Socialinės pedagogikos magistro baigiamojo darbo rengimas
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Magistrantai rengia taikomojo pobūdžio darbą studijuojamos specializacijos laike. Išsamiai tyrinėdami šaltinius (mokslinę literatūrą, metodinę literatūrą, dokumentus) studentai, grupuoja, analizuoja, lygina, klasifikuoja nagrinėjamų šaltinių duomenis pagal edukologiniams reiškiniams būdingus dėsningumus. Individualios temos teorinių prieigų tyrimas sudaro prielaidas ieškoti teoriškai pagrįsto atsakymo į tyrimo klausimą. Studentas pateikia tiriamos problemos teorinę analizę, pagrindžia tyrimo dizainą, surenka ir išanalizuoja duomenis, suformuluoja išvadas bei pateikia rekomendacijas problemai spręsti. Taikomojo pobūdžio magistro darbe turi būti pateikiamos rekomendacijos, numatančios būdus edukacinės realybės tobulinimui, nurodant konkrečią taikomąją atlikto darbo vertę.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Postgraduate students write a paper of an applied nature, in the field of specialization. Thorough examination of the sources (scholarly literature, methodological literature, documents) involve such skills as classification, analysis, comparison, classification of the data in the sources by specific patterns of educational phenomena. The examination of theoretical approaches to an individual theme provide for preconditions to look for theoretically justified response to the research problem. The postgraduate student present theoretical analysis of the problem in research, validate the design of the research, accumulate and analyze data, formulate conclusion and provide recommen- dations for the solution of the problem. The postgraduate student must carry out a research and prepare a presentation with respect to the Master’s Thesis requirements. In the Master’s Thesis of applied nature, recommendations must be provided that would indicate a specific value of the paper and suggest ways to improve educational reality.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Prieš rengiant magistro baigiamąjį darbą studentai privalo būti įvykdę visus antros pakopos studijų programos reikalavimus.
Dalyko studijų rezultatai
Žino ir taiko mokslinio pažinimo principus (analitinio kritiškumo, sąmoningumo, sintetinio sistemingumo, metodiškumo); bendruosius reikalavimus empirinio tyrimo instrumentams; tyrimų rezultatų sklaidos kryptis ir strategijas; laikosi mokslininko etikos.
Geba analizuoti ir pristatyti savo asmeninę patirtį, remtis tyrimais ir duomenimis pagrįstomis inovacijomis, atvejo vadyba, globaline ir vietine partneryste.
Dalyko turinys
Magistro darbo tematikos pasirinkimas. Magistro darbo tematikų plotmę apsprendžia pagrindiniai studijų programos sandai: edukologija, studijuojama specializacija, pasirenkamos problemos ištirtumas, aktualumas mokslo ir praktikos plotmėje.
Įvadinė magistro darbo dalis. Tyrimo problemos formulavimas, objekto ar reiškinio apibūdinimas naudojant pagrįstą terminologiją. Objekto ar reiškinio ištirtumo lygio ir problemos naujumo konstatavimas, darbo eigos numatymas.
Teorinės magistro darbo dalies rašymas. Literatūros analizė, skirsnių logika, liudijanti nuoseklią temos sklaidą, sudaranti pagrindą hipotezių ir tyrimo klausimo turiniui. Pirminių mokslinių šaltinių (monografijų, mokslinių straipsnių) prioretizavimas. Naujausios literatūros apžvalga. Referatyvinis, probleminis, chronologinis literatūros analizės būdai.
Darbo metodologija. Pasirinktos tyrimo metodikos, tyrimo procedūros, etapų aprašymas. Duomenų rinkimo ir analizės procedūrų aprašymas. Tyrimo organizavimo ir tyrimo dalyvių apibūdinimas.
Darbo empirinė dalis. Tyrimo duomenų analizės pateikimas, dermė su tyrimo klausimu. Mokslinio teksto rašymas, teiginių pagrindimas faktiniais duomenimis. Mokslinio teksto stilius, santrumpos, simboliai, numeracijos sistema.
Tyrimo apribojimai, susiję su tyrimo strategija, subjektyviais ir objektyviais procedūros veiksniais. Išvados – informatyvus ir glaustas atlikto darbo apibendrinimas.
Dalyko studijos valandomis
Individualios vadovo konsultacijos – 14 val., grupinės konsultacijos – 6 val., savarankiškas darbas – 780 val.
Studijų rezultatų vertinimas
recenzento vertinimas – 20%, darbo vadovo vertinimas – 10%, gynimas– 10%, baigiamojo darbo kokybė – 60%
Literatūra
1. Žydžiūnaitė,V., Sabaliauskas, S. (2017). Kokybiniai tyrimai: principai ir metodai. Vaga
2. Žydžiūnaitė, V. Baigiamojo darbo rengimo metodologija. (2011). Kaunas: Vitae Litera.
3. Ader, Herman J; Mellenbergh, (1999). G. J. Research methodology in the social, behavioural and life sciences. SAGE. Elektroninis išteklius
4. Smith, Roger Shipley. (2009). Doing social work research. Maidenhead: Open University Press: McGrawHill
5. Creswell, J.W. (2014). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Los Angeles (Ca- lif.): Sage.
6. Kvieskienė, G., Kvieska, V., Celiešienė, E. (2018). Viešojo, nevyriausybinio ir privačiojo sektorių socialinė komunikacija. 114 p., LEU.
7. Marcus Weaver-Hightower. (2019). Routledge. How to write qualitative research.
8. Lindlof, Thomas R Taylor, Bryan C.(2019). SAGE. Qualitative communication research methods.
9. Robert K. Yin. (2018). SAGE. Case study research and applications: design and methods.