Profesinės veiklos praktika 2 (TI)

  • Dalyko kodas: EVPPBT02
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 9
  • Pavadinimas anglų kalba: Professional Practice 2
  • Dalykas atestuotas: 2020-05-11
  • Atestacija galioja iki: 2023-08-30
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Rasa Pakeltienė, lekt. dr. Rasa Pranskūnienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijų dalykas „Profesinės veiklos praktika 2“ skirtas įtvirtinti įgytas studijų programos pagrindinės krypties dalykų teorines žinias dalyvaujant kultūros ir turizmo institucijų veikloje, ugdyti kritinį kūrybinį mąstymą, praktinius vadybinio darbo, kultūros ir turizmo integruotos veiklos organizavimo, planavimo, kokybinio ir kiekybinio jos vertinimo gebėjimus, susipažinti su savarankiško savęs įdarbinimo galimybėmis Baltijos regione. Šią profesinės veiklos praktiką, studentai atlieka kultūros ir turizmo veiklą vykdančiose organizacijose ir yra kuruojami turizmo verslo praktikų – mentorių.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The purpose of the course “Professional Practise 2” is intended to consolidate the acquired theoretical knowledge of the main subjects of the study program by participating in the activities of cultural and tourism institutions, to develop critical creative thinking, practical skills of organizing, planning, qualitative and quantitative evaluation of managerial work, culture and tourism, to get acquainted with the possibilities of self-employment in the Baltic region. This professional practice is conducted by students in cultural and tourism organizations and are mentored by tourism business practitioners.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Verslo ir viešosios vadybos pagrindai, Turizmo rinkos tyrimai, Turizmo sociologija, Turizmo industrijų politika, Finansai, Marketingas ir kt.

Dalyko studijų rezultatai

1. Taikyti kultūros ir turizmo organizacijų veiklos, išteklių tyrimo, analizės ir vertinimo metodus.
2. Analizuoti ir vertinti išorinius ir vidinius aplinkos veiksnius, darančius įtaką kultūros ir turizmo organizacijų veiklos rezultatams.
3. Analizuoti ir vertinti kultūros ir turizmo organizacijų organizacinę ir valdymo struktūrą, veiklos išteklius ir rezultatus, ryšius su kitomis institucijomis ir visuomene.
4. Atlikti regiono kultūros ir turizmo išteklių, jų vystymo procesų, kultūros ir turizmo organizacijų veiklos empirinį tyrimą.
5. Parinkti tinkamas priemones kultūros ir turizmo organizacijos, regiono kultūros ir turizmo problemoms spręsti, taikyti naujausius vadybos metodus ir principus, kritinį mąstymą pateikiant alternatyvius kultūros ir turizmo vadybos sprendimus.
6. Rinkti, sisteminti informaciją, analizuoti ir vertinti reiškinius, tendencijas, naudotis pirminiais ir antriniais informacijos šaltiniais ir juos viešai pristatyti.
7. Kritiškai, kūrybiškai susieti ir suderinti tarpusavyje įvairias kultūros ir turizmo veiklas, požiūrius ir parengti sprendimus, bendradarbiauti su įvairių sričių specialistais ir visuomene, rašant pranešimą spaudai, duodant interviu, pristatyti naujas kultūros ir turizmo paslaugas viešų pristatymų metu.
8. Konsultuoti regiono veikėjus, savarankiškai, novatoriškai rengti ir priimti individualius ir kolektyvinius integruotus kultūros ir turizmo plėtros valdymo sprendimus

Dalyko turinys

1. Praktikos vietos (turizmo organizacijos) įkūrimo ir veiklos apibūdinimas.
2. Turizmo organizacijos organizacinės ir valdymo struktūra: padalinių, skyrių struktūra ir funkcijos.
3. Turizmo organizacijos ištekliai ir jų vertinimas.
4. Turizmo organizacijos veiklos sritys, teikiamų paslaugų analizė, paslaugų kokybės užtikrinimo sistemos analizė.
5. Turizmo organizacijos teikiamų paslaugų tikslinio segmento analizė: kliento profilis, skaičius.
6. Turizmo organizacijos konkurentų/partnerių analizė (nacionaliniu, tarptautiniu aspektu).
7. Turizmo organizacijos žmogiškųjų išteklių vertinimas.
8. Turizmo organizacijos veiklos planavimas ir organizavimas.
9. Turizmo organizacijos ryšiai su kitomis organizacijomis, institucijomis ir visuomene.
10. Turizmo organizacijos įgyvendintos inovacijos kultūros ir turizmo organizacijoje.
11. Tam tikros kultūros ir turizmo veiklos srities empirinis tyrimas (individualiai suderintas su instituto praktikos vadovu.) 12. Projektiniai pasiūlymai veiklai tobulinti pagal atliktą empirinį tyrimą ir organizacijos veiklos analizę.
12. Praktikos dienoraštis: praktikanto atlikti darbai turizmo organizacijoje

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 2 val.
Savarankiškas darbas 238 val.
Iš viso 240 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Praktikos vadovo vertinimas – 20 proc.;
Praktikos ataskaitos turinio vertinimas – 40 proc.;
Praktikos ataskaitos viešas pristatymas bei gynimas – 40 proc.

Literatūra

Pagrindinė literatūra
1. 2017 Žydžiūnaitė, V., Sabaliauskas, S. Kokybiniai tyrimai: principai ir metodai. Vilnius
2. 2016 Kardelis, K. Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai (edukologija ir kiti socialiniai mokslai): vadovėlis. Kaunas: Judex leidykla.
3. 2015 Bagdonienė, L. Hopenienė, R. Paslaugų marketingas ir vadyba: vadovėlis. Kaunas: Kauno technologijos universitetas.
4. 2011 Kuizinienė, I. Kultūros vadyba. Strateginiai pasirinkimai. Acta Academiae Artium Vilnensis, Nr. 63. Vilnius. - Kultūros vadyba. 2009. Mokomoji knyga, I, t. II t. Vilnius: VU.
5. 2012 Skvarčinskienė, V. Ryšiai su visuomene kultūrinės veiklos vadybininkams. Vitae Litera
Papildoma literatūra
1. 2010 Storey, J. Cultural studies and the study of popular culture. Edinburgh : Edinburgh university press.