VDU bendradarbiauja su Indonezijos mobilumo programa

237

Tarptautiniai studentai iš Indonezijos Vytauto Didžiojo universitete

2021 m. Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) pradėjo labai svarbų bendradarbiavimą su Indonezijos tarptautinio studentų mobilumo programa (IISMA). 2023 m. šioje programoje dalyvavo 67 partnerinės institucijos 25 šalyse, o mobilumo stipendija suteikta 1150 Indonezijos studentų ir studenčių. VDU yra vienintelis universitetas Lietuvoje, dalyvaujantis šioje unikalioje tarpuniversitetinio bendradarbiavimo programoje. IISMA – tai Indonezijos Respublikos Švietimo, kultūros, mokslinių tyrimų ir technologijų ministerijos inicijuota stipendijų programa, skirta Indonezijos studentams (-ėms) finansuoti vieno semestro trukmės mobilumo programą geriausiuose užsienio universitetuose ir žinomose pramonės įmonėse. IISMA siekia supažindinti Indonezijos studentus su tarptautine akademine ir kultūrine įvairove, siūlydama dvi programas – bakalauro ir profesinio mokymo studentams (-ėms).

2021 ir 2022 m. VDU pagal IISMA programą priėmė iš viso 13 studentų, o 2023 – net 49. Tai didžiausia IISMA grupė visoje Europoje. Studijų atžvilgiu studentai iš Indonezijos labiausiai domėjosi verslumo, lyderystės, socialinės nelygybės ir atskirties studijomis, taip pat norėjo plačiau susipažinti su populiariąja kultūra ir kūrybiškumu. Pasak VDU dėstytojo doc. dr. Jaq Greenspon, kurio dviejuose kursuose (Medijos ir populiarioji kultūra bei Kūrybinis teksto rašymas) mokėsi nemažai studentų iš Indonezijos, „niekas tavęs neparuošia grupei entuziastingų, besišypsančių veidų, trokštančių mokytis“. Dėstytojas dalijosi geriausiais įspūdžiais apie nuoširdų studentų įsitraukimą į tarpusavio mokymosi procesą. „Per semestrą šie mokiniai pasirodė esą smalsūs ir įžvalgūs, jie išsakė savo unikalius požiūrius, kurie papildydavo bet kokias mūsų diskusijas. Mano kūrybinio teksto rašymo paskaitose jie pasakojo istorijas iš savo gimtųjų šalių ir rodė didelį pažeidžiamumą dalydamiesi pergalėmis ir tragedijomis, pasakodami apie tai, kaip jų asmeninės patirtys ir kultūros paveikė jų gyvenimą ir kaip jų atrinkimas atvykti į Lietuvą (jau nekalbant apie pačią lietuvišką patirtį) neabejotinai turės ilgalaikį poveikį.“

Kita dėstytoja, doc. dr. Jūratė Imbrasaitė, taip pat pabrėžė didžiulę konkurenciją siekiant tapti IISMA laureatu, tad į programą atrenkami tik geriausi studentai. „Buvo akivaizdu, kad atvyko geriausi studentai“, – pažymėjo J. Imbrasaitė. „Studentai lankė beveik visas paskaitas, kokybiškai atliko visas namų darbų užduotis, aktyviai dalyvavo diskusijose, dalijosi savo įžvalgomis apie ekonominius, socialinius ir kultūrinius procesus Indonezijoje ir Lietuvoje. Jie buvo labai motyvuoti, susidomėję studijuojama medžiaga ir aktyviai reiškėsi.“ Pasak J. Imbrasaitės, „savo geranoriškumu, entuziazmu, motyvacija, susižavėjimu studijomis VDU ir apskritai Lietuva Indonezijos studentai darė teigiamą įtaką kitiems kurso studentams“. Abu dėstytojai pripažino, kad, turėdami IISMA laureatus savo kursuose, jie daug sužinojo apie Indoneziją, jos visuomenę ir kultūrą. Indonezijos studentams studijos ir dėstytojai paliko ne mažesnį įspūdį, nemažai studentų net išreiškė norą grįžti į VDU studijuoti magistrantūroje.

Susitikimai su vietiniais lietuviškose mokyklose paliko daugybę teigiamų įspūdžių

IISMA programos laureatai ne tik studijavo pasirinktus kursus, bet ir dalyvavo įvairioje savanoriškoje veikloje, lankėsi bendrojo lavinimo mokyklose, kur jie veikė kaip geriausi Indonezijos ambasadoriai, propagavo jos kultūrą bei suartino abi kultūras. Nuo 2023 m. spalio iki 2024 m. sausio programos IISMA laureatai lankėsi keturiose mokyklose: Jono Jablonskio gimnazijoje, mokykloje-darželyje „Gilė“, Jurgio Dobkevičiaus progimnazijoje ir Kauno tarptautinėje gimnazijoje. Jose studentai susitiko su įvairaus amžiaus moksleiviais (nuo pradinių iki vidurinių mokyklų) ir pristatė interaktyvias prezentacijas apie Indoneziją, jos kultūrą ir tradicijas. Paklausti, kokius įspūdžius jiems paliko Lietuvos mokyklos, IISMA laureatai išreiškė susižavėjimą tuo, kokie aktyvūs ir įsitraukę į pamokas buvo moksleiviai. Moksleiviai buvo protingi, pagarbūs ir mandagūs, noriai domėjosi užsienio kultūra, uždavinėjo klausimus ir teikė teigiamą grįžtamąjį ryšį. Apsilankiusi Akademijos mokykloje-darželyje „Gilė“, Anastasija Sekar sakė: „Puikiai praleidau laiką! Tai buvo įsimintiniausia patirtis Lietuvoje“. Pažintis ir susitikimas su tokiais entuziastingais ir linksmais vaikais buvo širdį šildanti patirtis ne tik jai. Indonezijos studentai jautėsi nuoširdžiai laukiami ir, pasak Josephine Angie Santoso, buvo nustebinti dėmesiu, kurio Azijos kultūros sulaukia skirtingose mokyklose.

Vienas iš IISMA laureatų Sanny Aftaluna Ziemann pasidalijo savo įžvalgomis apie įspūdingą mokyklų amatų ir inžinerijos įrangą. Jurgio Dobkevičiaus progimnazijoje apsilankiusi Elisha Martha Christabella liko sužavėta aviamodeliavimo klase: „Mane labai sužavėjo, kad pradinėje mokykloje moksleiviai mokosi konstruoti lėktuvą!“ Kitą Indonezijos studentę Safirą Triandharini sužavėjo Lietuvos švietimo sistema, kurioje žmonės su negalia gali mokytis toje pačioje klasėje su visais. Praktinis įtraukiosios politikos įgyvendinimas Lietuvos mokyklose padarė įspūdį daugeliui Indonezijos svečių.

Tarpusavio mokymosi patirtis, skatinanti tarpkultūrinį sąmoningumą ir atvirumą

Paklausti apie tokių vizitų į mokyklas naudą, Indonezijos studentai pabrėžė tarpusavio mokymosi patirtį. Pasak IISMA laureato Ahmad Rafi Agus Salim, toks susipažinimas su kultūriniais skirtumais ir panašumais ne tik praplečia mūsų žinias, bet ir moko visus proceso dalyvius tarpkultūrinio jautrumo.

Hizkia Pandya Bagaswara Ardhya pažymėjo, kad studentai, dalydamiesi faktais ir pavyzdžiais apie Indoneziją, ne tik lavina viešojo kalbėjimo ir pristatymo įgūdžius, tačiau taip pat iš arčiau susipažįsta su kasdieniniu mokyklos gyvenimu Lietuvoje. Pasak Muhammad Farhan Ghazy, studentai sužino ne tik apie pažangią įrangą ir švietimo sistemą Lietuvoje, bet ir apie kultūrinius skirtumus bei pagarbios atmosferos tarp mokytojų ir vaikų kūrimą. Kaip po vizito pažymėjo ir Safira Triandharini, tai gali būti formuojanti patirtis renkantis būsimą karjerą ir įkvėpimas skirti daugiau dėmesio įvairovės ir įtraukties temoms.

Tarpusavio saitais susietame pasaulyje svarbu priimti kultūrų įvairovę ir ugdyti tarpkultūrinį sąmoningumą. Vytauto Didžiojo universitetas, įgyvendindamas tvirtas tarptautiškumo iniciatyvas, ypač studijų užsienyje programas, yra šios transformacinės kelionės priešakyje. VDU įsipareigojimas siekti tarptautiškumo neapsiriboja vien akademine veikla. Tai įsipareigojimas formuoti visuomenę, kuri klestėtų savo atvirumu įvairovei, rūpinantis visais mūsų visuomenės nariais, net ir pačiais mažiausiais.

Labai svarbu yra tai, kad VDU iniciatyvos tarptautiškumo srityje atlieka pagrindinį vaidmenį griaunant kultūrinius barjerus. Bendraudami su kitais studentais ir vietos bendruomenėmis, studentai tampa kultūrinių mainų ambasadoriais ir skatina aplinką, kurioje įvairovė ne tik pripažįstama, bet ir puoselėjama. Tai savo ruožtu padeda kurti atviresnę ir įtraukesnę visuomenę, kurioje skirtumai ne tik toleruojami, bet ir priimami bei vertinami.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Rodyti visus komentarus