Rinkodara (KPA)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijų dalykas skirtas suteikti teorinių ir praktinių rinkodaros žinių, padedančių suprasti jų taikymą šiuolaikinėse organizacijose. Išmokyti studentus pritaikyti teorines žinias, analizuojant ir sprendžiant aktualias rinkodaros problemas ir argumentuotai pagrįsti sprendimus; suteikti studentams supratimą kaip analizuoti rinkodaros aplinką, atlikti rinkos segmentavimą ir prekių pozicionavimą; užtikrinti, kad studentai išmanytų rinkodaros komplekso ir komunikacijos ypatumus, gebėtų parengti organizacijos rinkodaros planą. metodai: literatūros analizė, probleminiai klausimai, situacijų analizė, diskusijos.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The study subject is designed to provide theoretical and practical marketing knowledge to help understand their application in modern organisations. The course is designed to teach students to apply theoretical knowledge, to analyze and to solve real-world marketing problems, and reasonably justify marketing decisions; to provide students with an understanding of how to analyze marketing environment, market segmentation and product positioning; to ensure that students are aware of the marketing mix and communication features and to be able to develop an organization marketing plan. Study methods: literature analysis, problematic issues, situation analysis, discussions.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Verslo ir viešosios vadybos pagrindai, Mikroekonomika, Makroekonomika.
Dalyko studijų rezultatai
1. Žino rinkodaros ir kitų verslo orientacijų tiriamus reiškinius, procesus, strategijas bei rinkodaros verslo orientacijos kuriamas naudingumo rūšis.
2. Moka savarankiškai priimti sprendimus dėl organizacijos rinkodaros mikro- ir makro- aplinkos vertinimo, rinkodaros komplekso ir jo elementų valdymo.
3. Žino rinkos tipus ir jų segmentavimą pagal vartotojo elgseną rinkose. Geba pasirinkti tikslines rinkas ir joms pritaikyti rinkodaros strategijas.
Geba sudaryti produkto konkurencingumo žemėlapius ir pagrįsti sprendimus dėl prekės ženklo, paslaugų paketų, kainos ir kainodaros metodų pasirinkimo.
4. Žino kaip priimti įmonėje sprendimus dėl apskaitos ir finansų teikiamų paslaugų paskirstymo formavimo, geba parinkti ir įvertinti rinkodaros komunikacijos priemones bei parengti rinkodaros komunikacijos priemonių planą.
5. Geba pagrįsti analizės, planavimo ir prognozavimo metodus rinkodaros problemoms spręsti; laiku ir adekvačiai reaguoti į aplinkos sąlygų pokyčius.
6. Geba paruošti rinkodaros priemonių planą, prognozuoti paslaugų pardavimus potencialiose rinkose.
7. Geba etiškai/empatiškai elgtis ir priimti sprendimus sąžiningai ir nešališkai, bendraudami ir bendradarbiaudami, išklausydami, informuodami darbuotojus, demonstruoja aukštą profesinę kultūrą.
Dalyko turinys
1. Rinkodaros esmė ir turinys.
2. Rinkodaros teorijos evoliucija ir kitos verslo orientacijos rinkoje.
3. Rinkodaros kuriamos naudingumo rūšys vartotojui.
4. Rinkodara ir jos aplinka: makroaplinka ir mikroaplinka ir jų reikšmė rinkodaros sprendimams.
5. Rinka ir jos segmentavimas.
6. Vartotojų elgsena.
7. Rinkodaros kompleksų tipai ir jų reikšmė priimant rinkodaros sprendimus. 8. Produkto analizė ir kainodaros sprendimai.
9. Vieta ir paskirstymas bei jų reikšmė priimant produkto paskirstymo sprendimus.
10. Rinkodaros komunikacijos kompleksas.
11.Rinkodaros informacija ir tyrimai.
12. Rinkodaros veiklos planavimas ir rinkodaros plano turinys.
13. Pardavimo prognozės būdai.
14. Rinkodaros plano turinys ir jo dalių sąsajos.
15. Rinkodaros plano rengimas ir pristatymas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) – 30 val.
Seminarai (S) – 15 val.
Savarankiškas darbas – 62 val.
Iš viso – 107 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Darbas grupėje ir komandinės užduotys (savarankiškų namų darbų užduočių atlikimas, atvejų analizės, projektų parengimas ir pristatymas) – 35 %
Kolokviumas – 25 %
Egzaminas – 40 %
Literatūra
Pagrindinė literature
1. 2017 Gudonavičienė R., Dovalienė A. Marketingo kanalai.
2. 2017 Kotler Ph., Armstrong G. Principles of Marketing.
3. 2015
2009 Bagdonienė L., Hopenienė R. Paslaugų marketingas ir vadyba.
4. 2012 Pranulis V., Pajuodis A., Urbonavičius S., Virvilaitė R. Marketingas.
5. 2012 Pranulis V., Dičkus V. Rinkodaros tyrimai. Teorija ir praktika.
6. 2008 Ramanauskienė, J. Marketingas: organizacijų marketingo strategijos ir modeliai.
7. 2007 Kotler, Ph., Keller, K. I. A Framework for marketing management.
Papildoma literature
1. 2012 Virvilaitė, R.. Marketingo valdymas.
2. 2011 Sūdžius V. Finansinių priemonių ir paslaugų rinkodara: principai ir praktika.
3. 2003 Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V. Rinkodaros principai.
4. 2003 Vijeikis J., Vijeikienė. Tarptautinis marketingas.
5. Lietuvos statistikos departamento, EUROSTAT’o, OECD, FAO, PB, TVF, Google Sholar ir kt. duomenų bazės