Religijos pedagogikos tyrimų pagrindai
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas skirtas supažindinti su religijos pedagogikos mokslinio darbo rengimo metodika ir tyrimų planavimu, organizavimu ir metodais. Baigus dalyko studijas, studentai gebės apibrėžti religijos pedagogikos tematinį lauką, taikyti mokslinio darbo rengimo principus religijos pedagogikoje, suformuluoti pagrindinius tyrimo parametrus, suprojektuoti pilotinį tyrimą religijos pedagogikos tematikoje, pasirinkti kiekybinį ar kokybinį tyrimo tipą, parengti tyrimo planą, apibūdinti duomenų rinkimo metodus, analizuoti, interpretuoti ir apibendrinti gautus tyrimo duomenis. Dalyko studijų metu numatytas mokymasis darbo grupėse, rengiant religijos pedagogikos tyrimų projektus. Dalyko studijų rezultatas – įgyti religijos pedagogikos tyrėjo kompetencijos pagrindai.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The main purpose of the course is to introduce to students the fundamentals of religion pedagogy research. After the course the students will be able: define the area of religion pedagogy research interest; apply the methodological principles of religion pedagogy research; formulate the main research parameters; choose the quantitative or qualitative type of research; prepare the design of religion pedagogy research; analyze, interpret and generalize the data of research. The main result is development fundamentals of religion pedagogy research competency.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Studijų dalykai: asmenybė ir ugdymas, krikščioniškosios pedagogikos antropologija, lyginamoji pedagogika.
Dalyko studijų rezultatai
1. Naudoti pagrindines mokslinio darbo sąvokas.
2. Apibrėžti mokslinio darbo rengimo pagrindus ir jų taikymą religijos pedagogikoje.
3. Apibrėžti religijos pedagogikos tematinį lauką.
4. Apibūdinti mokslinio darbo rengimo ypatumus religijos pedagogikoje.
5. Suformuluoti pagrindinius tyrimo parametrus.
6. Suprojektuoti pilotinį tyrimą religijos pedagogikos tematikoje.
7. Pasirinkti kiekybinį ar kokybinį tyrimo tipą.
8. Parengti tyrimo planą.
9. Apibūdinti duomenų rinkimo metodus.
10. Sukurti tyrimo duomenų surinkimo įrankį, remiantis kokybinio/kiekybinio tyrimo tipologijos reikalavimais.
11. Analizuoti, interpretuoti ir apibendrinti gautus tyrimo duomenis.
12. Taikyti Šaltinio pateikimo literatūros sąraše ir Nuorodų į šaltinį tekste pateikimo tvarkų reikalavimus.
13. Pateikti tyrimo rezultatus žodžiu ir raštu.
Dalyko turinys
Mokslo paskirtis ir jo klasifikacija.
Mokslinio darbo samprata.
Mokslinio darbo rengimo pagrindai.
Tematinio lauko samprata ir temos pasirinkimo metodika religijos pedagogikoje.
Mokslinio darbo rengimo ypatumai religijos pedagogikoje.
Tyrimo problematikos aprašymas ir problemosformulavimas..
Tikslodaros principai, tyrimo tikslų formulavimas.
Tyrimo uždavinių formulavimas..
Tyrimo hipotezės formulavimas.
Tyrimo klausimo formulavimas.
Tyrimų rūšys.
Tyrimo metodikos aprašymas.
Kokybinių ir kiekybinių tyrimų metodų tipai ir jų požymiai.
Tyrimo planavimo pagrindai.
Duomenų surinkimo įrankiai ir jų tipai.
Tyrimo klausimų tipai ir ypatybės.
Tyrimo duomenų aprašymo reikalavimai.
Tyrimo duomenų analizė ir interpretacija.
Tyrimo rezultatų pateikimas.
Išvadų formulavimo reikalavimai.
Kalbiniai reikalavimai tyrimo aprašymui.
Šaltinio pateikimo literatūros sąraše tvarka.
Nuorodųį šaltinį tekste pateikimo tvarka.
Tyrimo etikos reikalavimai.
Tyrimo rezultatų pateikimo raštus ir žodžiu rekomendacijos.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 30 val.
Darbas grupėse 15 val.
Savarankiškas darbas 88 val.
Iš viso 133 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumo (testo) pažymys sudaro 20 proc. galutinio pažymio, rašto darbo pažymys – 30 proc., egzamino (testo) pažymys – 50 proc.
Literatūra
1. 2006 Bitinas, B. Edukologinis tyrimas: sistema ir procesas. Vilnius: Kronta.
2. 1999 Charles C. M. Pedagoginio tyrimo įvadas. Vilnius: Alma littera.
3. 2007 Kardelis K. Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai. Šiauliai: Lucilijus.
4. 2012 Gumuliauskienė A. (sudarytoja). Švietimas ir ugdymas: metodologinių kontekstų kaita ir prakseologija. Šiauliai, Šiaulių universiteto leidykla.
5. 2009 Lietuvos katechetikos centras. Metodinės rekomendacijos. Patarimai mokytojams kaip planuoti pagal atnaujintas katalikų tikybos Bendrąsias programas. http://www.svkc.lt/index.php?id=49&ncid=1&nid=22
Papildoma literatūra
1. 2005 Marzano R. J. Naujoji ugdymo tikslų taksonomija. Vilnius: Žara.
2. 2008 Ugdymo plėtotės centrasirLietuvoskatechetikoscentras. http://www.ltkc.lt/
3. 2010 Kevin O'Grady Research in g religious education pedagogy through
an action research community of practice
http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/01416200903537381
4. 2010 Luobikienė I. Sociologinių tyrimų metodika. Kaunas: Technologija.
5. 2010 Vaitkevičius R., Saudargienė R. Psichologinių tyrimų duomenų analizė. Kaunas: VDU leidykla.