VDU STEAM didaktikos centre – konferencija „Naujos kryptys STEAM ugdyme“
Povilo Dryžos nuotr.
Spalio 10 dieną Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) STEAM didaktikos centre vyko konferencija „Naujos kryptys STEAM ugdyme“, subūrusi virš šimto verslo atstovų, mokytojų, STEAM centrų metodininkų, dėstytojų ir studentų net iš keturiolikos Lietuvos miestų: Kauno, Jonavos, Radviliškio, Vilniaus, Kazlų Rūdos, Birštono, Šiaulių, Lazdijų, Telšių, Tauragės, Alytaus, Panevėžio, Utenos ir Kaišiadorių.
Susirinkusius sveikino VDU STEAM didaktikos centro direktorė dr. Judita Žukauskienė, VDU Švietimo akademijos kanclerė prof. dr. Lina Kaminskienė ir VDU Gamtos mokslų fakulteto prodekanas dr. Paulius Ruzgys. Ši konferencija taip pat pažymėjo VDU STEAM didaktikos centro vienerių metų gimtadienį – centras oficialiai atidarytas 2024 m. spalio 11 d.
Dr. Judita Žukauskienė (Povilo Dryžos nuotr.)
Konferencijos tikslas buvo dalintis naujausiomis idėjomis, praktiniais pavyzdžiais ir įkvėpimu, kaip dar labiau stiprinti STEAM ugdymą ir kurti atvirą, kūrybišką mokymosi bendruomenę. Dalyvių laukė įkvepiantys pranešimai, praktinės dirbtuvės ir diskusijos apie šiuolaikines STEAM kryptis bei tarpdisciplininį požiūrį į mokymą.
Plenarinio pranešimo autorius muzikos teoretikas, jau beveik du dešimtmečius dėstantis Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje ir Vilniaus chorinio dainavimo mokykloje „Liepaitės“ Viktoras Bakys, dalijosi unikalią diferencijuoto vertinimo sistemą, paremtą mokinių savarankišku pasirinkimu.
„Jos esmė – suteikti galimybę kiekvienam mokiniui rinktis užduotis pagal savo gebėjimus ir norimą iššūkio lygį. Tokiu būdu mokiniai ne tik jaučiasi atsakingi už savo pažangą, bet ir mokosi planuoti darbą, įsivertinti bei priimti sprendimus, atsižvelgdami į savo stiprybes. Tokia sistema keičia požiūrį į vertinimą – jis tampa ne kontrolės, o augimo priemone. Mokiniams sudaromos sąlygos išbandyti save įvairiose srityse, prisiimti riziką, o sėkmę matuoti ne vien pažymiu, bet ir asmeniniu tobulėjimu. Tai ypač dera su STEAM ugdymo principais, kurie skatina kūrybiškumą, problemų sprendimą ir individualių gebėjimų atskleidimą“, – pasakojo V. Bakys.
Konferenciją pratęsė plenarinė diskusija, subūrusi universiteto, verslo ir mokyklų atstovus. Diskusiją pradėjo LINPRA atstovas, įmonės Novameta vadovas Mindaugas Jonuškis, pristatęs STEAM ugdymo svarbą verslo plėtrai. Veiklų netrūko ir sekcijose, skirtose praktinėms dirbtuvėms. Jose dalyviai gilinosi į šiuolaikinius mokymo metodus, aptarė sėkmingas STEAM ugdymo praktikas bei dalijosi idėjomis, kaip stiprinti bendradarbiavimą tarp mokytojų, verslo, dėstytojų ir studentų.
Povilo Dryžos nuotr.
„Plenarinėje diskusijoje buvo aptartos pagrindinės STEAM ugdymo tendencijos ir pasidalinta patirtimi apie kūrybiškumo, technologijų bei mokslo integraciją pamokose. Diskusijos metu išryškėjo bendras siekis stiprinti tarpdisciplininį požiūrį į ugdymą, skatinti mokinių įsitraukimą per praktinę bei patyriminę veiklą ir plėtoti bendradarbiavimą tarp švietimo bendruomenės narių“, – pasakoja plenarinės diskusijos dalyvė, VDU Menų fakulteto dėstytoja, VDU STEAM didaktikos centro partnerystės docentė ir KTU inžinerijos licėjaus direktoriaus pavaduotoja Aritonė Gilė.
Konferencijos dalyviai džiaugėsi galimybe dalintis patirtimi ir idėjomis, ieškoti naujų būdų, kaip skatinti mokinių smalsumą bei kūrybiškumą. Renginys parodė, kad STEAM ugdymas – tai ne tik technologijos ir mokslas, bet ir visų ugdymo proceso dalyvių bendradarbiavimas.
Povilo Dryžos nuotr.
VDU STEAM didaktikos centras kviečia visus prisidėti prie bendros misijos – kartu kurti stipresnę STEAM bendruomenę ir toliau drąsiai ieškoti naujų ugdymo krypčių.




