Turizmo verslo organizavimas (TI)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalyko paskirtis – studijuoti turizmo verslo organizavimo pagrindus. Išklausę dalyką studentai įgys žinių pagrindus bei gebėjimus apie verslo organizavimo formas, verslo aplinką, verslo finansavimo šaltinius, pagrindines valdymo veiklas (valdymo sprendimų priėmimą, planavimą, organizavimą, vadovavimą ir kontrolę) ir valdymo sritis (marketingo, finansų, personalo). Pagrindiniai studijų metodai - diskusijos, atvejų analizė, problemų sprendimas.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The aim of this course is to study the basics of the organization of tourism business. In this course students will acquire the basic knowledge and skills of forms of business organization, business environment, sources of business financing, management activities (decision making; planning; organizing; leading; control; communication) and management areas (marketing management, finance management; human resource management). The main study methods – discussions, case study analysis, problem-based solving.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Turi būti išklausyti bendrieji universitetiniai studijų dalykai, verslo ir viešosios vadybos pagrindai, turizmo industrijų pagrindai, turizmo politika, marketingas, verslo teisė, turizmo rinkos tyrimai.
Dalyko studijų rezultatai
1. Suprasti turizmo verslo išorinės ir vidinės aplinkos veiksnius, rizikos rūšis, veiklos tikslus ir motyvus.
2. Išmanyti pagrindinių verslo subjektų rūšis, jų steigimo ir registravimo tvarką.
3. Identifikuoti rinkos poreikius turizmo paslaugoms
4. Analizuoti turizmo verslo aplinkos veiksnius ir rengia argumentuotus verslo kūrimo sprendimus, parenkant verslo rūšis, įmonės juridinę formą, įvertinant galimas grėsmes ir riziką.
5. Parinkti turizmo verslinei veiklai reikalingus išteklius, pagrindžia jų finansavimo šaltinius.
6. Sukurti ir /ar parengti turizmo paslaugų pardavimo būdus, tarpininkus bei strategijas.
7. Dirbti komandoje, įtraukia į darbą kitus komandos narius, siekia konstruktyvaus dialogo ir visoms pusėms priimtino sprendimo turizmo srityje.
Dalyko turinys
1. Įvadas: verslas, verslumas. Turizmo verslo sritys.
2. Turizmo verslo aplinka
3. Turizmo verslo formos ir rūšys. Turizmo verslo įteisinimas
4. Turizmo paslaugų poreikio tyrimai
5. Turizmo verslo idėjų paieška, vertinimas ir atrankos instrumentai.
6. Turizmo verslo planavimo struktūra ir etapai. Išteklių planavimas. Turizmo verslo finansavimo šaliniai.
7. Turizmo verslo įgyvendinimas ir stebėsena.
8. Turizmo paslaugų pardavimai.
9. Turizmo verslo partnerystė
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 30 val.
Seminarai (S) 15 val.
Savarankiškas darbas 62 val.
Iš viso 107 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzaminas – 50 proc.;
Kolokviumas – 30 proc.;
Praktinių užduočių atlikimas – 20 proc.
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2018 Hoang, P. Business Management /4th Edition
2. 2016 Ginevičius, R.; Grybaitė, V., Lapinskienė, V.; Peleckis, K. Verslo kūrimo ir plėtros projektavimas. Vilnius: Techika.
3. 2014 Kūrybinio verslo valdymas: procesų tobulinimas: mokslo monografija/R. Strazdas, J. Černevičiūtė, Ž. Jančoras. VU Tarptautinio verslo mokykla
4. 2013 Šilingas, D. Verslo procesų valdymas: aktualumas ir tendencijos Lietuvoje ir pasaulyje.
5. 2013 Laurs I. Verslas naujai. Vilnius: Vaga
6. - Moksliniai straipsniai duomenų bazėse pagal temą ir objektą:
EBSCO
Cambridge Journals
Emerald
Papildoma literatūra
1. 2013 Vilkas, M. Verslo procesų valdymas: Lietuvos verslo įmonių atvejai ir savarankiškų studijų užduotys [el. išteklius]: mokomoji
2. - ES finansinė parama Lietuvai. Prieiga per internetą: http://www.esinvesticijos.lt/
3. - Versli Lietuva. Prieiga per internetą: http://www.verslilietuva.lt/
4. 2012 Davidavičienė, V. Verslo procesų vertinimas ir informacinių technologijų rizikos valdymas. Vilnius, „Technika“
5. Periodinis Mokslo darbų žurnalas „Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai“ Kaunas: VDU
6. Periodinis Mokslo darbų žurnalas „Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai“.