Regionų socialinių tyrimų pagrindai ir praktika (KPA)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Šis studijų dalykas skirtas išplėsti fundamentiniais ir taikomaisiais tyrimais grįstas viešosios politikos ir administravimo žinias, lavinti ir gilinti studentų bendruosius bei specialiuosius gebėjimus siekiant identifikuoti ir spręsti regionų gyvybingumo ir vystymosi problemas bei valdyti socialinius procesus regionuose. Studijų procese taikomi šie studijų metodai: iliustravimas, aiškinimas, diskusija, praktinių užduočiū vykdymas, diskusijos.
Dalyko anotacija užsienio kalba
This course is designed to expand the knowledge of public policy and administration based on fundamental and applied research, to develop and deepen students' general and special skills to identify and solve regional vitality and development problems and to manage social processes in the regions. The following study methods are used in the study process: illustration, interpretation, discussion, performance of practical tasks, discussions.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Mikroekonomika, Makroekonomika, Bioekonomika, Viešoji politika ir administravimas, Žmogiškųjų išteklių valdymas, Retorika ir komunikacija.
Dalyko studijų rezultatai
1. Žino ir skiria regionų tipus, suvokia jų plėtros reikšmę šalies mąstu.
2. Geba savarankiškai mokytis ir naudotis informacinėmis technologijomis, atsirinkti tikslinę mokslinę ir metodinę literatūrą skirtą regionų socialiniams tyrimams vykdyti.
3. Geba parengti tyrimo metodiką pasirinktam/priskirtam reiškiniui, problemai, procesui N regione tirti.
4. Geba pagrįsti taikomo empirinio tyrimo instrumentarijaus pasirinkimą ir jo tinkamumą N reiškinio, problemos, proceso ištyrimui N regione.
5. Žino ir geba naudotis kompiuterinėmis programomis apdorojant tyrimo duomenis, geba juos analizuoti ir vertinti.
6. Išmano organizacijos steigimo principus, suvokia ir geba prisiimti atsakomybę kuriant N organizaciją bei pagrindžiant jos poreikį N regione.
7. Geba tinkamai parengti praktikos ataskaitą ir ją pristatyti.
Dalyko turinys
1. Regionų samprata ir jų klasifikacija. Regionų vystymasis ir politika. Regionų vystymosi rodikliai.
2. Informacijos paieška (šalies ir užsienio statistinėse duomenų bazėse bei susijusiose tarptautinėse organizacijose ir žinybinėse institucijose ir kt.) apie regionų gyvybingumą ir plėtrą.
3. N regiono empirinio tyrimo objekto pasirinkimas, tyrimo metodikos pagrindimas.
4. Empirinio tyrimo instrumentarijaus parengimas. Tyrimo organizavimas ir vykdymas.
5. Tyrimo duomenų apdorojimas kompiuterinėmis programomis, jų analizė ir vertinimas.
6. N organizacijos steigimas, registravimas, reglamentavimas.
7. Regionų socialinių tyrimų pagrindų ir praktikos ataskaitos rengimas ir pristatymas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 45 val.
Seminarai 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Praktikos ataskaitos turinio vertinimas – 70 %
Praktikos gynimas – 30 %
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2019 Darnus regionų vystymasis: Regionų plėtros tarybos. (2019). Lietuvos regionų ekonominės ir socialinės situacijos apžvalga bei Nacionalinės regioninės politikos analizė. VRM.
2. 2019 Gedvilaitė, D. (2019). Šalies regionų darnios plėtros vertinimas. Daktaro disertacija. Socialiniai mokslai, vadyba (S 003). Vilnius: Technika.
3. 2017 Darni regionų plėtra. 2017. Lietuvos regioninės politikos gairės (baltoji knyga) 2017-2027. Vilnius.
4. 2016 Šabanovas, S. (2016). Šiuolaikinės Lietuvos teritorijų socialinė raida: Daktaro disertacija: Socialiniai mokslai, sociologija (05 S). Vilnius: Vilniaus universitetas.
5. 2016 Urvikis, M. (2016). Vietos savivaldos institucijų organizuojamų viešųjų paslaugų sistemos tobulinimas =: Improvement of the system of public services organized by local self-government institutions: Daktaro disertacija : Socialiniai mokslai, vadyba (03 S). Vilnius: Mykolo Romerio universitetas.
6. 2015 Kaimo socialinės infrastruktūros vystymas siekiant užtikrinti teritorinę ir socialinę sanglaudą: mokslo studija / Vilma Atkočiūnienė ... [et al.] ; Aleksandro Stulginskio universitetas. Akademija, Kauno r.: Aleksandro Stulginskio universitetas [i.e. Aleksandro Stulginskio universiteto Leidybos centras], 2015. 222 p.
7. 2014 Pruskus, V. (2014). Sociologinių tyrimų organizavimas ir atlikimo metodika: metodinė priemonė. Vilnius: Lietuvos edukologijos universiteto leidykla.
Papildoma literatūra
1. 2016 Kardelis, K. 2016. Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai: Edukologija ir kiti socialiniai mokslai: Vadovėlis (5-asis patais. ir papild. leid. ed.). Vilnius: Mokslo ir enciklopedijų leidybos centras.
2. 2015 Jasilionis, D., Stankūnienė, V., Maslauskaitė, A., stumbrys, D. 2015. Lietuvos demografinių procesų diferenciacija. Mokslo studija. Lietuvos socialinių tyrimų centras. Vilnius. http://demdiff.lt/wp-content/uploads/2015/10/maketas_leidyklai_pataisytas.pdf
3. 2015 Bryman, A. 2015. Social research methods. 5th Edition, Oxford University Press. http://www.imemsummaries.nl/downloads/2010-2011/year1/SE2/SE2_summary_Social_Research_Methods_in_Dutch.pdf
4. 2014 Gaidys, V., Mikulionienė, S., Gedvilaitė-Kordušienė, M., Tretjakova, V., Maslauskaitė, A., Stumbrys, D., Kriaučiūnas, E., Ubarevičienė, G.Pociūtė-Sereikienė, R., Matulionis, A. V. 2014. Lietuvos gyventojai XXI a. pradžioje: Sociodemografiniai aspektai. Lietuvos socialinė raida Nr.3. LSTC: Vilnius. http://lstc.lt/download/Lietuvos_socialine_raida_2014.pdf