Kompiuterinė animacija (NMM3030)

  • Dalyko kodas: NMM 3030
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Computer Animation
  • Dalykas atestuotas: 2020 06 30
  • Atestacija galioja iki: 2023 06 30
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Rimantas Plungė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas supažindina su kompiuterinės animacijos raida, technologijomis ir kūrimo principais. Kompiuterinės animacijos technologijos – techninė ir programinė įranga. Objektinė animacija. Animacijos idėja, naratyvo formulavimas ir kūrybinio sprendimo suradimas. Kompiuterinės animacijos planavimas ir resursų numatymas. Kadruotė, naratyvo atskleidimas kadruotėje. Praktiniai kompiuterinės animacijos įgyvendinimo aspektai.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The subject introduces the development of computer animation, technologies, and principles of creation. Computer animation technologies: hardware and software. Object animation. Animation idea, narrative formulation, and finding a creative solution. Planning of animation paces, resources and ways of implementation. Storyboarding: revealing a narrative. Practical aspects of computer animation implementation.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Išklausyti dalykai - Kompiuterinės grafikos pagrindai, Kompiuterinė grafika.

Dalyko studijų rezultatai

1. Suprasti, atskleisti tradicinės ir kompiuterinės animacijos skirtumus.
2. Valdyti ir taikyti techninius, programinius kompiuterinės animacijos įrankius ir raiškos priemones.
3. Planuoti, numatyti reikiamus resursus ir įgyvendinti kompiuterinės animacijos projektus.
4. Kurti stilistiką, konstruoti naratyvą ir taikyti kūrybiniuse projektuose.
5. Nuosekliai įgyvendinti kompiuterinės animacijos projektus derinant efektyvią audiovizualinę raišką ir technologinius sprendimus.
6. Analizuoti ir kritiškai vertinti kompiuterinės animacijos produktus. Parengti kompiuterinės animacijos kūrinius demonstravimui ir / ar eksponavimui.

Dalyko turinys

1. Įvadinė paskaita. Supažindinimas su kurso struktūra, turiniu ir atsiskaitymo reikalavimais. Kompiuterinės animacijos formos ir įvairovė.
2. Kompiuterinės animacijos raida ir technologijos.
3. Kompiuterinės animacijos techninė ir programinė įranga. Kompiuterinės animacijos taikymo sferos.
4. Kūrybinių idėjų formavimas. Kompiuterinės animacijos projektų planavimas ir įgyvendinimas.
5. Idėjos iškėlimas. Naratyvo formavimas. Kadruotė.
6-7. Animacijos stilistikos formavimas.
8 – 13. Kūrybinių projektų įgyvendinimas.
14. Kūrybinių projektų užbaigimas.
15. Kūrybinių projektų Kompiuterinės animacijos produktų analizė.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 6 val.
Seminarai -
Laboratoriniai darbai -
Pratybos 48 val.
Konsultacijos 6 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Praktiniai užsiėmimai, individualus darbas (praktinių užduočių bei kūrybinių projektų įgyvendinimas bei pristatymai) – 50%
Egzaminas (peržiūra) – 50 %

Literatūra

1. 2013 Bereznickas I. Animacijos menas. Mintis.
2017 Bereznickas I. Animacija: nuo idėjos iki ekrano.
Vilniaus dailės akademijos leidykla.
2011 Wyatt A. Skaitmeninės animacijos pagrindai: pagrindai, metodai, ir jų taikymas: praktiškas vadovas trokštantiems tapti animatoriais. Žara, Vilnius.
2004 Krasner J. S. Motion graphic design, fine art animation: principles and practice. Focal Press.
2009 Williams R. E. Animator‘s Suvival Kit. Faber and Faber.
Papildoma literatūra
1. https://www.animationmagazine.net
2. https://www.boredpanda.com