Magistro baigiamasis darbas (ABM)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas skirtas plėtoti studentų žinias apie šiuolaikines teorijas ir išugdyti gebėjimą taikyti tyrimų metodus tiriant žemės ūkio ir maisto pramonės organizacijų vystymosi sąlygas, analizuoti ir apibendrinti tyrimų rezultatus, pasiūlyti nustatytų problemų sprendimus ir ugdyti įgūdžius viešam tyrimo rezultatų pristatymui ir moksliniam aptarimui. Baigiamajame magistro darbe studentai demonstruoja savo gebėjimą analizuoti mokslinę literatūrą, žemės ūkio ir maisto verslo vadybos reiškinį, reikšti kritišką ir pagrįstą asmeninį požiūrį; identifikuoti mokslinę ir (arba) praktinę problemą ir sukurti jos sprendimo metodiką; atlikti empirinius tyrimus, analizuoti duomenis ir atskleisti priežastingumą, paaiškinti išvadų ryšį su teoriniais teiginiais ir praktinėmis galimybėmis išspręsti atskleistą problemą ir pašalinti jos priežastis, sudaryti strategijas ir parengti efektyvius nustatytos problemos šalinimo planus, pasiūlant argumentuotus sprendinius žemės ūkio ir maisto verslo konkurencingumui padidinti, naudojantis moksliniais ir technologiniais atradimais, bei įvertinant vykstančius globalizacijos ir klimato kaitos procesus, atsižvelgiant į žaliosios ekonomikos darbotvarkę ir darnaus vystymosi tikslus, o taip pat gebės palyginti gautus rezultatus su ankstesnių tyrimų išvadomis, suformuluoti tyrimo išvadas, prielaidas ir apribojimus.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The aim of the course is to develop students’ knowledge of modern theories and ability to apply research methods for the investigation of agricultural and food industry organizations development conditions, to analyse and summarise research results, to propose obtained problems’ solutions and to develop skills of public presentation and scientific discussion of research findings. In Master final work students demonstrate their ability to analyse scientific literature, agri-food business management phenomenon, to express critical and justified personal approach; to identify scientific and/or practical problem, and to develop methodology for its solving; to carry out empirical research, to analyse data and to reveal the causality of findings, to explain the relationship of findings with the theoretical backgrounding and practical possibilities to solve disclosed problem ant its causalities, to design strategies and prepare effective implementation planes for the defined problem solutions in order to achieve agri-food business competitiveness in the conditions of the scientific and technological discoveries, globalization processes and climate change, increased awareness of the green economy agenda and sustainable development goals, to compare the results with the findings of previous researches, to formulate research conclusions, assumptions and limitations.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Studentai turi būti išklausę visus studijų programoje numatytus dalykus, atlikę mokslinius tiriamuosius darbus arba taikomuosius tyrimus.
Dalyko studijų rezultatai
Siekiant pasirengti doktorantūros studijoms
1. Žino žemės ūkio ir maisto verslo organizacijų vystymosi teorijų, modelių ir priemonių taikymo sritis, išmano inovacijų planavimą ir investicijų vertinimą siekiant ilgalaikio strategijų įgyvendinimo ir konkurencingumo stiprinimo globalizacijos ir žaliosios ekonomikos sąlygomis.
2. Žino žemės ūkio ir maisto verslo plėtros aplinkos analizės ir investicijų planavimo metodinius aspektus; geba juos pritaikyti verslo plėtros galimybėms ir poreikiams įvertinti, siekiant konkurencingumo ir verslo tvarumo didėjančio dinamiškumo, netikrumo, globalizacijos ir klimato pokyčių kontekste.
3. Geba pasirinkti tyrimui agroverslo reiškinį, analizuoti mokslinę literatūrą, taikyti teorijas, modelius, metodus ir instrumentus, identifikuoti problemas, išreikšti kritišką ir argumentuotą asmeninį požiūrį, nustatyti mokslinę problemą, parengti metodiką šiai problemai tirti ir spręsti.
4. Geba atlikti tyrimus ir nustatyti žemės ūkio ir maisto verslo organizacijų konkurencingumo stiprinimo problemas ir investicijų poreikius, geba analizuoti empirinių tyrimų rezultatus, atskleisti jų priežastingumą, susieti juos su iškelta moksline problema, tikslu ir uždaviniais, palyginti atlikto tyrimo rezultatus su ankstesnių mokslinių tyrimų rezultatais, suformuluoti tyrimo prielaidas ir apribojimus.
5. Geba naudotis įvairia moksline medžiaga bei statistiniais duomenų šaltiniais; rinkti, kaupti, analizuoti, sisteminti, interpretuoti ir kritiškai vertinti ankstesnius mokslinių tyrimų rezultatus, parengti ir pateikti tyrimo išvadas suinteresuotosioms šalims.
6. Geba sąžiningai parengti ir pateikti tyrimo rezultatus suinteresuotosioms šalims ir juos argumentuoti, bei prisiima atsakomybę už sudėtingos veiklos arba projektų vykdymą, sąžiningą ir kruopštų pareigų atlikimą.
Siekiant pasirengti praktinei veiklai
1. Žino žemės ūkio ir maisto verslo organizacijų vystymosi teorijų, modelių ir priemonių taikymo sritis, išmano inovacijų planavimą ir investicijų vertinimą siekiant ilgalaikio strategijų įgyvendinimo ir konkurencingumo stiprinimo globalizacijos ir žaliosios ekonomikos sąlygomis.
2. Žino žemės ūkio ir maisto verslo plėtros aplinkos analizės ir investicijų planavimo metodinius aspektus; geba juos pritaikyti verslo plėtros galimybėms ir poreikiams įvertinti, siekiant konkurencingumo ir verslo tvarumo didėjančio dinamiškumo, netikrumo, globalizacijos ir klimato pokyčių kontekste.
3. Geba pasirinkti tyrimui agroverslo reiškinį, identifikuoti praktinę problemą, pagrįsti poreikį kurti finansų valdymo inovaciją, bei remiantis ankstesniais moksliniais ir praktiniais tyrimais, parengti tyrimų metodiką pasirinktai praktinei problemai spręsti ir ją išspręsti atliekant empirinį tyrimą.
4. Geba atlikti tyrimus ir nustatyti žemės ūkio ir maisto verslo konkrečios organizacijos konkurencingumo stiprinimo problemas ir investicijų poreikius, bei geba analizuoti empirinių tyrimų rezultatus, atskleisti jų priežastingumą, susieti juos su iškelta praktine problema, tikslu ir uždaviniais, pagrįsti agroverslo vystymo inovacijos naudą organizacijai ir jos efektyvumą.
5. Geba naudotis įvairia moksline medžiaga bei statistiniais duomenų šaltiniais; rinkti, kaupti, analizuoti, sisteminti, interpretuoti ir kritiškai vertinti ankstesnius mokslinių tyrimų rezultatus, parengti ir pateikti tyrimo išvadas suinteresuotosioms šalims.
6. Geba sąžiningai parengti ir pateikti tyrimo rezultatus suinteresuotosioms šalims ir juos argumentuoti, bei prisiima atsakomybę už sudėtingos veiklos arba projektų vykdymą, sąžiningą ir kruopštų pareigų atlikimą.
Dalyko turinys
Siekiant pasirengti doktorantūros studijoms
1. Įvado (mokslinio tyrimo aktualumas, problema, objektas, tikslas, uždaviniai, taikomi metodai) parengimas.
2. Tyrimo metodikos pasirinktai žemės ūkio ir maisto verslo organizacijų vystymosi problemai spręsti pagrindimas ir parengimas.
3. Empirinio tyrimo atlikimas, analizė ir apibendrinimas.
4. Tyrimo rezultatų palyginimas su kitų mokslininkų tyrimų rezultatais, tyrimo prielaidų ir apribojimų suformulavimas.
5. Išvadų suformulavimas ir tolesnių mokslinių tyrimų krypčių numatymas.
6. Literatūros sąrašo parengimas.
7. Priedų, reikalingų detalesniam tyrimo pagrindimui, parengimas.
Siekiant pasirengti praktinei veiklai
1. Įvado (tyrimo aktualumas, praktinė problema, objektas, tikslas, uždaviniai, taikomi metodai) parengimas.
2. Tyrimo metodikos pasirinktai problemai spręsti pagrindimas ir parengimas.
3. Empirinio tyrimo atlikimas, analizė ir apibendrinimas.
4. Žemės ūkio ir maisto verslo organizacijų vystymosi inovacijos naudos organizacijai ir jos efektyvumo pagrindimas.
5. Išvadų suformulavimas.
6. Literatūros sąrašo parengimas.
7. Priedų, reikalingų detalesniam tyrimo pagrindimui, parengimas.
8. Kiekybinių bei kokybinių metodų, reikalingų praktinei problemai spręsti, analizė, apibendrinimas ir įvertinimas.
9. Statistinių ir kitų duomenų pasirinktai praktinei problemai tirti paieška ir pakankamumo vertinimas.
10. Tyrimo rezultatų apibendrinimas, išvadų parengimas.
11. Pranešimo konferencijoje parengimas ir pristatymas.
Dalyko studijos valandomis
Seminarai 14,2 val.
Baigiamojo darbo svarstymas institute 0,3 val.
Baigiamojo darbo viešas gynimas 0,5 val.
Savarankiškas darbas 785 val.
Iš viso 800 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Baigiamasis darbas – 50 %
Baigiamojo darbo pristatymas ir dalyvavimas mokslinėje diskusijoje – 50 %
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2020 Pervez Ghauri, Kjell Grønhaug, Bergen-Sandviken. Research methods in business studies. 5th ed., Cambridge University Press, ISBN9781108762427 (ebook), p. 327.
https://trove.nla.gov.au/work/36538543?q&sort=holdings+desc&_=1586214685718&versionId=266346721
2. 2017 Neil J. Salkind. Exploring Research, 9th edition, - Pearson Education, ISBN 978-0-134-23841-8, p. 271.
3. 2017 Kardelis, K. Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai.
4. 2016 Christof Wolf, Dominique Joye, Tom Smith, Yang-chih Fu. The SAGE Handbook of Survey Methodology. SAGE Publications Ltd. ISBN: 9781473959057.
https://www.ebooks.com/en-us/book/2640424/the-sage-handbook-of-survey-methodology/christof-wolf/
5. 2016 Elia Shabani Mligo. Introduction to Research Methods and Report Writing: A Practical Guide for Students and Researchers in Social Sciences and the Humanities. Resource Publications, ISBN: 9781498278515, p. 252.
https://www.scribd.com/book/399741701/Introduction-to-Research-Methods-and-Report-Writing-A-Practical-Guide-for-Students-and-Researchers-in-Social-Sciences-and-the-Humanities
6. 2015 Dawn A. Willoughby. An Essential Guide to Business Statistics. Wiley, ISBN: 978-1-118-71563-5, p.376.
https://www.wiley.com/en-us/An+Essential+Guide+to+Business+Statistics-p-9781118715635
7. 2014 Jill Collis, Roger Hussey. Business research: a practical guide for undergraduate & postgraduate students. Palgrave Macmillan. ISBN-9780230301832, p.351.
https://trove.nla.gov.au/work/13991820?q&sort=holdings+desc&_=1586213678519&versionId=205987350+206975929
Papildoma literatūra
1. 2016 Vera Toepoel. Doing Surveys Online. Croydon: Sage Publications Ltd,. 258 lpp.
https://dx.doi.org/10.4135/9781473967243
2. 2014 John Adams, Hafiz T. A. Khan, Robert Raeside. Research Methods for Business and Social Science Students. 2nd Edition. SAGE Publications Pvt. Ltd., ISBN 9788132113669, p. 304.
https://uk.sagepub.com/en-gb/eur/research-methods-for-business-and-social-science-students/book242499
3. 2014 Jonathan Wilson. Essentials of Business Research: A Guide to Doing Your Research Project. 2nd Edition, SAGE Publications Ltd., ISBN-10: 1446257339, p. 376.
4. 2013 Russell W. Belk, Eileen Fischer, Robert Kozinets. Qualitative Consumer and Marketing Research. 1st Edition. SAGE Publications Ltd. ISBN- 0857027662, p. 242.
https://www.amazon.com/Qualitative-Consumer-Marketing-Research-Russell-ebook-dp-B00GLS6WXY/dp/B00GLS6WXY/ref=mt_kindle?_encoding=UTF8&me=&qid=
5. 2012 Elia Shabani Mligo, Trygve Wyller. Writing Academic Papers: A Resource Manual for Beginners in Higher-Learning Institutions and Colleges. Resource Publications. ISBN: 9781630870249, p. 104.
https://www.scribd.com/book/399735199/Writing-Academic-Papers-A-Resource-Manual-for-Beginners-in-Higher-Learning-Institutions-and-Colleges
6. Food and Agriculture Organization of the United Nations.
http://www.fao.org/home/en/
7. The World Bank.
http://www.worldbank.org
8. The World Economic Forum.
http://reports.weforum.org/global-competitiveness-report
9. Journal of Economics and Business.
http://www.elsevier.com/wps/find/journaldescription.cws_home/505734/description
10. European Economic Review.
http://www.elsevier.com/wps/find/journaldescription.cws_home/505541/description
11. European Management Journal.
http://www.elsevier.com/wps/find/journaldescription.cws_home/115/description
12. International Public Management Journal.
http://www.tandf.co.uk/journals/titles/10967494.asp
13. Journal of Business Economics and Management.
http://www.tandf.co.uk/journals/tbem