Psichologo darbas su šeima ugdymo įstaigose

  • Dalyko kodas: PSM 5020
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Psychologist\'s work with family in the educational institutions
  • Dalykas atestuotas: 2022-03-20
  • Atestacija galioja iki: 2025-03-20
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Albina Kepalaitė, VDU Socialinių mokslų fakultetas, Psichologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Kurso metu nagrinėjamos sisteminės, strateginės, struktūrinės, elgesio, transgeneracinės ir šeimos psichoterapijos, grįstos patyrimu, praktiniai metodai psichologo darbo ugdymo įstaigoje kontekste. Studentai įsisavina vaiko ir paauglio psichologinių sunkumų ugdymo įstaigose konceptualizacijos, adekvačių intervencijų mokėjimus, integruojant minėtų šeimos psichoterapijos modelių teoriją ir praktiką. Studentai įsisavina tėvystės įgūdžių lavinimo teoriją ir praktiką. Analizuodami literatūrą, diskutuodami, dalyvaudami situacijų simuliacijoje, stebėdami vaizdo įrašus, studentai skatinami įvertinti teorinių modelių, praktinių metodų priimtinumą asmeniniam santykio su šeimos nariais stiliui ir formuotis profesiniams įgūdžiams.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This course deals with practical techniques of systemic, strategic, structural, behavioural, transgenerational and experience based family therapies in educational settings. Students will be involved in conceptualization, planning adequate intervention because of child and adolescence psychological difficulties in educational institutions, using mentioned models of family therapy. Students will be introduced with theoretical and practical principles of parenting skills. Analysing the literature, discussion, simulation of situations, observing video, students are encouraged to evaluate theoretical models, practical techniques acceptability to personal style of relationships with client family and the formation of professional skills.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Psichologo darbas ugdymo sistemoje; Psichologinis vaikų ir paauglių konsultavimas ir psichoterapijos metodai ugdymo įstaigose

Dalyko studijų rezultatai

Konceptualizuoti ugdytinio psichologinius sunkumus ugdymo įstaigose, kritiškai įvertinus šeimos psichoterapijos modelių tinkamumą.
Atrinkti adekvačius praktinius metodus, sprendžiant ugdytinio psichologinius sunkumus.
Spręsti etines dilemas, iškilusias, dirbant su šeimomis ugdymo įstaigos kontekste
Įvertinti šeimos funkcionavimo ypatumus, numatant įvairių šeimos psichoterapijos modelių poveikio metodus ir poveikio pasekmes.
Naudoti tėvystės lavinimo įgūdžių teorijos ir praktikos elementus šviečiamojoje veikloje ugdymo įstaigos kontekste.

Dalyko turinys

1.Šeimos psichoterapijos modelių klasifikacija. Galimybės taikyti mokyklos psichologo darbe.
2.Atvejų konceptualizacija, remiantis sisteminės, strateginės, struktūrinės, elgesio, transgeneracinės, patyrimu grįstos šeimos psichoterapijos modeliais ugdymo kontekste.
3. Sisteminės, strateginės, struktūrinės, transgeneracinės ir šeimos psichoterapijos, grįstos patyrimu, praktiniai metodai, taikityni ugdymo įstaigos kontekste.
4. Šeimos psichoterapeuto pagrindiniai mokėjimai ir įgūdžiai. Šeimos psichoterapeuto etika ugdymo įstaigos kontekste. Etinių dilemų sprendimas, analizuojant konkrečius atvejus.
5. Šeimos funkcionavimo įvertinimas. Kokybiniai šeimos funkcionavimo įvertinimo būdai.
6. Baziniai įgūdžiai kiekviename šeimos psichoterapijospe. Specialūs darbo su šeima atvejai ugdymo įstaigos kontekste.
7.Tėvystės ugdymo įgūdžių teorinių krypčių apžvalga irpraktinis taikymas ugdymo įstaigose.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Konsultacijos 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 30 %, namų darbas Nr. 1 - 5% ir Nr. 2 – 15 %, komandinis darbas – 10 %, egzaminas – 40 %

Literatūra

1. 2018 Rosalind D., Raton B. Teaching family therapy. FL: Routledge
2. 2018 Krause I,B. Culture andsystem in family therapy. London: Taylor and Francis https://ebookcentral-proquest-com.ezproxy.vdu.lt:2443/lib/vmulib-ebooks/detail.action?pq-origsite=primo&docID=712274
3. 2018 Trute B., Hierbert-Murphy D. Partnering with parents: family centred practice in children services. Toronto : University of Toronto Press https://web-p-ebscohost-com.ezproxy.vdu.lt:2443/ehost/detail/detail?vid=0&sid=9ccb2e43-ae9b-4fcc-9aa5-ca4c8ba3ab98%40redis&bdata=JkF1dGhUeXBlPWlwLHVybCx1aWQmc2l0ZT1laG9zdC1saXZl#AN=682691&db=e000xww
4. 2018 Johnsen A., Boca R. Self in relationships: perspectives on family therapy from developmental psychology. Fl“ Routledge https://ebookcentral-proquest-com.ezproxy.vdu.lt:2443/lib/vmulib-ebooks/detail.action?pq-origsite=primo&docID=712240
5. 2014 Michael P. Nichols The essentials of family therapy /. Boston (Mass.) [etc.] : Pearson
Papildoma literatūra
1. 2010 Janice M. Rasheed, Mikal N. Rasheed, James A. Marley Readings family therapy from theory to practice. Sage Publication.
2. 2011 Family therapy : 100 key points and techniques / Mark Rivett, Eddy Street. London ; New York (N.Y.) : Routledge ; Taylor & Francis Group