Medijų kalba ir komunikacija (VKD3006)

  • Dalyko kodas: VKD 3006
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: MEDIENSPRACHE UND KOMMUNIKATION
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Markus Polzer, DAAD lektorius, Užsienio kabų, literatūros ir vertimo studijų katedra.

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šis kursas įveda į spaudos tekstų klasifikaciją, jų kūrimo principus, supažindina su internetinės spaudos ypatumais, reklamos kalbos išskirtiniais bruožais. Studentai supažindinami su pagrindinėmis naujųjų medijų sąvokomis, apžvelgiama naujųjų medijų įtaka tradicinėms masinės komunikacijos priemonėms: kokie yra naujųjų medijų požymiai ir kaip jos keičia nusistovėjusias tradicinės masinės komunikacijos sampratas.

Dalyko anotacija užsienio kalba

In diesem Kurs werden wir uns vertiefend mit der Beschaffenheit, den Entstehungsprinzipien und der Klassifizierung von journalistischen Texten beschäftigen. Dabei werden wir auch einen Blick auf Anzeigen und Werbetexte werfen. Ziel ist es, Herkunft und Intention unterschiedlicher Textsorten verschiedener Medienformate im gesellschaftlichen Diskurs analysieren und einordnen zu können. Abschließend werden wir betrachten, welchen Wandel Social-Media für die traditionellen Medienformen bedeutet.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Šiuolaikinė vokiečių kalba I–IV

Dalyko studijų rezultatai

1. Gali apibūdinti charakteringus žiniasklaidos komunikacijos bruožus ir funkcijas.
2. Paaiškina įvairių žurnalistinių tekstų tipų savybes ir skirtumus.
3. Paaiškinti teksto ir vaizdo santykius.
4. Sukuria tekstą pasirinktai žiniasklaidos priemonei.

Dalyko turinys

1.Klassifizierung unterschiedlicher Textsorten (Mitteilung, Nachricht, Kommentar, Reportage etc.)
2.Kenntnis der einzelnen Textbausteine der jeweiligen Textsorten (Überschrift, Anreißer, Textkörper etc.), ihres Sprachgebrauchs und des zugehörigen medialen Kontextes.
3.Vergleich der sprachlichen Stilmittel in Print- und Hör-, bzw. Hör-Seh-Medien.
4.Differenzierung publizistischer Texte hinsichtlich ihrer Intention: Informations-, Meinungs- oder Unterhaltungstexte.
5.Strategien der Werbe- und Anzeigenrhetorik.
6.Kontrastive Analyse von Text-Bild-Komposita in herkömmlichen und digitalen Medienformaten.
7.Produktion journalistischer Inhalte für unterschiedliche mediale Plattformen.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 62 val.
Iš viso 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 30 %; namų darbas arba kontrolinis darbas – 20 %; egzaminas – 50 % galutinio pažymio.

Literatūra

1. 2014 Harald Burger, Martin Luginbühl: Mediensprache. Eine Einführung in Sprache und Kommunikationsformen der Massenmedien. Berlin: de Gruyter.
2. 2000 Erich Straßner: Journalistische Texte. Berlin: de Gruyter.
Papildoma literatūra
1. 2020 Patrick Gensing: Fakten gegen Fake-News. Bonn: BPB
2. 2013 Nina Janich: Werbesprache: Eine Einführung. Tübingen: Narr.
3. 2007 Wolf Schneider: Deutsch! Das Handbuch für attraktive Texte. Berlin: Rowohlt.