Turizmo industrijų pagrindai (TI)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijuojantys šį studijų dalyką studentai įgis žinių, apie turizmo industrijų sandarą, suvoks turizmo rinkos reguliavimo mechanizmą, išmoks pagrindines turizmo paslaugų rūšis bei taikydami pažangias informacines technologijas bei kūrybinius idėjų generavimo ir strateginių įžvalgų nustatymo metodus gebės sukurti inovatyvius turizmo industrijų produktus ir paslaugas. Studijuojant taikomi tokie studijų metodai, kaip pasakojimas ir iškinimas, interaktyvios diskusijos, atvejo analizės ir kiti patirtinio mokymosi metodai.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Students studying this subject will gain knowledge about the structure of tourism industries, understand the mechanism of tourism market regulation, learn the main types of tourism services and apply innovative information technologies and creative methods of generating ideas and determining strategic insights. Study methods such as storytelling and eviction, interactive discussions, case studies and other experiential learning methods are used in the study.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
A ir B grupės dalykai, Mikroekonomika, Verslo ir viešosios vadybos pagrindai.
Dalyko studijų rezultatai
1. Apibūdinti turimo industrijų sampratą, sandarą ir prigimtį.
2. Žinoti turizmo rūšis bei turizmo paslaugų ir produktų klasifikavimą
3. Išmanyti turizmo ištekius ir jų sumanaus valdymo ypatumus
4. Atpažinti turizmo rinkos dalyvius ir jų veiklą suponuojančią politinę bei teisinę aplinką
5. Žinoti turizmo informacijos išteklius, turizmo informacinę sistemą ir jos valdymo ypatumus
6. Išmanyti turizmo logistikos dedamąsias, turizmo maršrutų sudarymo bei planavimo ypatybes
7. Priimti sumanius turizmo industrijų vystymo sprendimus, kurti išmanius turizmo produktus
8. Gebėti analizuoti turimo rinkos išteklius, juos kritiškai įvertinti, planuoti bei organizuoti darnią turimo industrijų plėtrą.
9. Gebėtis suplanuoti turizmo ir organizuoti turizmo maršrutus
10. Gebėti atskleisti komunikavimo tarpkultūrinėje turizmo verslo aplinkoje ypatybes, jas taikyti praktikoje veikiant savarankiškai.
Dalyko turinys
1. Turizmo industrijų samprata ir prigimtis
2. Turizmo rūšys
3. Turizmo industrijų dalyviai
4. Turizmo industrijų paslaugų ir produktų klasifikavimas
5. Turizmo ištekliai ir jų valdymo ypatumai
6. Turizmo politika ir turizmo verslą reglamentuojanti teisinė aplinka
7. Turizmo informacinė sistema ir e-turizmo paslaugos
8. Išmanaus turizmo planavimas ir organizavimas
9. Turizmo logistika
10. Turizmo industrijų inovacijos
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 30 val.
Seminarai (S) 15 val.
Savarankiškas darbas 62 val.
Iš viso 107 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 30 proc.;
Grupinis/savarankiškas darbas – 30 proc.;
Egzaminas – 40 proc.
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2019 Travel and Tourism World Economic Impact. 2019.The authority on World Travel Tourism. Tourism Council (WTTC).
2. 2018 Camilleri, M. A. The Tourism Industry: An Overview. In Travel Marketing, Tourism Economics and the Airline Product (Chapter 1, pp. 3. Switzerland: Springer Nature.
3. 2017 Tourism for Development. Volume I: Key Areas for Action. World Tourism Organization.
4. 2017 Junevičius, A. Albrektas, E. Analysis of Opportunities for Tourism Development Policy in Lithuania. Viešoji Politika ir Administravimas, 2017, Vol.16(3).
5. 2015 RABAZAUSKAITĖ, V. Revitalisation of public spaces in the context of creative tourism. Creativity Studies. Vol. 8(2), pp. 124-133.
6. 2012 Birgelytė, A. Ekologinis turizmas [Elektroninis išteklius] : (ekoturizmas) : metodinė priemonė / Aušra Birgelytė ; Lietuvos edukologijos universitetas. Gamtos mokslų fakultetas. Socialinės geografijos ir turizmo katedra.
7. 2011 Sustainable Tourism Development. Guidebook. Enhancing capacities for Sustainable Tourism for development in developing countrie. European Commission.
Papildoma literatūra
1. 2019 Turizmas. Vidaus pramonė ir verslumas. Europos Komisija. Išteklius internete: https://ec.europa.eu/growth/sectors/tourism_lt
2. 2014 Pasirengę? Europa jūsų laukia: turizmas Europos Sąjungoje. European Commission. Directorete-General for Enterprice and Industry. EU Bookshop (European Union - Publications Office). Išteklius internete: https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/94bf86b9-6a4c-41f0-98ea-c64efb5b33cc/language-lt