Reklamos kalba ir komunikacija (VKD3007)

  • Dalyko kodas: VKD 3007
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: LANGUAGE OF ADVERTISING AND MARKETING COMMUNICATION
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Rūta Eidukevičienė, Užsienio kalbų, literatūros ir vertimo studijų katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Užsiėmimų metu derinant tarpkultūrinio marketingo žinias, pragmatinės lingvistikos ir sociolingvistinės analizės metodus siekiama supažindinti studentus su vokiečių reklamos kalba, apžvelgti pagrindines reklamos tekstų rūšis ir išmokyti studentus šiems tekstams būdingos leksikos ir stilistikos. Pagrindinis dėmesys skiriamas marketingo praktikoje dažniausiai pasitaikančių tekstų analizei, taip pat aptariamos reklamos tekstų vertimo problemos, susipažįstama su moksliniais dalykinės reklamos kalbos tyrinėjimais.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course aims at helping students to become more familiar with (intercultural) marketing communication and to improve their professional German language skills. The course examines advertising strategies from a linguistic perspective, focusing on how sentence structures, word meanings, and text/image relationships are used in persuasive messages. Students will learn professional vocabulary and tools for linguistic analysis and apply them to understanding how advertisements work and how they can be translated into onother cultural and linguistic system.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Šiuolaikinė vokiečių kalba IV

Dalyko studijų rezultatai

1. Apibūdinti tarpkultūrinio marketingo sampratą ir pagrindines strategijas.
2. Apibrėžti reklamos kaip specifinės komunikacijos formos (vaizdo ir teksto) ypatumus.
3. Analizuoti įvairaus pobūdžio vokiečių reklaminius tekstus.
4. Iš ir į vokiečių kalbą versti reklamos tekstus.
5. Analizuojant, kuriant ir verčiant vokiečių reklamos tekstus, tinkamai naudotis įvairiais informacijos šaltiniais.

Dalyko turinys

1. Rinkodara ir reklamos rūšys. Ekonominiai (verslo) ir lingvistiniai reklamos kalbos ir komunikacijos aspektai.
2. Pagrindinės reklamos teksto funkcijos ir sudėtinės dalys. Turinio marketingas, Storytelling.
3. Tarpkultūrinis marketingas. Standartisierung vs. Lokalisierung.
4. Reklamos kalba ir komunikacija: grafiniai, morfologiniai ir leksiniai aspektai.
5. Reklamos kalba ir komunikacija: semantika, frazeologija.
6. Reklamos kalba ir komunikacija: sintaksė, teksto lingvistika.
7. Reklamos kaip specifinės komunikacijos formos ypatumai: prekės ženklas (morfologija ir semantika).
8. Reklamos kaip specifinės komunikacijos formos ypatumai: intermedialumas; teksto ir vaizdo sąsajos.
9. Reklamos analizė kalbos atmainų požiūriu (tarmės, socialiniai ir profesiniai dialektai, jaunimo kalba ir kt.)
10. Reklamos analizė stilistikos požiūriu (strateginės stiliaus variacijos).
11. Reklamos analizė retorikos požiūriu (retorinės argumentavimo strategijos ir priemonės). Intertekstualumas reklamoje.
12. Reklama kaip pragmatinės lingvistinės analizės objektas. Informacinis-persvazinis šnekos aktas.
13. Reklama kaip sociolingvistinės analizės objektas. Daugiakalbystė ir daugiakultūriškumas reklamoje. Stereotipai (kultūriniai, lyties, etc.) reklamoje.
14. Reklama kaip multimodaliosios diskurso analizės objektas.
15. Reklamos tekstų vertimo ypatumai. Lokalizacijos strategijos.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 30
Seminarai (S) 15
Savarankiškas darbas 62
Iš viso 107

Studijų rezultatų vertinimas

Darbas seminaruose – 15 %, referatas – 15 %, kolokviumas – 20%, egzaminas - 50 %

Literatūra

1. 2010 Janich, N. Werbesprache. Ein Arbeitsbuch. Tübingen. Gunter Narr
2. 2012 Janich, N. Handbuch Werbekommunikation– Sprachwissenschaftliche und interdisziplinäre Zugänge. A. Francke UTB
3. 2008 Dumiche, B. Werbung und Werbesprache. Eine Analyse im interdisziplinären Kontext. Egert
4. 2011 Diekmannshenke, H., Klemm, M., Stöckl, H. Bildlinguistik. Theorien – Methoden –
Fallbeispiele. Erich Schmidt Verlag
5. 2015 Müller, S., Gelbrich, K. Interkulturelles Marketing.
http://www.chbeck.de/fachbuch/zusatzinfos/Mueller_Gelbrich_Interkulturelles%20Marketing_2004_TeilA1.pdf Vahlen
Papildoma literatūra
1. 2004 Reklamos kalba. Sud. Rita Miliūnaitė. Lietuvių kalbos instituto leidykla
2. 2012 Schweiger, G., Schrattenecker, G. Werbung. Eine Einführung. UTB
3. 2012 Sowinski, B. Werbung. De Gruyter
4. 2011 Große, F. Bild-Linguistik: Grundbegriffe und Methoden der linguistischen Bildanalyse in Text- und Diskursumgebungen. Peter Lang