Vietovės marketingas (TI)

  • Dalyko kodas: EVVKB514
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Place Marketing
  • Dalykas atestuotas: 2020-05-11
  • Atestacija galioja iki: 2023-08-30
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Rasa Pakeltienė, doc. dr. Vilma Tamulienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko studijų metu suteikiamos vietovės marketingo žinios ir išugdomi gebėjimai, reikalingi išorinės ir vidinės vietovės aplinkos analizavimui, vietos išteklių turizmo potencialo nustatymui, juos tinkamai derinant su turizmo vystymo galimybėmis ir vietovės gyventojų poreikiais, priimant vietovių turizmui vystyti marketingo strateginius ir taktinius sprendimus, taikant šiuolaikines vietovės marketingo teorijas, priemones ir informacines technologijas. Pagrindiniai studijų metodai – diskusijos, klausimų ir atsakymų pateikimas, atvejų analizė, problemų sprendimas, individualios užduoties parengimas ir pristatymas.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course provides the knowledge and develops skills needed to analyze the external and internal environment, to identify the potential of local resources for tourism, and to adapt them appropriately to the tourism opportunities and the needs of the local population, and to make marketing strategic tourism development decisions through modern marketing tools and information technology. The main study methods are discussions, presentation of questions and answers, case analysis, problem solving, preparation and presentation of a individual work.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Studentai turi būti išklausę marketingo, turizmo politikos, turizmo rinkos tyrimų bei turizmo industrijų infrastruktūros valdymo dalykus.

Dalyko studijų rezultatai

1. Paaiškinti vietovės marketingo teoriją, jos vaidmenį ir specifiką, vietovės išteklių panaudojimui turizmui vystyti – geografinę padėtį, gamtinius išteklius, kraštovaizdį, kultūrinį paveldą, kompetentingus žmones, technologijų taikymo ypatumus, kad sukurtų vietos gyventojams ekonominę ir socialinę gerovę.
2. Paaiškinti vietovės marketingo principų taikymo ypatumus mezo- (miesto ir regiono) ir makro- (šalies ar šalių grupės) lygmeniu.
3. Išskirti vietovės marketingo suinteresuotus rinkos dalyvius, apibūdinti ir paaiškinti turizmo kaip naujo produkto kūrimo ir vystymo potencialias ir/ar esamas galimybes, taikant tinkamus marketingo segmentavimo metodus ir informacines technologines priemones.
4. Atpažinti vietos suinteresuotųjų sprendimo priėmimo procesus, pagrįsti individualaus vartotojo elgsenos modelius, išskirti elgsenos ypatumus priimant išplėstinį ir ribotą problemos sprendimą.
5. Gebėti planuoti ir organizuoti komandos darbą; vertinti, bendrauti ir dirbti kintančioje aplinkoje; kruopščiai ir nustatytu laiku vykdyti užduotis.
6. Gebėti pagrįsti analizės, prognozavimo, planavimo metodus vietovės rinkodaros problemoms spręsti; laiku ir adekvačiai reaguoti į aplinkos sąlygų pokyčius.

Dalyko turinys

1. Vietovės marketingo esmė ir ypatumai.
2. Vieta kaip traukos objektas ir jos išteklių panaudojimas turizmui vystyti.
3. Vietovės rinkos dalyvių elgsena: įtakos veiksniai ir sprendimų priėmimo procesas.
4. Strateginis vietovės marketingo vystymo planavimas turizmui vystyti.
5. Vietovės būklės gerinimo būdai.
6. Vietovės įvaizdžio formavimas suinteresuotiesiems.
7. Vietovės kaip prekės ženklo koncepcija
8. Vietovės marketingo perspektyvos rinkos dalyvių partnerystės požiūriu.
9. Vietovės marketingo komunikacinės priemonės ir jų taikymas informacinėmis technologijomis.
10. Vietovės realus virtualus marketingas

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos - 30 val.
Semianrai - 15 val.
Savarankiškas - 62 val.
Iš viso - 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Koliokviumas – 15 proc.;
Individuali darbas – 35 proc.;
Egzaminas – 50 proc.

Literatūra

Pagrindinė literatūra
1. 2017 Tarasovych, L.; Tamulienė, V. . Marketing as a tool for social and economic rural areas development // Management theory and studies for rural business and infrastructure development = Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai [elektroninis išteklius] : mokslo žurnalas / Aleksandro Stulginskio universitetas, Lietuvos agrarinės ekonomikos institutas. Akademija.
2. 2017 Kotler, P., Bowen, J.T., Makens, Baloglu, J. S. Marketing for Hospitality and Tourism.
3. 2016 Simon A. Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions
4. 2014 Kavaratzis, M., Warnaby, G. Ashworth, G. Rethinking Place Branding: Comprehensive Brand Development for Cities and Regions
5. 2012 Bakanauskas, A. Marketingo komunikacija. ISBN 9955-12-029-0.
6. 2009 Anholt, S. Places: Identity, Image and Reputation. Palgrave Macmillan
Papildoma literatūra
1. 2020 Tourism Marketing: Brand New Marketing. Prieiga online: https://www.revfine.com/tourism-marketing/
2. 2014 Tamulienė, Vilma. Project activities as tool for the place image formation: case study of Lithuanian district Silale // Research for rural development 2014: annual 20th international scientific conference proceedings / Latvia University of Agriculture. Jelgava.
3. Lietuvos statistikos departamento, EUROSTAT’o, OECD, FAO, PB, TVF, Google Sholar ir kt. duomenų bazės