Teminis turizmas (TI)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalyko paskirtis – studijuoti teminio turizmo vystymo pagrindus. Išklausę dalyką studentai įgys žinių pagrindus bei supratimą apie teminio turizmo raidos tendencijas, jo vystymą lemiančius veiksnius, ateities turizmo tendencijas, gebės analizuoti ir vertinti teminio turizmo vystymui reikalingus išteklius, teminio turizmo potencialą, parengti teminio turizmo vystymo gaires. Pagrindiniai studijų metodai – diskusijos, klausimų ir atsakymų pateikimas, atvejų analizė, problemų sprendimas.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The purpose of the course is to study the basics of thematic tourism development. Upon completion of the course students will acquire knowledge and understanding of the trends of thematic tourism development, its determinants, future tourism trends, will be able to analyze and evaluate the resources needed for the development of thematic tourism, potential of thematic tourism, to develop guidelines for thematic tourism. Main study methods – discussions, question and answer presentation, case study analysis, problem based solving.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Turi būti išklausyti Turizmo rinkos tyrimai, Turizmo verslo organizavimas, Integruotos marketingo komunikacijos, Tarptautinio turizmo verslas.
Dalyko studijų rezultatai
1. Paaiškinti teminio turizmo esmę, tendencijas, naujų turizmo krypčių atsiradimą ir vystymąsi lemiančius veiksnius.
2. Atpažinti teminio turizmo specifiką.
3. Analizuoti bei vertinti teminio turizmo vystymui reikiamus išteklius, įvertinti turizmo potencialą.
4. Savarankiškai analizuoti konkrečią teminio turizmo sritį ir parengti jos vystymo planą.
5. Suformuoti ir apginti savo nuomonę, įtikinti pagrindžiant pristatomas idėjas.
6. Komunikuoti su kitais, pasiskirstyti darbus, prisiimti atsakomybę.
7. Dirbti komandoje, įtraukti į darbą kitus komandos narius, siekti konstruktyvaus dialogo ir visoms pusėms priimtino sprendimo turizmo srityje.
Dalyko turinys
1. Įvadas. Teminio turizmo samprata ir raidos tendencijos.
2. Teminio turizmo aplinka, veiksniai ir įvairovė.
3. Teminio turizmo ištekliai ir potencialas.
4. Teminio turizmo regionai.
5. Teminio turizmo vystymas.
6. Teminio turizmo produktai/paslaugos.
7. Ateities turizmas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Savarankiškas darbas 62 val.
Iš viso 107 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzaminas – 50 proc.;
Koliokviumas – 30 proc.;
Praktinių užduočių atlikimas – 20 proc.
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2019 Bec, A.; Moyle, B.; Timms, K.; Schaffer, V.; Skavronskaya, L. Management of immersive heritage tourism experiences: A conceptual model// Tourism Management. Vol.72, 117- 120.
2. 2019 Park, E.; Choi, B.; Lee, T. The role and dimensions of authenticity in heritage tourism// Tourism Management. Vol.74, 99- 109.
3. 2017 Atkocevičienė, V.; Valčiukienė, J. Juknelienė , D.; Matulionytė, N. 2017. Ekologinio (žaliojo) turizmo teritorijos Ukmergės rajone// Geografija ir edukacija : mokslo almanachas = Geography and education : science almanac. Vilnius : Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, Nr. 5, p. 40-50
4. 2014 Park E. 2013. Heritage tourism. Routledge.
5. - Moksliniai straipsniai pagal temą duomenų bazėse: EBSCO, Cambridge Journals, Emerald
Papildoma literatūra
1. 2015 Indriūnas, G. Turizmo planavimas. Vilnius: Vilniaus kolegija.
2. 2013 Hasan, M.; Jobai, I. 2014. Heritage Tourism Marketing: Status, Prospects and Barriers// IOSR Journal of Business and Management. Volume 16, Issue 5, p. 40-48
3. 2012 Baležentis, A., 2012. Turizmo vadyba :tarptautinio turizmo administravimo įvadas: mokomasis leidinys. Mykolo Romerio universitetas. Vilnius : Mykolo Romerio universitetas
4. 2010 Weaver D., Lawton L. Tourism management. Milton: Wiley.