Verslumo ugdymo praktika (KPA)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalyko paskirtis – gilinti sukauptas žinias, ugdyti studentų verslumo gebėjimus. Atlikdami įvairias praktines užduotis studentai įgyja gebėjimus skirtingose verslo organizacijų veiklos srityse (finansų valdymo, marketingo valdymo, personalo valdymo ir kt.). Praktikos tikslo siekiama vykdant verslo imitacijas, t.y. kuriant įmonę bei organizuojant jos produkcijos ar paslaugų pardavimus.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The aim of this course is to improve gained knowledge and to develop students' entrepreneurial skills. By doing dif-ferent practical tasks students acquire skills in different areas of business organizations (finance management, mar-keting management, human resource management, etc.). To achieve this, students run a business simulation like setting up companies, organizing sales of products or services.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Turi būti išklausyti bendrieji universitetinių studijų dalykai, užsienio kalbos, retorika ir komunikacija, vadyba, aps-kaitos pagrindai, rinkodara, žmogiškųjų išteklių valdymas, viešieji finansai.
Dalyko studijų rezultatai
1. Geba naudotis informacinėmis technologijomis vykdydamas organizacijos finansinę apskaitą, žino finansinės apskaitos teisinį reglamentavimą.
2. Geba surinkti, susisteminti ir analizuoti informaciją apie verslo organizacijos išteklius ir procesus, geba rengti informaciją ir teikti ją valstybinėms institucijoms..
3. Geba planuoti ir organizuoti įsigijimus, parengti produkto pirkimo, pardavimo sutartis, komercinius pasiūlymus, kritiškai vertinti pirkimo/pardavimo procesus.
4.Geba parengti ir įgyvendinti įmonės marketingo bei pardavimų programas.
5.Geba identifikuoti verslo organizacijos veiklos valdymo problemas ir pateikti jų sprendimo būdus.
6.Geba administruoti personalo formavimą ir judėjimą, formuoti įmonės organizacinę kultūrą.
7.Geba formuoti teigiamą įmonės įvaizdį. Geba užmegzti ir palaikyti ryšius su verslo partneriais, užtikrinti komunikaciją įmonės viduje ir išorėje.
Dalyko turinys
1.Įvadas į studijų dalyką, dalyko struktūra, turinys.
2.Finansų valdymas ir apskaita (ūkinių operacijų dokumentavimas, su darbo santykiais susijusių įsipareigojimų apskaita, mokamų mokesčių apskaičiavimas ir deklaravimas, įmonės ataskaitų rengimas).
3. Marketingo valdymas (įmonės įvaizdžio formavimas, rinkos segmento nustatymas, verslo idėjų generavimas ir vertinimas, konkurencinės aplinkos analizė ir vertinimas, rinkodaros tyrimų vykdymas, reklamos rengimas ir įgyvendinimas bei kt.).
4.Pardavimų valdymas (produkto/paslaugos kainos nustatymas bei pagrindimas, pardavimų organizavimas ir vykdymas, naujo produkto įvedimas į rinką, pardavimų mokymų organizavimas bei kt.).
5. Personalo valdymas (darbuotojų priėmimo į darbą organizavimas, asmens bylų tvarkymas, darbuotojų motyvacijos sistemos parengimas, tobulinimas ir įgyvendinimas, darbuotojų pareiginių nuostatų tobulinimas, rengimas, darbuotojų darbo saugos užtikrinimas, darbo laiko apskaitos tvarkymas, personalo judėjimo administravimas, susirinkimų organizavimas, korespondencijos tvarkymas ir kt.).
Dalyko studijos valandomis
Seminarai - 5 val.
Pratybos - 55 val.
Savarankiškas darbas – 100 val.
Iš viso – 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Komandinis darbas (veiklos ataskaitos, komandinės užduotys/renginiai/projektai ir jų pristatymai) – 60 %
Savarankiškas darbas (refleksija) – 40 %
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2018 Asmens duomenų apsauga - darbo tvarkos, rekomendacijos ir pavyzdžiai. Vilnius: Pačiolis
2. 2018 Holiday, Ryan. (2018). Skaitmeninė rinkodara: Naujausių laikų reklamos ir pardavimų strategijos. Gargždai]: Tobulėjimo projektai.
3. 2017 Kalčinskas, Gediminas, & Kalčinskaitė, Rūta. Buhalterinė apskaita (8-oji atnauj. ir papild. laid. ed.). Vilnius: Pačiolis.
4. 2017 Vladarskienė, Rasuolė. Dokumentų tekstai ir formuluotės. Vilnius: Lietuvių kalbos institutas.
5. 2017 Baltrūnienė, Violeta. Dokumentų valdymo normos ir tvarkyba: Mokomoji knyga. Vilnius: Vilniaus kolegija.
6. 2016 Ivanauskienė, A. Buhalterinė apskaita. Vilnius: Tytoalba.
7. 2014 Principles of Marketing. [complitedby Robertas Ivanauskas]; Vilnius University. Andover: CengageLearning.
Papildoma literatūra
1. 2016 Stanišauskienė, V. Dalykinė komunikacija. Kaunas: Kauno technologijos universitetas
2. 2013 Šimanskienė, L.; Župerkienė, E. Darnus vadovavimas. Klaipėda: Klaipėdos universiteto biblioteka.
3. 2012 Virvilaitė, R. 2012. Marketingo valdymas [Elektroninis išteklius] : mokomoji knyga. Kaunas: KTU.
4. 2011 Collins, J.; Hansen, M. T. Great by choice: uncertainty, chaos and luck: why some thrive despite them all. London: Rondom House business books.