Viešojo administravimo darbo įgūdžių praktika (KPA)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijų dalykas „Viešojo administravimo darbo įgūdžių praktika“ skirtas įtvirtinti įgytas studijų programos pagrindinės krypties dalykų teorines žinias dalyvaujant viešojo administravimo institucijų veikloje, ugdyti kritinį kūrybinį mąstymą, praktinius vadybinio, viešojo administravimo, integruotos veiklos organizavimo, planavimo, kokybinio ir kiekybinio jos vertinimo gebėjimus. Visi šie gebėjimai įgyjami atliekant empirinį tyrimą viešojo administravimo institucijoje, kur pasirinktas tyrimo objektas analizuojamas pritaikius įvairius socialiniams mokslams būdingus kiekybinius ir kokybinius metodus.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The purpose of the course “Practice of Public administration development skills” is intended to consolidate the acquired theoretical knowledge of the main subjects of the study program by participating in the activities of public administration institutions, to develop critical creative thinking, practical skills of organizing, planning, qualitative and quantitative evaluation of managerial, administrative work. All these abilities are acquired through empirical research in a public administration institution, where the subject of the research, the applied diverse, social sciences, and the quantitative and qualitative methods are analysed.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Prieš pradėdami atlikti Viešojo administravimo darbo įgūdžių praktiką, studentai turi būti susipažinę su studijų programos pagrindinėmis nuostatomis, bei išklausę bendrųjų universitetinių ir studijų programos pagrindinės krypties dalykus: verslo ir viešosios vadybos pagrindai, viešoji politika ir administravimas, viešoji teisė
Dalyko studijų rezultatai
1. Gebės taikyti viešojo administravimo institucijų veiklos, išteklių tyrimo, analizės ir vertinimo metodus.
2. Gebės analizuoti ir vertinti išorinius ir vidinius aplinkos veiksnius, darančius įtaką Viešojo administravimo, NVO ir kt. institucijų veiklos rezultatams.
3. Gebės analizuoti ir vertinti institucijų valdymo struktūrą, veiklos išteklius ir rezultatus, ryšius su kitomis institucijomis ir visuomene.
4. Gebės parinkti tinkamas priemones institucijos, regiono problemoms spręsti, taikyti naujausius vadybos, viešojo valdymo metodus ir principus, kritinį mąstymą pateikiant alternatyvius viešojo administravimo sektoriaus veiklos tobulinimo sprendimus.
5. Gebės kritiškai, kūrybiškai susieti ir suderinti tarpusavyje įvairias viešojo administravimo sektoriaus veiklas, požiūrius ir parengti sprendimus, bendradarbiauti su įvairių sričių specialistais ir visuomene.
6. Gebės konsultuoti regiono veikėjus, savarankiškai, novatoriškai rengti ir priimti individualius ir kolektyvinius integruotus kaimo ir regionų plėtros arba viešojo administravimo institucijos plėtros valdymo sprendimus.
7. Gebės rinkti, sisteminti informaciją, analizuoti ir vertinti reiškinius, tendencijas, naudotis pirminiais ir antriniais informacijos šaltiniais ir juos viešai pristatyti.
Dalyko turinys
1. Praktikos vietos įkūrimo ir veiklos apibūdinimas: įkūrimas, raida; misija, vizija, tikslai, uždaviniai, funkcijos; pagrindinės veiklos kryptys, teisiniai veiklos ypatumai, reikšminiai organizacijos dokumentai.
2. Institucijos organizacinė ir valdymo struktūra: padalinių, skyrių struktūra ir funkcijos.
3. Institucijos ištekliai ir jų vertinimas: žmogiškųjų išteklių (profesinė, kvalifikacinė, demografinė struktūra) analizė ir jų vertinimas; finansinių išteklių (turtas, biudžetas) analizė ir jų vertinimas; materialinių išteklių (pastatai, įranga, automobiliai ir t.t.) analizė ir jų vertinimas.
4. Institucijos veiklos sritys, teikiamų paslaugų analizė: 7P analizė (paslaugų, kainos, vietos, komunikacijos, paslaugos dalyvių, fizinio akivaizdumo, proceso analizė), paslaugų kokybės užtikrinimo sistemos analizė (naudojami dokumentai, atsiliepimai, apdovanojimai ir kt.)
5. Institucijos teikiamų paslaugų tikslinio segmento analizė: kliento profilis, skaičius.
6. Institucijos konkurentų/partnerių analizė (nacionaliniu, tarptautiniu aspektu): skaičius, bendravimo, konkuravimo strategijos ir pan.
7. Žmogiškųjų išteklių valdymas: vadovavimo stilius ir metodai; darbuotojų parinkimas ir kaita; darbuotojų motyvavimas; darbuotojų kvalifikacijos tobulinamas, darbuotojų veiklos vertinimas, darbo užmokestis.
8. Institucijos veiklos planavimas ir organizavimas.
9. Institucijos ryšiai su kitomis organizacijomis, institucijomis ir visuomene: kultūros ir turizmo integracija, partnerystės sutartys su kitomis Lietuvos ir užsienio šalių institucijomis, įstaigomis ar organizacijomis; bendrai vykdyti projektai, jų rezultatai; ryšiai su visuomene, pranešimai spaudai, jų vertinimas.
10. Institucijos įgyvendintos inovacijos: produktų, veiklos vykdymui, rinkodaros, kitos.
11. Tam tikros viešojo administravimo srities empirinis tyrimas (individualiai suderintas su instituto praktikos vadovu.) mikro (institucija ir jos vidinė bei išorinė aplinka), mezo (pvz., išteklių, jų vystymo procesų, problemų analizė N seniūnijoje arba N savivaldybėje) ar makro (pvz., nacionalinių arba regionų plėtros programų, projektų įgyvendinimo analizė ir vertinimas) lygiu, rinkodaros tyrimas, paslaugų kokybės tyrimas ir kiti. Projektiniai pasiūlymai veiklai tobulinti pagal atliktą empirinį tyrimą ir organizacijos veiklos analizę.
12. Praktikos dienoraštis: praktikanto atlikti darbai viešojo administravimo institucijoje.
Dalyko studijos valandomis
Konsultacijos - 4 val.
Savarankiškas darbas – 156 val.
Iš viso – 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Praktikos vadovo vertinimas – 20 %
Praktikos ataskaitos turinio vertinimas – 40 %
Praktikos ataskaitos viešas pristatymas bei gynimas – 40 %
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2019 Farazmand, A. (ed.). Public Administration as an Academic Discipline and Social Science. Global Encyclopedia of Public Administration, Public Policy, and Governance.
2. 2017 Žydžiūnaitė, V., Sabaliauskas, S. Kokybiniai tyrimai: principai ir metodai. Vilnius
3. 2016 Kardelis, K. Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai (edukologija ir kiti socialiniai mokslai): vadovėlis. Kaunas: Judex leidykla.
4. 2015 Mcnabb, David E. (2015). Research methods in public administration and nonprofit management: quantitative and qualitative approaches / David E. McNabb. 3rd ed. Abingdon, Oxon; Routledge. New York, NY :. xxxii, 501 p.
5. 2015 Bagdonienė, L. Hopenienė, R. Paslaugų marketingas ir vadyba: vadovėlis. Kaunas: Kauno technologijos universitetas.
Papildoma literatūra
1. 2010 Navasaitienė, S.; Merkienė, R. Sociologijos pagrindai: mokomoji knyga. Kaunas: Akademija. Regionų turizmo potencialo analizė. 2007. Kaunas: Akademija. P. 64.
2. 2011 Sherri, L, J. Research methods and statistics: a critical thinking approach. 4th international ed. [Belmont, Calif.]: Wadsworth Cengage Learning.