Kūrybiškumo lavinimas ugdymo įstaigose

  • Dalyko kodas: PSM 5022
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Development of Creativity in Educational Institutions
  • Dalykas atestuotas: 2022-03-20
  • Atestacija galioja iki: 2025-03-20
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Visvaldas Legkauskas, VDU Socialinių mokslų fakultetas, Psichologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šiame kurse studentai susipažins su kūrybiškumo samprata, jo įvertinimo būdais ir tyrimų kryptimis šioje srityje. Bus nagrinėjamos sąlygos, palaikančios vaikų kūrybiškumą ikimokyklinio ir ankstyvojo mokyklinio ugdymo kontekstuose. Studentai mokysis bendrų kūrybiškumo skatinimo principų ir įgis konkrečių technikų taikymo įgūdžių apimančių visus kūrybinio proceso etapus, nuo kūrybinės idėjos suformulavimo iki jos realizavimo. Taip pat bus analizuojami organizaciniai veiksniai, sudarantys palankias sąlygas ugdymo įstaigų darbuotojų kūrybiškai veiklai.

Dalyko anotacija užsienio kalba

In this course students will explore concepts of creativity, become familiar with creativity assessment methods and key directions of research in this field. Conditions supporting children‘s creativity in pre-school and elementary school contexts will be examined. Students will also learn the general principles of creativity stimulation and will train in specific techniques relevant to all stages of creative process, from formulation to implementation of a creative idea. Also, organisational factors constituting favorable conditions for creative operation of employees of educational institutions will be examined.

Dalyko studijų rezultatai

1. Apibūdinti pagrindines šiuolaikinių kūrybiškumo tyrinėjimų kryptis, naudojamus metodus, keliamus klausimus.
2. Tinkamai naudoti įvairius kūrybiškumo įvertinimo metodus
3. Savarankiškai taikyti priemones ir technikas skirtas vaikų, paauglių ir suaugusiųjų kūrybiškumui lavinti ir skatinti.
4. Savarankiškai sukurti sprendimus, kurie padėtų formuoti kūrybiškumui palankią aplinką ugdymo įstaigoje ir juos pateikti ugdymo įstaigos bendruomenės nariams.

Dalyko turinys

Kūrybiškumo samprata
Kūrybiškumo rūšys
Šiuolaikinių kūrybiškumo tyrimų kryptys
Kūrybos proceso modeliai ir etapai
Kūrybos proceso elementai
Kūrybiškumo vertinimo metodai
Vaikų kūrybiškumo palaikymas ir lavinimas
Suaugusiųjų kūrybiškumo skatinimas
Kliūtys kūrybiškumui
Kūrybiškumo įgūdžiai ir įpročiai
Grupinės sprendimų kūrimo technikos
Kūrybiška organizacija

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai 30 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Seminarai – 30%, komandinis darbas – 30%, egzaminas – 40%.

Literatūra

1. 2013 Lehrer, J. Vaizduotė : iš kur kyla kūrybiškumas.
2 2012 Stankevičienė, K. Vaikų kūrybiškumas F. Frėbelio, M. Montesori ir R. Šteinerio pedagoginėse sistemose
3. 2013 Jones, R. Kūrybiškumas pradinėje mokykloje
Papildoma literatūra
1. 2005 Sejer Jakobsen, H. Kūrybiškumas derybose : kūrybiškų sprendimų taikymas derybose
2. 2012 Jucevičius, G. Kūrybiškumas organizacijose mokomoji knyga