Anglų kalba C1: IDKM ir daugiakalbė pedagogika

  • Dalyko kodas: ANK 0507-01
  • Dalyko grupė: A
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: English C1: CLIL and plurilingual pedagogy
  • Dalykas atestuotas: 2025-05-02
  • Atestacija galioja iki: 2028-05-02
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Vilma Bijeikienė, Daiva Pundziuvienė, Vaida Misevičiūtė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šis studijų dalykas skirtas įvairių ugdymo programų studentams, tačiau tinka visiems planuojantiems dirbti mokytojais bendrojo ugdymo mokyklose. Studentai susipažins su integruoto kalbos ir dalyko mokymo (IDKM) bei daugiakalbės pedagogikos ir kalbai jautraus mokymo samprata ir principais bei išsiugdys jų taikymui reikalingas kompetencijas. Taip pat bus plėtojami studentų anglų kalbos gebėjimai ir įgyjama C1 lygio kompetencija, reikalinga taikant integruoto kalbos ir dalyko mokymą bei dirbant daugiakalbėse klasėse. Dalykas grindžiamas daugiakalbe prieiga, taikomi įvairūs aktyvaus mokymosi metodai (darbas grupėse ir porose, diskusijos, tekstų analizė, garso įrašų klausymas, vaidmenų žaidimai ir t.t.). Taikoma mišri studijų forma (paskaitos, darbas Moodle virtualioje aplinkoje, savarankiškas darbas).

Dalyko anotacija užsienio kalba

This course is particularly designed for students of various types of education programmes but could also be of interest to those preparing to become secondary school teachers. The course aims to acquaint students with the main conceptualisation and the principles of content and language integrated learning (CLIL), plurilingual pedagogy and linguistically sensitive teaching (LST) as well as to empower them to apply those principles in their teaching practices. It also allows students to develop their competence of English to C1 level thus enabling their adequate performance in CLIL or multilingual classrooms. The course is based on the plurilingual approach. A blended learning format is applied (lectures, work in the Moodle virtual environment, independent work) along with various active study methods (group and pair work, discussions, text analysis, listening to audio recordings, role-plays etc.).

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Anglų B2 lygis (pagal Bendruosius Europos kalbų metmenis)

Dalyko studijų rezultatai

1.Taikyti IDKM bei daugiakalbės pedagogikos ir kalbai jautraus mokymo sampratą, raidą ir principus.

2. Kritiškai įvertinti, atrinkti ir adaptuoti IDKM bei daugiakalbės pedagogikos šaltinius anglų kalba.

3. Įvertinti besimokančiųjų anglų kalbos mokėjimo lygį ir mokymosi stilių bei atitinkamai adaptuoti mokymo medžiagą, pamokos vedimo kalbą ir vertinimą.

4.Naudojant IKT, praktiškai taikyti  IDKM bei daugiakalbės pedagogikos principus daugiakalbėje ir daugiaklultūrėje klasėje formaliojo ar neformaliojo ugdymo procese

5. Taisyklingai vartoti anglų kalbą C1 lygiu skaitant, rašant bei kalbant akademiniame bei kasdieniame kontekste

Dalyko turinys

1.IDKM samprata, privalumai ir iššūkiai

2. Kalbos mokėjimo deskriptoriai pagal Bendruosius Europos kalbų metmenis ir besimokančiųjų kalbinių poreikių įvertinimas

3. Daugiakalbės pedagogikos samprata bei įtraukaus daugiakalbio ugdymo principai

4.Dalyko pamokos vedimo daugiakalbėje ir daugiakultūrėje klasėje principai.

5.  IDKM medžiagos, kalbinės paramos ir vertinimo įrankių rengimas  bei vertinimo formų pritaikymas

6. Mokymosi stilių ir strategijų samprata.

7. IDKM pamokos plano rengimas

8. IDKM mokytojo pamokos vedimo kalba

9. IKT naudojimas taikant IDKM ir daugiakalbės pedagogikos principus

10.  Daugiakalbės pedagogikos principų taikymas formaliojo ir

neformaliojo ugdymo procese

11. C1 lygio gramatinės struktūros: Nominalizacija ir jos naudojimas perfrazuojant mintis.

Jungiamosios priemonės ir jų vartojimas

Anglų k. gramatiniai laikai iš „apibrėžto“ ir „neapibrėžto“ laiko sampratų perspektyvos, jų vartojimas bendrinėje ir akademinėje kalboje.

Modalinių veiksmažodžių funkcijos ir vartojimas būtajame laike.

Akademinių straipsnių skaitymo rašymo bei klausymo strategijos

Dalyko studijos valandomis

 

Šis dalykas gali būti dėstomas viena iš šių formų:

Studijų vykdymo forma:

Val. auditorinėse studijose

Val. nuotolinėse studijose

Val. mišriose studijose

Paskaitos

60 val.

60 val.

Auditorinės: 30 val. 

Nuotolinės: 30 val.

Pratybos (Moodle aplinkoje)

15 val.

15 val.

15 val.

Iš viso kontaktinio darbo val.

75 val.

75 val.

75 val.

Savarankiškas darbas

85 val.

85 val.

85 val.

Iš viso:

160 val.

160 val.

160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas - 20 %, baigiamasis egzaminas – 30 %, atsiskaitymai semestro metu - 50 % galutinio pažymio.

Literatūra

Pagrindinė literatūra

1. 2019 Heugh, K. et al. Using multilingual approaches: moving from theory to practice. A resource book of strategies, activities and projects for the classroom. https://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/Using_multilingual_approaches.pdf

2. 2020 Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment Companion Volume https://rm.coe.int/common-european-framework-of-reference-for-languages-learning-teaching/16809ea0d4

3. 2012 Dale, L. & Tanner R. CLIL Activities: A Resource for Subject and Language Teachers

4.2010Coyle, D.,  Hood, P. & Marsh, D. CLIL: Content and Language Integrated Learning

5. 2015European Commission. Language Learning and Teaching in Multilingual Classrooms

6. 2015 Ball, P., Kelly, K. & Clegg, J. Putting CLIL into Practice

7. 2019 Lansford, L., Dummett, P., Stephenson, H. Keynote Proficient: Student's book.

6. Mokomoji medžiaga MOODLE virtualioje aplinkoje

Papildoma literatūra

1. 2022 Savvas learning company. The SIOP model and resources.  https://www.savvas.com/index.cfm?locator=PS3z11

2 2021 Cenoz. J. & Gorter, D. Pedagogical Translanguaging https://www.cambridge.org/core/elements/pedagogical-translanguaging/67802C1E5AE4A418AE3B8E2DEFBAD30A

3. 2024 Fäcke C., Gao X,  Garrett-Rucks.P. The Handbook of Plurilingual and Intercultural Language Learning