Turizmo rinkos tyrimai (TI)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas Turizmo rinkos tyrimai skirtas susipažinti su turizmo rinka ir jos aplinkoje vykdomais tyrimais, jų rūšimis, informacijos šaltiniais, taikomais kiekybiniais ir kokybiniais tyrimo metodais, sudaryti studentams sąlygas praktiškai patirti tyrimo proceso ypatumus rengiant tyrimo metodiką, organizuojant ir įgyvendinant tyrimą, analizuojant gautus duomenis bei rengiant jo ataskaitą. Studijų procese taikomi šie studijų metodai: aiškinimas, atvejų analizė, iliustravimas, praktinių užduočių atlikimas.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The subject Tourism market research is designed to familiarize students with market research in tourism environment, the types of market research, sources of information, applied quantitative and qualitative research methods, to provide students with practical experience of research process design, organizing and implementing research and preparing the research report. The following study methods are used in the study process: interpretation, case study, illustration, practical tasks.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Mikroekonomika, Makroekonomika, Verslo ir viešosios vadybos pagrindai, Turizmo industrijų pagrindai, Marketingas, Turizmo politika.
Dalyko studijų rezultatai
1. Žinoti rinkos tyrimų paskirtį ir reikšmę, tyrimų rūšis ir tyrimo proceso etapus bei tyrimų etikos principus taikytinus turizmo organizacijose ir verslo aplinkoje
2. Atsirinkti reikiamą informaciją ir analizuoti duomenis, reikalingus svarbioms turizmo problemoms identifikuoti ir spręsti
3. Tinkamai pasirinkti kiekybinius ir/ar kokybinius tyrimo metodus, reikalingus pagrįsti tyrimo metodiką turizmo problemoms, konkretiems atvejams tirti, analizuoti ir vertinti
4. Pagrįsti tyrimo imtį, organizuoti ir įgyvendinti rinkos tyrimus būdingus įgyvendinant klientų bei konkurentų elgsenos, darbuotojų motyvacijos, vadybinių problemų sprendimų priėmimo ir kitus turizmo verslo aplinkos tyrimus
5. Suvokti kaip ir gebės apdoroti tyrimo duomenis, juos įforminti, pateikti bei viešinti prisiimant moralinę-etinę atsakomybę už savo rezultatų pateikimą ir galimą poveikį turizmo srityje
Dalyko turinys
1. Turizmo rinkos tyrimų samprata, turinys ir paskirtis. Tyrimų etika
2. Rinkos tyrimų rūšys.
3. Rinkos tyrimo procesas ir jo sudėtinės dalys
4. Turizmo informacijos duomenų šaltiniai
5. Turizmo rinkos tyrimo metodikos rengimas.
6. Kiekybiniai tyrimo metodai
7. Kokybiniai tyrimo metodai
8. Atranka ir tyrimo imties pagrindimas. Tyrimo organizavimas ir įgyvendinimas
9. Tyrimo duomenų apdorojimas, analizė, įforminimas, pateikimas ir viešinimas
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 45 val.
Seminarai (S) 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Individualūs (savarankiški) darbai – 30 proc.;
Kolokviumas – 20 proc.;
Egzaminas – 50 proc.
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2018 Qualitative methods in tourism research: Theory and practice (Aspects of tourism 82). (2018). Bristol [etc.]: Channel View Publications.
2. 2017 Kardelis, K. (2017). Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai: Edukologija ir kiti socialiniai mokslai: Vadovėlis (5-asis patais. ir papild. leid. ed.). Vilnius: Mokslo ir enciklopedijų leidybos centras.
3. 2017 Burns, A. C. (2017). Marketing research. Publisher: Pearson, 496 p.
4. 2016 Stulpinaitė, J. (2016). Turizmo pagrindai: Samprata, sistema, sandara: Mokomoji knyga (4-oji pakart. laida. ed.). Šiauliai: Šiaulių valstybinė kolegija.
5. 2016 Henderson, St. (2016). Research methodology: sales, retailing & marketing. Leeds Beckett University. Vol. 4, No. 9.
6. 2013 McGivern, Y. (2013). The practice of market research: an introduction. Publisher: Pearson 572 p.
7. 2012 Bhattacherjee, A. (2012). Social Science Research: Principles, Methods, and Practices Textbooks Collection. 3.
Papildoma literatūra
1. 2019 Turizmas. Teminės lentelės. https://osp.stat.gov.lt/turizmas
2. 2018 Ragab, M.AF, Arisha A. (2018). Research Methodology in Business: A Starter’s Guide. Management and Organisational Studies Vol. 5, No. 1:2018. https://www.researchgate.net/publication/321769066_Research_Methodology_in_Business_A_Starter's_Guide
3. 2015 Novelskaitė, A. (2015). Mokslinės veiklos etika Lietuvoje: Teorinės, empirinės ir praktinės apibrėžtys mokslinių tyrimų, akademinės autorystės, etikos vadybos ir kituose kontekstuose: Mokslo monografija. Vilnius: Lietuvos socialinių tyrimų centras.
4. 2015 Grigorjeva, T. (2015). Mokslinių tyrimų pagrindai : mokomoji knyga. VGTU leidykla Technika.
5. 2014 Pruskus, V. (2014). Sociologinių tyrimų organizavimas ir atlikimo metodika: metodinė priemonė. Vilnius: Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 203 p.