Sporto vadybos specializacija: Sporto verslo vadybos pagrindai

  • Dalyko kodas: VAD 2012
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Fundamentals of sports business management
  • Dalykas atestuotas: 2022-04-15
  • Atestacija galioja iki: 2025-02-01
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Giedrius Jucevičius

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko paskirtis – suteikti studentams žinių ir gebėjimų sporto industrijos ir organizacijų verslo vadybos srityje. Išklausę šį dalyką studentai išmanys profesionalių sporto klubų ir palaikančiųjų organizacijų veiklos principus ir modelius, profesionalių sporto lygų struktūrą ir įvairovę, sporto klubų nuosavybės modelius, naujos vertės kūrimo galimybes šiuolaikiniame sporto versle.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The aim of the course is to provide students with knowledge and skills in managing the business of sports industry and organization. Upon completion of this module students will know the principles and models of activity of sports clubs and supporting organizations, the structure and diversity of professional sports league, the ownership models of sports clubs, and the opportunities for new value creation in the contemporary business of sports.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Vadybos pagrindai/ Vadyba

Dalyko studijų rezultatai

1. Atpažinti ir apibrėžti pagrindines sporto organizacijų valdymo koncepcijas
2. Suprasti profesionalių sporto lygų veikimo principus ir modelius
3. Pažinti sporto verslo institucines valdymo struktūras
4. Gebėti kurti naują vertę sporto verslo organizacijose
5. Gebėti projektuoti profesionalių sporto ir klubų lygų verslo modelius
6. Suprasti įvairių sporto organizacijų verslo modelius.
7. Gebėti projektuoti novatoriškus vertės pasiūlymus sporto versle.
8. Atpažinti sporto verslo organizacijų konkurencingumą lemiančius veiksnius.

Dalyko turinys

1. Sporto verslo valdymas: koncepcijos ir struktūros
2. Profesionalios sporto lygos: modeliai ir valdymas
3.Sporto verslo institucinės valdymo struktūros
4. Vertės kūrimas sporto versle
5. Profesionalių lygų ir klubų verslo modeliai
6. Sporto organizacijų verslo modeliai
7. Novatoriški požiūriai į sporto verslą
8. Sporto verslo organizacijų konkurencingumą lemiantys veiksniai

Dalyko studijos valandomis

Studijų vykdymo forma

Val. auditorinėse studijose

Val. nuotolinėse studijose

Paskaitos

30 val.

30 val.

Seminarai

30 val.

30 val.

Iš viso kontaktinio darbo val.

60 val.

Savarankiškas darbas

100 val.

Iš viso

160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 20%
Seminarai – 30 %
Savarankiškas grupinis darbas – 20 %
Egzaminas – 30 %

Literatūra

1. 2019 Johnson, G., Whittington, R., Scholes, K. Exploring Strategy: Text & Cases. Pearson Prentice Hall
2. 2014 P. M. Pedersen, L. Thibault „Contemporary Sport Management“, Human Kinetics
3. 2004 J. Beech, Business of Sport Management. Financial Times Management
Papildoma literatūra
1. 2011 A. Osterwalder, Y. Pigneur. Business Model Generation
2. 2017 Ch. Kim, R. Mauborgne. Blue Ocean Shift.
3. 2015 M. Nagel, R. Southall. Introduction to Sport Management: Theory and Practice, 2nd Edition.
4. 2018 L. P. Masteralexis, C. A. Barr, M. Hums. Principles And Practice of Sport Management, 5th Edition.