Turizmo paslaugų kokybės vadyba (TI)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalyko studijos orientuotos į žinių ir gebėjimų demonstravimą kaip kokybiškai aptarnauti turizmo paslaugų įmonės klientus, derinant skirtingus ir nuolat besikeičiančius visuomenės požiūrius, ugdant kompetentingus, socialiai atsakingus plačios erudicijos ir aukštos kvalifikacijos turizmo industrijų profesionalus. Studijų dalyke vykdomos diskusijos, atliekama kokybės vadybos dokumentų analizė, integruojant turizmo verslo sektoriaus, kokybės kontrolės įstaigų sprendimų situacijų atvejo analizę.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The study of the subject is focused on the demonstration of knowledge and skills on how to serve the clients of a tourism service organization in a quality way, combining different and constantly changing societal attitudes, developing competent, socially responsible professionals in the field of tourism and highly qualified tourism industries.
Discussions are carried out in the study subject, analysis of quality management documents is performed, integrating the analysis of the case situations of decisions of the tourism business sector and quality control institutions.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Mikroekonomika, Makroekonomika, Verslo ir viešosios vadybos pagrindai, Turizmo industrijų pagrindai, Marketingas, Turizmo politika, Turizmo rinkos tyrimai, Verslo teisė, Turizmo verslo organizavimas.
Dalyko studijų rezultatai
1. Paaiškinti pagrindines visuotinės kokybės vadybos sąvokas, turizmo paslaugų kokybės vadybos procesus, išlaidų grupes, reikšmę turizmo paslaugų įmonės veiklai
2. Taikyti kokybės vadybos modelius, metodus turizmo paslaugoms sukurti.
3. Paaiškinti kokybės vadybos sistemą, jos valdymą strateginiame turizmo įmonės planavime, parenkant pagal atskiras turizmo paslaugas reikiamus ISO standartus, atskiras kokybės, saugos priemones
4. Parinkti kokybės požymius priemonėse turizmo paslaugai ir įvertina jų kokybę pagal pasirinktas metodikas, ženklinimą
5. Nustatyti turizmo organizacijos paslaugų kokybės problemas, parenka atskiras kokybės priemones darbuotojų, vartotojų įsitraukimui bei svetingumo, komunikacijos kokybės gerinimui
6. Suplanuoti kokybės vadybos sistemą, jos sertifikavimą turizmo paslaugų įmonėje
7. Suprasti ir reikšti skirtingus požiūrius bei argumentuotai diskutuoti kolektyviškai sprendžiant specializuotas profesinės veiklos problemas
8. Prisiimti atsakomybę už atliktus darbus bei išreikštą nuomonę. Nuolat tobulinti savo profesinius gebėjimus, reaguojant į besikeičiančias aplinkybes
Dalyko turinys
1. Turizmo paslaugų unikalumas. Visuotinės kokybės vadybos koncepcijos esmės, pagrindinių sąvokų, specifikos ir vaidmens plėtojant turizmo paslaugų veiklą, turizmo patirtį apibrėžimas. Išlaidos turizmo įmonės paslaugų kokybei užtikrinti.
2. Kokybės vadybos evoliucija: pasaulinė ir Lietuvos patirtis turizmo paslaugų sektoriuje, organizacijose. Paslaugų kokybės valdymo modeliai, metodai, jų pritaikomumas turizmo sektoriaus įmonėse
3. Visuotinės kokybės vaidmuo strateginiame turizmo paslaugų organizacijos planavime. Kokybės vadybos ISO standartų šeima įmonėms, jų pritaikomumas turizmo sektoriaus įmonėse
4. Turizmo paslaugos kokybės, saugos valdymas. Turizmo paslaugos standartas. Kokybiško aptarnavimo standartai turizmo paslaugų organizacijose.
Ženklinimo analizė.
5. Visuotinio darbuotojų ir vartotojų įtraukimo technikos turizmo paslaugų organizacijos veiklos kokybei gerinti. Svetingumo, komunikacijos turizmo paslaugų organizacijoje kokybės valdymas.
6. Kokybės vadybos sistemų kūrimas, įgyvendinimas ir sertifikavimas turizmo paslaugų organizacijos pavyzdžiu.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 30 val.
Seminarai (S) 15 val.
Savarankiškas darbas 89 val.
Iš viso 134 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Praktinių užduočių atlikimas ir atvejų analizė – 30 proc.;
Kolokviumas – 20 proc.;
Egzaminas – 50 proc.
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2017 Ross J. E.. Total Quality Management– Text, Cases, and Readings, Third Edition.
2. 2017 Buswell, J. Williams, C. Donne, K., Sutton, C. Service Quality in Leisure, Events, Tourism and Sport, 2nd Edition. UK.
3. 2018 Serafinas, D. Kokybės vadybos teorijos praktinis taikymas. Mokomoji knyga. VU. Kauno technologijos universitetas.
4. 2012 Čereška, A.. Kokybės valdymas ir optimizavimas: mokomoji knyga. Vilniaus Gedimino technikos universitetas Vilnius: Technika.
5. 2009 Ramanauskienė, J., Vanagienė, V. Visuotinės kokybės vadyba. Kaunas: Akademija
Papildoma literatūra
1. 2016 Nanda, V. Quality Management System Handbook for Product Development Companies. https://books.google.lt/books?id=guizsuAAyR4C&printsec=frontcover&dq=quality+management&hl=lt&sa=X&ved=0ahUKEwih9Ny5_ubhAhVEw4sKHVW-AVc4ChDoAQgmMAA#v=onepage&q=quality%20management&f=false
2. 2015 Bagdonienė, L. Hopenienė, R. Paslaugų marketingas ir vadyba: vadovėlis. Kaunas: Kauno technologijos universitetas.
3. 2012 Skvarčinskienė, V. Ryšiai su visuomene kultūrinės veiklos vadybininkams. Vitae Litera.
4. 2008 Vanagas, P. Visuotinės kokybės vadyba. Vadovėlis. 2-asis leid. Kaunas: technologija.