Verslumo ugdymas (TI)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalyko paskirtis – gilinti sukauptas žinias, ugdyti studentų verslumo gebėjimus. Atlikdami įvairias praktines užduotis studentai įgyja gebėjimus skirtingose verslo organizacijų veiklos srityse (finansų, marketingo, personalo ir kt.). Taikomi šie dalyko metodai – diskusijos, komandinis darbas, proto šturmas, minčių žemėlapis, probleminis mokymas ir kt. Dalyko tikslo siekiama vykdant verslo imitacijas, t.y. kuriant įmonę bei organizuojant jos produkcijos ar paslaugų pardavimus.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The purpose of the course is to improve gained knowledge and to develop students' entrepreneurial skills. By doing different practical tasks students acquire skills in different areas of business organizations (finance management, marketing management, human resource management, etc.). The following subject methods are used - discussions, teamwork, brainstorming, mind mapping, problem-based learning, etc. To achieve this, students run a business simulation like setting up companies, organizing sales of products or services.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Vadybos, verslo teisės, žmogiškųjų išteklių valdymo, finansų pagrindų, rinkodaros dalykai.
Dalyko studijų rezultatai
1.Geba paaiškinti verslumo kompetencijų elementus, verslumo ugdymo modelius ir metodikas.
2. Geba registruoti įmonės ūkines operacijas atsižvelgus į apskaitos teisinį reglamentavimą, apskaitos valdymo principus, finansų skyriaus vykdomas funkcijas ir atsakomybę.
3. Geba analizuoti ir vertinti verslo organizacijos finansinius išteklius, rengti informaciją ir teikti ją valstybinėms institucijoms naudojantis informacinėmis technologijomis.
4. Geba naudotis informacinėmis technologijomis ir rinkti, sisteminti, analizuoti informaciją apie verslo organizacijos išteklius ir procesus, veiklos valdymo problemas, pateikia jų sprendimo būdus.
5. Geba administruoti personalo formavimą ir judėjimą, formuoti įmonės organizacinę kultūrą.
6. Geba planuoti ir organizuoti įsigijimus, parengti produkto pirkimo, pardavimo sutartis, komercinius pasiūlymus, kritiškai vertinti pirkimo/pardavimo procesus, įgyvendinti įmonės marketingo bei pardavimų programas.
7. Geba numatyti kvalifikacijos kėlimo planą, rengti CV, motyvacinį laišką, rekomendacijas.
8. Geba užtikrinti komunikaciją įmonės viduje ir išorėje, formuoti teigiamą įmonės įvaizdį.
Dalyko turinys
1.Įvadas į studijų dalyką, dalyko struktūra, turinys.
2. Verslumo kompetencijos.
3. Verslumo ugdymo modeliai ir metodikos.
4.Finansų valdymas ir apskaita (ūkinių operacijų dokumentavimas, su darbo santykiais susijusių įsipareigojimų apskaita, mokamų mokesčių apskaičiavimas ir deklaravimas, pajamų ir sąnaudų apskaita, įmonės finansinių ataskaitų rengimas, įmonės finansinių rodiklių apskaičiavimas ir analizė).
5. Personalo valdymas (darbuotojų priėmimo į darbą organizavimas, asmens bylų tvarkymas, darbuotojų motyvacijos sistemos parengimas, tobulinimas ir įgyvendinimas, darbuotojų pareiginių nuostatų tobulinimas, rengimas, darbuotojų darbo saugos užtikrinimas, darbo laiko apskaitos tvarkymas, personalo judėjimo administravimas, susirinkimų organizavimas, korespondencijos tvarkymas ir kt.).
6. Marketingo valdymas (įmonės įvaizdžio formavimas, rinkos segmento nustatymas, verslo idėjų generavimas ir vertinimas, konkurencinės aplinkos analizė ir vertinimas, rinkodaros tyrimų vykdymas, reklamos rengimas ir įgyvendinimas bei kt.).
7.Pardavimų valdymas (produkto/paslaugos kainos nustatymas bei pagrindimas, pardavimų organizavimas ir vykdymas, naujo produkto įvedimas į rinką, pardavimų mokymų organizavimas bei kt.).
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos - 30 val.
Seminarai - 30 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas („Produkto pristatymo diena“ atvejo analizė) – 20 proc.
Darbas grupėje ir komandinis darbas (skyrių veiklos ataskaitos, komandinės užduotys/renginiai/projektai ir jų pristatymai) – 40 proc.
Egzaminas (refleksija) - 40 proc.
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2018 Asmens duomenų apsauga - darbo tvarkos, rekomendacijos ir pavyzdžiai. Vilnius: Pačiolis
2. 2018 Holiday, Ryan. (2018). Skaitmeninė rinkodara: Naujausių laikų reklamos ir pardavimų strategijos. Gargždai]: Tobulėjimo projektai.
3. 2017 Kalčinskas, Gediminas, & Kalčinskaitė, Rūta. Buhalterinė apskaita (8-oji atnauj. ir papild. laid. ed.). Vilnius: Pačiolis.
4. 2017 Vladarskienė, Rasuolė. Dokumentų tekstai ir formuluotės. Vilnius: Lietuvių kalbos institutas.
5. 2017 Baltrūnienė, Violeta. Dokumentų valdymo normos ir tvarkyba: Mokomoji knyga. Vilnius: Vilniaus kolegija.
7. 2014 Principles of Marketing. [complitedby Robertas Ivanauskas]; Vilnius University. Andover: CengageLearning.
Papildoma literatūra
1. 2016 Stanišauskienė, V. Dalykinė komunikacija. Kaunas: Kauno technologijos universitetas
2. 2014 Grigonienė, R.; Žemienė, A. Dokumentų valdymas: veiklos, personalo ir elektroniniai dokumentai. Vilnius: Mykolo Romerio universitetas. Nuotolinė prieiga per:
3. 2013 Šimanskienė, L.; Župerkienė, E. Darnus vadovavimas. Klaipėda: Klaipėdos universiteto biblioteka. VDU ŽUA 2 egz. VDU L. Donskio biblioteka 5 egz.
4. 2012 Virvilaitė, R. 2012. Marketingo valdymas [Elektroninis išteklius] : mokomoji knyga. Kaunas: KTU. VDU ŽUA 5 egz. VDU L. Donskio biblioteka 3 egz. VU ŠA 2 egz.
5. 2011 Collins, J.; Hansen, M. T. Great by choice: uncertainty, chaos and luck: why some thrive despite them all. London: Rondom House business books. VDU ŽUA 1 egz.