Profesinės veiklos praktika 1 (TI)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Šią praktiką studentams siūloma atlikti užsienio universitetuose, su kuriais Universitetas yra sudaręs bendradarbiavimo sutartis. Šiuo studijų dalyku, siekiama pagilinti turizmo industrijų vadybines žinias bei pažinti tarptautinę turizmo rinką, įgyti gebėjimų komunikuoti tarptautinėje bendruomenėje, išmokti vartoti pagrindines turizmo industrijų sąvokas, mokėti atpažinti ir vertinti tarptautinio turizmo rinkos vystymosi tendencijas. Studijų metu taikomi tokie studijų metodai kaip: praktinių užduočių atlikimas ir atvejo analizė, stebėjimas, tyrimas dalyvaujant. projektų metodas ir kt.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Students are offered this internship at foreign universities with which the University has concluded cooperation agreements. This study subject aims to deepen the management knowledge of tourism industries and get to know the international tourism market, acquire the ability to communicate in the international community, learn to use the basic concepts of tourism industries, be able to recognize and evaluate international tourism market development trends. During the studies such study methods are applied as: performance of practical tasks and case analysis, observation, participatory research. project method, etc.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Turizmo industrijų pagrindai, Verslo ir viešosios vadybos pagrindai, Marketingas, Mikroekonomika, Makroekonomika, Bioekonomika, Turizmo rinkos tyrimai.
Dalyko studijų rezultatai
1. Suvokti turizmo industrijų sąrangą, turizmo rinkos dalyvius, turizmo rūšis ir turizmo paslaugų klasifikavimo aspektus.
2. Analizuoti ir vertinti skirtingas/ tarptautines kultūros ir turizmo rinkas, vertinti turismo rinkos potencialą, išteklius, naujus turizmo rinkos produktus ir paslaugas.
3. Analizuoti ir vertinti išorinius ir vidinius aplinkos veiksnius, darančius įtaką inovatyvioms, sumanioms turizmo paslaugoms vystyti bei produktams kurti.
4. Atlikti regiono kultūros ir turizmo išteklių, jų vystymo procesų, kultūros ir turizmo organizacijų veiklos empirinį tyrimą.
5. Parinkti tinkamas priemones kultūros ir turizmo organizacijos, regiono kultūros ir turizmo problemoms spręsti, taikyti naujausius vadybos metodus ir principus, gebės kritiškai mąstyti pateikiant alternatyvius kultūros ir turizmo vadybos sprendimus.
6. Konsultuoti regiono veikėjus, savarankiškai, novatoriškai rengti ir priimti individualius ir kolektyvinius integruotus kultūros ir turizmo plėtros valdymo sprendimus.
Dalyko turinys
1. Tiriamojo turizmo industrijų objekto aprašymas.
2. Praktinės tyrimo problemos aprašymas, tyrimo objekto, tikslo, uždavinių ir metodų parinkimas.
3. Tyrimo metodikos sudarymas, tyrimo metodų teisingas ir savalaikis parinkimas, tinkamas ir pagrįstas jų naudojimas.
4. Empirinio tyrimo atlikimas, tyrimo duomenų analizė ir apibendrinimas.
5. Pasiūlymų tiriamojo turizmo industrijų reiškinio parengimas ir rekomendacijų jų įgyvendinimui pristatymas.
6. Išvadų formulavimas ir tyrimo rezultatų praktinio pritaikomumo pagrindimas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 2 val.
Savarankiškas darbas 158 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Praktikos vadovo vertinimas – 20 proc.;
Praktikos ataskaitos turinio vertinimas – 40 proc.;
Praktikos ataskaitos viešas pristatymas bei gynimas – 40 proc.
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2018 Nunkoo R. Handbook of research methods for tourism and hospitality management.
2. 2018 Hillman, W., Radel K. Qualitative methods in tourism research: theory and practice
3. 2017 Žydžiūnaitė, V., Sabaliauskas, S. Kokybiniai tyrimai: principai ir metodai. Vilnius
4. 2016 Kardelis, K. Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai (edukologija ir kiti socialiniai mokslai): vadovėlis. Kaunas: Judex leidykla.
5. 2015 Bagdonienė, L. Hopenienė, R. Paslaugų marketingas ir vadyba: vadovėlis. Kaunas: Kauno technologijos universitetas.
6. 2012 Skvarčinskienė, V. Ryšiai su visuomene kultūrinės veiklos vadybininkams. Vitae Litera
7. 2011 Kuizinienė, I. Kultūros vadyba. Strateginiai pasirinkimai. Acta Academiae Artium Vilnensis, Nr. 63. Vilnius. - Kultūros vadyba. 2009. Mokomoji knyga, I, t. II t. Vilnius: VU.
Papildoma literatūra
1. 2010 Storey, J. Cultural studies and the study of popular culture. Edinburgh : Edinburgh university press.
2. 2010 Navasaitienė, S.; Merkienė, R. Sociologijos pagrindai: mokomoji knyga. Kaunas: Akademija. Regionų turizmo potencialo analizė. 2007. Kaunas: Akademija. P. 64.