Išmanus turizmas (TI)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijų dalykas skirtas susipažinti su išmaniojo turizmo mokslo pagrindais, suteikti studentams žinių ir gebėjimų išmaniojo turizmo veiklų plėtojimui, atskleidžiant išmanaus turizmo kūrimo ir išmanaus valdymo galimybes darnaus turizmo vystymo kontekste. Taikydami išmanias technologijas bei kūrybinius idėjų generavimo ir kritinį mąstymą ugdančius metodus, baigę dalyką studentai žinos išmanaus turizmo plėtojimo galimybes, gebės kūrybiškai ir kritiškai įvertinti išmaniojo turizmo ypatumus, plėtoti galimus išmaniojo turizmo vystymo modelius, plėtoti išmaniojo turizmo vystymo tendencijas ateities turizmo kontekste.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course is designed to familiarize students with the basics of Smart tourism. The purpose of the course is to provide students with the knowledge and skills to develop smart tourism activities, revealing opportunities for smart tourism development and smart management in the context of sustainable tourism development. Applying smart technologies with creative and critical thinking methods and completing the course, students will know the possibilities of smart tourism development, will be able to evaluate the peculiarities of smart tourism creatively and critically, to develop possible models of smart tourism development, to forecast the development trends of smart tourism in the context of future tourism.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Mikroekonomika, Makroekonomika, Bioekonomika, Turizmo industrijų pagrindai, Verslo ir viešosios vadybos pagrindai, Marketingas, Turizmo verslo organizavimas.
Dalyko studijų rezultatai
1. Paaiškinti išmaniojo turizmo objektą ir teorijas, suvokti šio mokslo sąsajas su kitais socialiniais mokslais
2. Apibrėžti pagrindines išmaniojo turizmo charakteristikas bei pagrįsti jų svarbą turizmo industrijose
3. Atsirinkti tinkamus išmaniojo turizmo sprendimus
4. Analizuoti ir vertinti išmaniojo turizmo svarbą, kultūros vertybes ir jų pritaikomumą šalies ir tarptautiniame lygmenyje
5.Charakterizuoti išmaniojo turizmo inovatyvias organizacijas ir pagrįsti inovacijų vystymo galimybes šalies ir tarptautiniame kontekste
6. Pagrįsti išmanumo darnumo ir globalizacijos sąveiką
Dalyko turinys
1. Išmaniojo turizmo samprata tvaraus vystymosi kontekste
2. Tradicinis turizmas ir išmanusis turizmas, išmaniųjų miestų ir išmaniųjų kaimų vystymosi kontekste
3. Išmaniojo turizmo pritaikymas šiuolaikinėms turizmo strategijoms
4. Išmanusis turizmas ir unikalių patirčių kūrimas vietos turizmo kontekste.
5. Išmanusis turizmas ir tvarių turizmo produktų kūrimas
6. Nuo tradicinio keliautojo iki išmaniojo keliautojo
7. Išmaniojo turizmo etika ir iššūkiai.
8. Išmaniojo turizmo vystymosi tendencijos ir ateities turizmas
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 45 val.
Seminarai (S) 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Grupinis darbas – 25 proc.,
grupinio darbo pristatymas ir dalyvavimas diskusijose, debatuose – 10 proc.,
kolokviumas – 15 proc.,
egzaminas – 50 proc.
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2019 Fayos-Solà, E., Chris Cooper, Chr. 2019. The Future of Tourism: Innovation and Sustainability. Springer, 337 p. Springer Nature Switzerland AG, 658 p.
2. 2018 Femenia-Serra, F., Neuhofer, B. 2018. Smart tourism experiences: conceptualisation, key dimensions and research agenda. Investigaciones Regionales – Journal of Regional Research, 42.
3. 2018 Tripathy, A. K., Tripathy, P. K., Ray, N. K., Mohantyi, S. P. 2018. Tour: The Future of Smart Tourism: An IoT Framework for the Independent Mobility of Tourists in Smart Cities. IEEE Consumer Electronics Magazine.
4. 2018 Katsoni, V., Segarra-Ona, M. 2018. Smart Tourism as a Driver for Culture and Sustainability : Fifth International Conference IACuDiT, Athens.
5. 2017 Xiang, Zheng, Fesenmaier, Daniel R. 2017. Analytics in Smart Tourism Design Concepts and Methods. Springer International Publishing, 307 p.
Papildoma literatūra
1. 2019 Femenia-Serra, F., Perles-Ribes, J.F., Ivars-Baidal, J. A. 2019. Smart destinations and tech-savvy millennial tourists: hype versus reality, Tourism Review, Vol. 74 Issue: 1, pp.63-8.
2. 2019 European capital of smart tourism. Nuoroda internete:. https://smarttourismcapital.eu/.
3. 2019 Compendium of best practices‘2019 European Capital of Smart Tourism competition’.
4. 2018 Smart City Tourism: The Future of Tourism. Nuoroda internete: https://blog.bismart.com/en/smart-city-tourism-future-tourism.
5. 2017 Gomes, E.L, Gândara, J.M. Josep A. Ivars-Baidal, J.A. 2017. Is it important to be a smart tourism destination? Public managers’ understanding of destinations in the state of Paraná. Rev. Bras. Pesq. Tur. São Paulo, 11(3), pp. 503-536.
6. 2017 1st UNWTO World Conference on Smart Destinations, Murcia, 15-17 February 2017.