VDU įvyko „Negalios forumas: įtraukus aukštasis mokslas 2023“

3817

Vytauto Didžiojo universitete (VDU) lapkričio 21 d. įvyko jau antrą kartą organizuojamas renginys „Negalios forumas: įtraukus aukštasis mokslas 2023“. Įgyvendinant „Įtraukių galimybių universiteto“ negalios politiką, forume dalyvavo Lietuvos ir užsienio aukštojo mokslo ekspertai, turintys patirties, siekiant sudaryti tinkamas sąlygas didinant aukštojo mokslo prieinamumą studentams su įvairia negalia ar individualiais poreikiais.

Tardama sveikinimo žodį forumo dalyviams, VDU komunikacijos prorektorė doc. dr. Vilma Bijeikienė akcentavo bendruomeniškumo kultūros svarbą. „Universitete įgyvendindami įtraukių galimybių negalios politiką suprantame, kad rezultatai priklauso nuo visų mūsų, visos bendruomenės pastangų, būtent veikimas kartu atneša sėkmingus rezultatus.“

Doc. dr. Vilma Bijeikienė

VDU negalios reikalų koordinatorė Miglė Janušauskaitė atidarydama forumą paminėjo, jog universitete yra siekiama sudaryti tinkamas studijų sąlygas ne tik asmenims su negalia, bet ir asmenims be negalios, tačiau turintiems individualių poreikių susijusių su sveikata. „Matau didelį pokytį, nes vis dažniau dėl studijų proceso pritaikymo kreipiasi studentai su pačiais įvairiausiais individualiais poreikiais – aktyvumo ir dėmesio sutrikimais, depresija, nerimo sutrikimais, autizmo spektru ir kita.“

Miglė Janušauskaitė

Forumo tikslas – aptarti iššūkius, su kuriais susiduria studentai su negalia ar individualiais poreikiais, kylančiais aukštajame moksle. Specialistų pranešimai ir diskusijos apėmė platų temų spektrą, pradedant studijų programų pritaikymu ir baigiant akademinio sąžiningumo užtikrinimu individualizuotame studijų procese.

Dialogo tarp studento ir universiteto svarbą, kuriant tinkamą sąlygų pritaikymą studijų procese savo pranešime „Studijų pritaikymas dėl žmonių su negalia lygių galimybių“ akcentavo VDU profesorius, buvęs Jungtinių tautų Žmonių su negalia teisių komiteto vicepirmininkas prof. dr. Jonas Ruškus.

Prof. dr. Jonas Ruškus

„Tinkamas sąlygų pritaikymas gali įvykti tik kai yra dialogas tarp studento su negalia/ individualiais poreikiais, aukštosios mokyklos administracijos ir dėstytojo. Tik esant dialogui gali vykti supratimo procesas, kaip tam konkrečiam asmeniui pritaikyti konkrečias sąlygas, kad asmuo galėtų sėkmingai studijuoti ir įgyti išsilavinimą lygiai kartu su visais. Įtrauktis yra procesas, jis niekada nesibaigs, nes tų sąlygų ir individualių poreikių yra begalinė įvairovė.“

VDU Gamtos mokslų fakulteto dekanas prof. dr. Saulius Mickevičius pristatė universiteto koordinuojamo „Erasmus+“ programos projekto „Diffability: HE Curricula & Transition Programme Empowering Students with Different Abilities“ tikslus ir rezultatus, skirtus ugdyti studentų su skirtingomis negaliomis verslumo įgūdžius. S. Mickevičius pasakojo, jog panaudojant projekto partnerių žinias, buvo siekiama sukurti mokomąją medžiagą, tinkamą aukštųjų mokyklų studentams su klausos ir regos negalia, siekiant tobulinti studentų technologijomis ir inovatyviu verslu grįstus įgūdžius.

Prof. dr. Saulius Mickevičius

„Erasmus+“ projekto „Diffability“ partneriai Nina Vombergar iš Liublianos universiteto ir Elif Kain iš Silpnaregių švietimo asociacijos Turkijoje pasidalino savo patirtimis, dalyvaujant šiame projekte.

Nina Vombergar ir Elif Kain

Valstybinio studijų fondo (VSF) direktoriaus pavaduotoja Ieva Rutavičiūtė pristatė šiemet prasidėjusį trečiąjį Europos sąjungos lėšų programų laikotarpį ir naują VSF projektą „Įtraukusis aukštasis mokslas“. Šiemet projektas sugrįžta su atsinaujinusiu konceptu – dalyvaujant šio projekto mokymuose bus galima pasirinkti ir sudalyvauti tos temos mokymuose, kurie bus aktualiausi specialistui, nebereikės išklausyti viso mokymų ciklo.

Ieva Rutavičiūtė

Dalyvių pranešimai neapsiribojo tik teorija – forumas tapo platforma, skirta svarbioms diskusijoms ir idėjų mainams apie studentų su negalia ar individualiais poreikiais įtrauktį ir sklandų jų studijų procesą. Dalyviai diskusijos metu turėjo galimybę pasidalinti savo patirtimi ir išklausyti kitų įžvalgas bei perspektyvas.

Diskusijos „Studentų su negalia/ individualiais poreikiais akademinis sąžiningumas: individualizuotas studijų procesas – prielaida nesąžiningumui?“ metu forumo dalyviai aptarė studijų individualizavimo atvejus, kuomet procesą reikia pritaikyti pagal individualius studento poreikius, tačiau kartu užtikrinti akademinį sąžiningumą. Įvairių aukštųjų mokyklų atstovai ir studentai su negalia dalinosi savo patirtimis bei įžvalgomis, kokiais būdais būtų galima užtikrinti individualizuotų studijų atsiskaitymų skaidrumą, pasidalindami priemonėmis, kurias jie taiko savo praktikoje. Diskusijos dalyvių išsakytos mintys ir įžvalgos, patvirtino suvokimą, jog kiekvieno studento su negalia / individualiaisiais poreikiais atvejis yra unikalus, ir svarbu rasti pusiausvyrą tarp individualių studentų poreikių ir bendro akademinio sąžiningumo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Rodyti visus komentarus