Universitete – japonų fotografo Takahiro Hara paroda

Šiuo metu VDU didžiosios salės fojė (S. Daukanto g. 28) veikia japonų fotografo Takahiro Hara paroda „Foto studija Keturi metų laikai“ („Photo Studio Four Seasons“). Parodos atidarymas vyko sausio 2 dieną.
Takahiro Hara gimė 1975 m. Japonijoje. Jis užaugo mažame Brazilijos miestelyje, o dabar gyvena Vilniuje, Lietuvoje. T. Hara pradėjo mokytis fotografijos ir šią veiklą tęsia jau daugiau nei 20 metų, skirdamas dėmesį savitos pasaulėžiūros kūrimui, leidžiant savo fotografuojamiems subjektams prisiminti minties ir objekto santykį. Jo kūryba plėtojasi bendradarbiaujant su savo subjektais.
2007-aisiais Japonijoje fotografas išleido šeimos portretų seriją „Foto studija Keturi metų laikai“ („Photo Studio Four Seasons“), vaizdavusią kiekvienos šeimos istoriją bei tarpusavio ryšius. 2009-aisiais jis išleido seriją „VISATA“ („UNIVERSE“) ir perteikė primityvią žmonių prigimtį, kuri yra iš kartos į kartą perduodamos energijos ir atminties mišinys.
„Kiekvienos šeimos spalvos keičiasi lyg keturi metų laikai. Mylimi ir įsimylėję vyras ir moteris – tai yra pirmoji šeimos užuomina. Bėgant laikui, šypsenos bei ašaros sumezga šeimą kartu, o subtilūs šviesos ir tamsos atspalviai mus tiesiog žavi“, – pristatydamas parodą „Foto studija Keturi metų laikai“ sakė T. Hara. Paprašydamas savo fotografuojamų subjektų rankose laikyti antikvarinį daiktą ir galvoti apie tai kaip apie šeimos ryšių su praeitimi ar ateitimi simbolį bei buvimą kartu dabartyje, fotografas siekė pavaizduoti jų tarpusavio emocinius saitus.
„Senovinis daiktas gali priminti sunkumus, kurie suartino šeimos narius, arba bendromis pastangomis pasiektą sėkmę. Buvo svarbu, kad kiekvienas įsivaizduotų jį esant pripildytą kartu praleisto gyvenimo pačios giliausios esmės. Aš leidžiu savo kūrybai skleistis kaip bendradarbiavimui su savo subjektais, kaip širdžių bendrystei, kartais džiaugsmingai, kartais didingai, visada praturtinančiai. Fotoaparato objektyvas sujungia mane su mano subjektais, leidžiantis kiekvieno iš jų skleidžiamai šviesai apšviesti mano gyvenimą ir tuo pačiu atsispindėti fotojuostelės paviršiuje. Tikiuosi, kad apžiūrinėdami šiuos darbus mėgausitės prisiminimais apie savo pačių šeimos ryšių metų laikus“, – viliasi menininkas.
T. Hara kuria juodai baltas fotografijas pasitelkdamas „Lith-printing“ procesą, kuris yra viena unikaliausių alternatyviosios fotografijos technikų. Naudodamas specialius ryškalus, menininkas pats ryškina savo fotografijas, ryškinimas ir eksponavimas trunka gana ilgai. Jam patinka ilgas ryškinimo procesas, kurio metu subrandinama viena nuotrauka – visa tai taip pat nebyliai brandina jo meilę tamsiajame kambaryje gimstančioms fotografijoms.