Kaimo plėtros vadyba (KPA)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijų dalyko tikslas suteikti žinių ir išugdyti gebėjimus būtinus savarankiškam kaimo kiekybinių ir kokybinių struktūrinių pokyčių valdymui siekiant regiono darnaus vystymosi. Studentai gebės paaiškinti kaimo plėtros vadybos funkcijas ir sprendimų priėmimo procesą; kaimo vietovių išteklių klasifikacijas, vystymosi potencialo analizės ir vertinimo metodus, kaimo vietovių konkurencingumo stiprinimo priemones; kaimo kiekybinių ir kokybinių pokyčių inicijavimo, strateginio planavimo, vertinimo, kaimo plėtros veikėjų įtraukimo į šį procesą metodus; kaimo vietovių rinkodaros ir inovacijų kūrimo bei diegimo teorinius dėsningumus. Studentai gebės analizuoti, vertinti ir racionaliai panaudoti vietos ir pritrauktus išteklius, skatinti bendruomeniškumą, kaimo vietovių vystymosi darnumą; planuoti ir vertinti kaimo vietovių pokyčius, novatoriškai spręsti kaimo plėtros valdymo problemas, organizuoti kaimo plėtros veikėjų veiklą; konsultuotis su kaimo plėtros veikėjais, savarankiškai rengti ir priimti individualius ir kolektyvinius kaimo darnios, integruotos plėtros vadybos sprendimus; atstovauti kaimo plėtros veikėjų interesus, kurti kaimo partnerystės, bendruomenines organizacijas.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The aim of the course is to provide knowledge and skills necessary for independent management of quantitative and qualitative structural changes in rural areas in order to achieve sustainable development of the region. Students will be able to explain the rural development management functions and decision-making process; rural resource classifications, methods of analysis and assessment of development potential, measures to strengthen the competitiveness of rural areas; methods of initiating, planning, evaluating, and involving rural actors in the process of quantitative and qualitative changes in rural areas; theoretical regularities of marketing and innovation in rural areas. Students will be able to analyse, evaluate and rationally use local and attracted resources, promote community, sustainability of rural areas; to plan and evaluate changes in rural areas; to consult rural development actors, independently prepare and adopt individual and collective rural sustainable, integrated development management decisions; to represent the interests of rural development actors, to develop rural partnerships, community organizations.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Mikroekonomika, Makroekonomika, Rinkodara, Vadyba, Kaimo plėtros ir regioninė politika, Viešoji politika ir administravimas.
Dalyko studijų rezultatai
1. Geba paaiškinti kaimo plėtros vadybos funkcijas ir sprendimų priėmimo procesą įtraukiant ir atstovaujant kaimo plėtros veikėjus,.
2. Geba suklasifikuoti kaimo vietovių išteklius, apibrėžti vystymosi potencialo analizės ir vertinimo metodus, kaimo vietovių konkurencingumo stiprinimo priemones.
3. Geba analizuoti, vertinti ir racionaliai panaudoti vietos ir pritrauktus išteklius, skatinti bendruomeniškumą, kaimo vietovių vystymosi darnumą.
4. Geba planuoti ir vertinti kaimo vietovių pokyčius, novatoriškai spręsti kaimo plėtros valdymo problemas.
5. Geba paaiškinti kaimo kiekybinių ir kokybinių pokyčių inicijavimo, strateginio planavimo, vertinimo, kaimo plėtros veikėjų įtraukimo į šį procesą metodus.
6. Geba apibrėžti kaimo vietovių rinkodaros ir inovacijų kūrimo ir diegimo teorinius dėsningumus
7. Geba atstovauti kaimo plėtros veikėjų interesus, kurti kaimo partnerystės, bendruomenines organizacijas.
8. Geba konsultuotis su kaimo plėtros veikėjais, savarankiškai rengti ir priimti individualius ir kolektyvinius kaimo darnios, integruotos plėtros vadybos sprendimus.
Dalyko turinys
1. Kaimo plėtros vadybos samprata ir objektas.
2. Kaimo plėtros vadybos subjektai ir bendruomenės pažeidžiamumas.
3. Kaimo vietovių vystymosi planavimas ir strategijos rengimo organizavimas.
4. Kaimo plėtros strategijos įgyvendinimas ir stebėsena.
5. Socialinė partnerystė ir kaimo plėtros veikėjų dalyvavimas, savanoriškos veiklos organizavimas.
7. Vietovės rinkodaros strategija.
6. Kaimo bendruomenės aktyvinimas ir kolektyvinis sprendimų priėmimas bei įgyvendinimas.
8. Kaimo plėtros vadybos inovacijos.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos - 30 val.
Seminarai - 15 val.
Savarankiškas darbas – 62 val.
Iš viso – 107 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Praktinių darbų atlikimas ir rezultatų pateikimas - 25 %
Kolokviumas - 15 %
Diskusijos, aktyvumas - 10 %
Egzaminas - 50 %
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2016 A New Rural Development Paradigm for the 21st Century (2016) A toolkit for Developing Countries. OECD
2. 2015 Gallent, N., Hamiduddin, I., Juntti, M., Kidd, S., Shaw, D. 2015. Introduction to Rural Planning: Economies, Communities and Landscapes, 2nd Edition.
3. 2013 Atkočiūnienė, V. 2013. Kaimo pokyčių vadyba : [mokomoji knyga] / Aleksandro Stulginskio universitetas. Ekonomikos ir vadybos fakultetas. Verslo ir kaimo plėtros vadybos institutas. Akademija, Kauno r. : ASU.
4. 2012 Kvieskienė G., Kvieska V. 2012. Socialinės partnerystės įtaka inovacijoms: monografija. LEU
5. 2006 Eight Principles For Effective Rural Governance. Written by Nancy Stark.
Papildoma literatūra
1. 2015 Kvartiuk, V. 2015. Participatory governance in rural development. Leibniz Institute of Agricultural Development in Transition Economies. IAMO.
2. 2011 Torre A., Traversac J.B. (eds), 2011, Territorial Governance. Local Development, Rural Areas and Agrofood Systems, Springer Verlag, Heidelberg & N. York
3. 2009 Community-driven development decision tools for rural development programmes (2009). Enabling poor rural people to overcome poverty, IFAD
4. 2006 Vaitkevičius S., Merkys G. 2006. Savivaldybių strateginio plano monitoringo metodika. – Kaunas, Technologija.