Kultūros industrijų vadyba (TI)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijų dalykas skirtas susipažinti su Kultūros industrijų vadybos mokslo pagrindais, taikant kūrybinius idėjų generavimo ir kritinį mąstymą ugdančius metodus, įgyti žinių apie nuolatos kintančius politinius kultūros industrijų vadybos procesus bei išugdyti gebėjimus, padedančius suvokti kultūros industrijų vadybos prigimtį ir praktikas, reikalingas kompetentingai vykdyti vadybines funkcijas, sąlygotas nuolatinių pokyčių ir leidžiančius priimti sprendimus kultūros industrijų vadybos srityse.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course is designed to familiarize students with the basics of cultural industries management. Applying creative and critical thinking methods, the purpose of the course is to give to students key competences about the constantly changing political processes of cultural industries management and the development of skills that would help to understand the nature of cultural industries management and the practices necessary for competent management functions caused by constant changes and enabling decisions in the fields of cultural industries management.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Turizmo industrijų pagrindai, Verslo ir viešosios vadybos pagrindai, Marketingas, Turizmo verslo organizavimas, Integruotos marketingo komunikacijos, profesinės veiklos praktika 1.
Dalyko studijų rezultatai
1. Paaiškinti kultūros industrijų vadybos mokslo objektą ir teorijas, suvokia šio mokslo sąsajas su kitais socialiniais mokslais
2. Identifikuoti kultūrinius skirtingumus ir problemas bei taikyti įgytas žinias nustatant jų teorinį ir praktinį ryšį
3. Atrinkti ir vertinti novatoriškas idėjas, strategiškai planuoti kultūros plėtrą, rengiant ir įgyvendinant viešąsias programas ir projektus
4. Planuoti ir vykdyti kultūros organizacijos veiklą, atlikti auditorijos plėtros tyrimus, analizuoti kultūrinę aplinką, jos pokyčius, priimti kultūrinės veiklos plėtros sprendimus, siekiant tobulinti esamos organizacijos veiklą arba sukurti naują
5. Charakterizuoti kultūros industrijų inovatyvias organizacijas ir pagrįsti inovacijų vystymo galimybes šalies ir tarptautiniame kontekste
6. Pagrįsti darnumo, globalizacijos ir kultūros industrijų sąveiką
Dalyko turinys
1. Kultūros industrijų vadybos apibrėžtis. Istorinės – sociokultūrinės kultūros industrijų vadybos prielaidos
2. Kultūros industrijų vadyba pokyčių kontekste: nuo žinių visuomenės link kūrybinės visuomenės
3. Kultūros industrijų sistema ir jos viešosios vadybos institucinė sąranga. Kultūros politikos svarba kultūros vadybai
4. Kultūros sektoriaus finansavimas, kultūros projektų ir jų vadybos specifika. Kultūros projektų valdymas ir vertinimas
5. Kultūros rinkodara nuolat kintančiame kultūros vadybos lauke. Kultūros tyrimai ir auditorijų plėtra
6. Kultūros vadyba ir kūrybinė visuomenė. Kultūros inovacijų vadyba
7. Kultūros industrijų vadyba ir darnus vystymasis. Kultūra kaip vietos ekosistema
8. Kultūros industrijų vadybos ateities tendencijos
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 30 val.
Seminarai (S) 15 val.
Savarankiškas darbas 62 val.
Iš viso 107 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Grupinis darbas – 25 proc.,
grupinio darbo pristatymas ir dalyvavimas diskusijose, debatuose – 10 proc.,
kolokviumas – 15 proc.,
egzaminas – 50 proc.
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2019 Peris-Ortiz, M., Cabrera-Flores, M., Serrano-Santoyo, A. Cultural and Creative Industries. A Path to Entrepreneurship and Innovation. Springer.
2. 2019 Lietuvos kultūros politikos strategija. Patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. 665.
3. 2018 Smith, J. Transforming travel: Realising the potential of sustainable tourism. Wallingford ; Boston (Mass.): CABI.
4. 2018 Qualitative methods in tourism research: Theory and practice (Aspects of tourism 82). Bristol [etc.]: Channel View Publications.
5. 2015 Komunikuoti kultūrą: institucijos, strategijos, auditorijos – Kaunas: VDU.
6. 2014 Kačerauskas, T. 2014. Kūrybinė visuomenė. - Vilnius, VGTU
Papildoma literatūra
1. 2018 Ragab, M.AF, Arisha A. 2018. Research Methodology in Business: A Starter’s Guide. Management and Organisational Studies Vol. 5, No. 1:2018.
https://www.researchgate.net/publication/321769066_Research_Methodology_in_Business_A_Starter's_Guide
2. 2017 Kalanta, M.; Naujokaitytė, R.; Jasienė, G.; Laužikaitė, M. 2017. Lietuvos teatrų rinkodara: būklė ir rekomendacijos [interaktyvus]. Vilnius.
3. 2016 Soini, K., Dessein, J. 2016. Culture sustainability relation: towards a conceptual framework/ Sustainability, No. 8.
4. 2015 Kolb, B.M. 2015. Entrepreneurship for the Creative and Cultural Industries. 1st Edition, Routledge 228 pages.
5. 2014 Kuizinienė, I. 2014. Kultūros vadyba ir kultūros politika: kūrybingos veiklos modeliai. – Vilnius
6. 2009 Kultūros vadyba. 2009. Mokomoji knyga, I, t. II t. – Vilnius.: VU
7. 2009 Mead, R. 2009. International Management, Cross-Cultural Dimensions. Blackwell.
8. 2005 Geertz, C. 2005. Kultūrų interpretavimas. Vilnius: Baltos lankos.