Retorika ir komunikacija (KPA)

  • Dalyko kodas: EVVKB074
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Rhetoric and Communication
  • Dalykas atestuotas: 2020-04-29
  • Atestacija galioja iki: 2023-08-30
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Lekt. dr. Daiva Urmonienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijų dalyko paskirtis - suteikti studentams sistemines žinias apie komunikacijos sampratą bei procesą, retorikos logiką, kultūrinius ypatumus įvairiose šalyse, organizacijos išorinę ir vidinę komunikaciją, žiniasklaidos galias ir ypatybes. Ugdomi komunikavimo gebėjimai priimant etiškus sprendimus, taikant viešųjų kalbų struktūrą bei ją prezentuojant pagal iškalbos reikalavimus. Aptariama rašytinės komunikacijos specifika. Teoriškai susipažinus su komunikacijos lygiais nuo intraasmeninės komunikacijos iki masinės komunikacijos pritaikomos praktinės komunikacijos priemonės. Studijų metodai: aiškinimas; atvejų analizė; diskutavimas

Dalyko anotacija užsienio kalba

Students are provided with systematic knowledge of the concept and process of communication, the logic of rhetoric, cultural peculiarities in different countries, external and internal communication of the organization, media powers and peculiarities. Developing communication skills through ethical decisions, applying the structure of public languages and presenting them according to requirements. Specifics of written communication are discussed. Theoretically familiarize with communication levels from intra-personal communication to mass communication. Study methods: interpretation; case studies; discussion.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Verslo ir viešosios vadybos pagrindai, Rinkodara, Specialybės kalba, Žmogiškųjų išteklių valdymas.

Dalyko studijų rezultatai

1. Žino ir suvokia komunikacijos esmę, proceso elementus ir teorinius komunikacijos modelius;
2. Žino ir supranta komunikacijos procesų turinį ir tikslus organizacijoje; organizacijos išorinės komunikacijos su aplinka sistemą bei vidinės komunikacijos procesus organizacijoje.
3.Žino ir supranta rašytinės komunikacijos esmę, privalumus ir trūkumus, pagrindines bendravimo raštu ir žodžiu taisykles.
4. Analizuoja šiuolaikines komunikacijos koncepcijas bei taiko teorinių komunikacijos modelius.
5.Valdo auditoriją prezentacijų, viešų pasisakymų metu; įvertina etikos problemų ir moralinių sprendimų kompleksiškumą komunikacijos veikloje, integruoja kalbėtojo ugdymo stilių rašant, skaitant, kalbant; parengia kalbą ir ją pristato.
6. Komunikuoja bei argumentuotai, sklandžiai ir drąsiai reiškia mintis žodžiu ir raštu, vartoja lietuvišką ir tarptautinę terminologiją.

Dalyko turinys

1. Įvadas į retorikos ir komunikacijos studijų dalyką.
2. Retorika kaip iškalbos mokslas ir iškalbos tradicija
3. Organizacijos išorinė ir vidinė komunikacija.
4. Masinė komunikacija.
5. Verbalinė komunikacija. Neverbalinė komunikacija
6. Komunikacijos trikdžiai ir etikos problemos bei jų sprendimo būdai
7. Dokumentų valdymo sistemos (DVS)
8. Viešas kalbėjimas

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) – 30 val.
Seminarai (S) – 15 val.
Savarankiškas darbas – 62 val.
Iš viso – 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas 15 %
Individuali užduotis 20 %
Pratybos 15 %
Egzaminas 50 %

Literatūra

Pagrindinė literatūra
1. 2017 Tunčikienė, &., & Grigas, V. The Importance of Management Functions On Aircraft Maintenance Quality. Mokslas: Lietuvos Ateitis, 9(2), 162-170.
2. 2014 Tatolytė, I. Praktinė retorika vertėjams žodžiu. Vilnius: VU
3. 2013 Bankauskaitė –Sereikienė, G. Oratorystės menas: mokomoji knyga. Vilnius: VU
4. 2012 Pruskus, V. Tarpkultūrinė komunikacija ir vadyba: vadovėlis. -Vilnius: Technika
5. 2009 Naginevičienė L. S. Profesinė komunikacija: mokomoji knyga. - KTU leidykla „Technologija“.

Papildoma literatūra
1. 2018 Šumskas, G., & Matonytė, I. Žiniasklaidos poveikis karinių grėsmių vertinimui. Lietuvos Metinė Strateginė Apžvalga, Lietuvos metinė strateginė apžvalga. 2018, t. 16 (2017-2018), p. 415-442.
2. 2017 Syvertsen, Trine. Media Resistance (elektroninis išteklius): Protest, Dislike, Abstention.
3. 2017 Žarnauskaitė, M. Organizacijos kaip patrauklaus darbdavio įvaizdžio formavimas orientuojantis į Lietuvos Y kartai atstovaujančius specialistus. Informacijos Mokslai, Informacijos mokslai. 2017, t. 77, p. 106-122. ISSN 1392-0561 Informacijos mokslai.
4. 2014 Guglielmi, A. Kūno kalba: kaip suprasti be žodžių. - Vilnius: Alma littera,
5. 2010 Tarpasmeninės ir tarpkultūrinės komunikacijos išplėstos Europos kontekste: Mokomoji knyga. (2010). Kaunas: Vytauto Didžiojo universiteto leidykla.