Bakalauro baigiamasis darbas (TI)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Bakalauro baigiamasis darbas – tai rašto darbas, kurio savarankišku parengimu ir gynimu studentas apibendrintai įrodo gebėjimą taikyti mokslo žinias, analizuojant turizmo verslo procesus, pagrindžiant identifikuotų problemų galimus sprendimus ir pademonstruojant studijų rezultatus, įgytus studijuojant Turizmo industrijų studijų programos studijų dalykus. Bakalauro baigiamasis darbas studento ginamas baigiamųjų darbų gynimo komisijoje.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Bachelor's thesis is a written paper, the student's self-preparation and defense of which demonstrates the ability to apply scientific knowledge by analyzing tourism business processes, substantiating possible solutions to the identified problems and demonstrating study results obtained in the study subjects of Tourism industry study program. The bachelor's thesis is defended by the student in the thesis defense commission.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Studentai turi būti išklausę visus Turizmo industrijų studijų programoje numatytus studijų dalykus, atlikę profesinės veiklos praktikas ir įvykdę visus studijų programoje numatytus atsiskaitymus.
Dalyko studijų rezultatai
1. Atskleisti pagrindinius ekonomikos ir vadybos bei susijusių studijų krypčių dalykų terminus ir jais apibūdinamus socialinius reiškinius, procesus, vadybos funkcijas, rinkodaros priemones, socialinių tyrimų metodus, pagrindinius verslo principus, technologijų taikymo ypatumus.
2. Apibūdinti kultūros ir turizmo ir regioninės politikos bei turizmo industrijų infrastruktūros vystymo, strategijų rengimo, įgyvendinimo, stebėsenos ir vertinimo principus bei metodus, žmogiškųjų išteklių, bioekonomikos ir turizmo logistikos vystymo procesus.
3. Analizuoti tarpkultūrinės komunikacijos sąrangą bei istorines-kultūrines nacionalinio tapatumo formavimosi prielaidas, darnaus planavimo bendruosius principus, išmanyti pasaulio civilizacijų industrijų raidą, taikyti modernius turizmo vystymo sprendimus, inovatyvias veiklos formas.
4. Taikyti vadybos, ekonomikos, sociologijos, statistikos, socialinių mokslinių tyrimų metodus organizuojant ir atliekant turizmo rinkos ir kitus tyrimus.
5. Parinkti tinkamus metodus ir priemones skirtus įvertinti turizmo potencialą, analizuoti išteklius bei sukurti inovatyvias kultūros ir turizmo rinką papildančias prekes bei paslaugas.
6. Analizuoti turizmo industrijų ekonominius, socialinius, technologinius, informacinius išteklius, nustato problemas ir galimybes, planuoja, prognozuoja ir vertina turizmo, bioekonomikos procesus bei rezultatus.
7. Analizuoti ir prognozuoti situaciją potencialiose turizmo rinkose, rengti ir įgyvendinti kultūros ir turizmo strategijas, programas ir projektus, planuoti ir organizuoti turizmo maršrutus.
8. Derinti socialinių ir humanitarinių mokslų žinias, taikyti programinio ir projektinio darbo būdus, integruotas marketingo komunikacijas parodant profesinį meistriškumą ir inovatyvumą bei verslumą sprendžiant specializuotas profesinės veiklos problemas.
9. Įžvelgti ir analizuoti kultūros ir turizmo politikos pokyčius, nagrinėja strateginius turizmo plėtros ir turizmo verslo dokumentus, atpažysta turimo išteklių potencialą ir pateikia inovatyvių bio-produktų, verslų kūrimo sprendimus.
10. Atskleisti vadovavimo, bendravimo su klientais, bendradarbiavimo su turizmo ir kultūros profesine bendruomene principus.
11. Savarankiškai dirbti ir kūrybiškai mokosi tarpkultūrinėje aplinkoje, visą gyvenimą.
12. Perteikti studijų ir veiklos srities žinias specialistams, kitiems besimokantiems bei paaiškinti atsakomybės už savo ir pavaldžių darbuotojų veiklos kokybę bei asmenų ir grupių profesinį tobulėjimą sritis.
Dalyko turinys
1. Įvadas
2. Teorinė dalis
3. Analitinė dalis
4. Projektinė/taikomoji dalis
5. Išvados ir rekomendacijos
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 6 val.
Savarankiškas darbas 394 val.
Iš viso 400 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Bendras baigiamojo darbo įvertinimas ir baigiamojo darbo pristatymo ir atsakymų į klausimus įvertinimas lygus visų vertinimo komisijos narių įvertinimų aritmetiniam vidurkiui, suapvalintam iki sveiko skaičiaus.
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2019 Bioekonomikos plėtros fakulteto studijų rašto darbų rengimo bendrieji metodiniai nurodymai.
2. 2016 Gaižauskaitė, I; Valavičienė, N. Socialinių tyrimų metodai: kokybinis interviu.
3. 2018 Hillman, W., Radel, K. Qualitative methods in tourism research: theory and practice
4. 2017 Kardelis, K. Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai: edukologija ir kiti socialiniai mokslai.
5. 2018 Nunkoo, R. Handbook of research methods for tourism and hospitality management.
6. 2003 Tidikis, R. Socialinių mokslų tyrimų metodologija.
Papildoma literatura
1. - Atsižvelgiant į pasirinktą bakalauro baigiamojo darbo temą kiekvienas studijų programos studentas pasirenka tokius informacijos šaltinius, kurie reikalingi jo temos objekto atskleidimui, išanalizavimui ir įvertinimui. Tačiau rekomenduojama plačiai naudotis moksliniais žurnalais ir periodiniais straipsniais, patalpintais šiose duomenų bazėse: EBSCO, CEEOL, The World bank e-library, Cambridge Journals online ir kt.