Šiuolaikinis kinas

  • Dalyko kodas: MEN 4017
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Contemporary Film
  • Dalykas atestuotas: 2022-06-15
  • Atestacija galioja iki: 2025-06-17
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Edgaras Klivis, Lekt. Gediminas Jankauskas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijuodami kurso medžiagą studentai išmoksta paaiškinti šiuolaikinio pasaulinio kino visumą ir įvairovę per skirtingus pjūvius: medijų industrijų sampratą, nacionalinio/transnacionalinio kino skirtį, nepriklausomo ir alternatyvaus kino tinklus, technologines skaitmenines inovacijas ir naująją kino komunikaciją. Šios analitinės perspektyvos leidžia studentams susikonstruoti sistemišką šiuolaikinio kino svarbiausių meninių krypčių, raidos tendencijų ir svarbiausių kino kūrėjų vaizdą bei kritiškai diskutuoti apie šiuolaikinio kino kūrinius ir procesus. Mokymo priemonės apima paskaitas, raktinių ir poleminių tekstų skaitymą ir aptarimą, atskirų atvejų analizę ir kino filmų peržiūras su diskusijomis. Svarbi mokymo priemonė taip pat kurso internetinis dienoraštis, kur dedami studentų darbai ir diskusijos.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The aim of the course is to teach students to explain the global film and its variety through different sections, including the conception of media industries, the divide between national and transnational film, the networks of independent and alternative film, technological digital innovations and new communication in film culture. These analytical perspectives enable students to construct a systematic view of the major artistic trends of film, the tendencies of development of film and of the major contemporary film authors. It is also a way to enable students to use critical arguments in discussions about the productions and processes of contemporary films.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Kino istorija

Dalyko studijų rezultatai

1. Apibūdinti šiuolaikinio kino raidą, pasitelkiant socialinės, kultūrinės, žanrinės, stilistinės, formaliosios, medijų ir teminės kritikos perspektyvas.
2. Panaudoti tinkamas šiuolaikinės kinotyros sąvokas šiuolaikinio kino procesams analizuoti ir interpretuoti.
3. Susieti stilistines ir temines šiuolaikinio kino ypatybes su industriniais, socialiniais, politiniais ir kultūriniais kino kontekstais.
4. Paaiškinti kaip reikšmingiausi šiuolaikinio kino kūriniai darė įtaką kino raidai ir socialiniams bei kultūriniams kontekstams.
5. Paaiškinti kaip Lietuvos kinas yra susijęs su tarptautinio kino procesais, tinklais ir industrija ir kaip tai įtakoja kūrybinius procesus ir pasiekimus.
6. Nustatyti šiuolaikinio Lietuvos kino procesų ir kūrinių vertę ir svarbą pasaulinių kino procesų kontekste.
7. Komunikuoti šiuolaikinio kino einamuosius įvykius, reiškinius ir kūrinius diskusijose ir pristatymuose kurso internetiniame dienoraštyje, panaudojant kurso medžiagą.

Dalyko turinys

1. Naujasis Holivudas. Medijų korporacijos ir šiuolaikinė globali kino industrija.
2. Blokbasterio fenomenas šiuolaikiniame kine. Adaptacijos ir frančizės. Žiedų valdovas.
3. Medijų žanrai ir žanrinis kinas. Neo-žanrai ir žanrų hibridizacija. Postapokaliptinis ir gyvųjų numirėlių kinas.
4. Nacionalinis ir transnacionalinis kinas. Tarptautiniai festivaliai. Ko-produkcijų reikšmė Europos kine. Lietuvos kino ko-produkcijos.
5. Nacionalinis kinas: šiuolaikinis Lotynų Amerikos kinas. Irano kinas. Rusijos kinas.
6. Nacionalinis kinas: šiuolaikinis Ispanijos kinas. Britų kino fenomenas. Vokiečių kinas. Prancūzų kinas.
7. Nacionalinis kinas: nacionalinės temos šiuolaikiniame Lietuvos kine. Istorija ir dabarties refleksija lietuvių filmuose.
8. Nepriklausomas ir alternatyvus šiuolaikinis kinas. Arthouse samprata. Šiuolaikinis autorinis kinas. JAV nepriklausomieji.
9. Nepriklausomas ir alternatyvus kinas: šiuolaikiniai kino autoriai (Trieras, Kar-Wai, Ki-Duk, Inarritu, Haneke, Almadovaras).
10. Nepriklausomas ir alternatyvus kinas: šiuolaikiniai kino autoriai. Lietuvos autorinis kinas: Bartas.
11. Post-kinas: kinas ir skaitmeninės technologijos. Animacija ir specialieji efektai šiuolaikiniame kine.
12. Post-kinas: naujoji garso ir vaizdo estetika skaitmeniniame kine. Cinema of sensations ir dinaminis ekranas.
13. Post-kinas: skaitmeninės technologijos ir nauja kino komunikacija. Atviras kodas ir dalyvaujamasis kinas.
14. Kino komunikacija skaitmeniniame amžiuje. Naujasis kino marketingas. Tinklaraščiai ir kino kritika.
15. Dokumentika ir politinis kinas šiuolaikiniame pasaulyje. Kinas už žmogaus teises.

Dalyko studijos valandomis

Kontaktinis darbas:
Paskaitos – 45 val.
Seminarai – 15 val.
Savarankiškas studento darbas:
Individualus darbas raštu: 30
Savarankiškas studento darbas (tame tarpe – pasirengimas kolokviumui ir egzaminui) – 70 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 25%
Kiti tarpiniai atsiskaitymai (individualių užduočių atlikimas) – 25%
Egzaminas – 50 %

Literatūra

1. 2012 Elsaesser Thomas, Hagener Malte, Kino teorija : įvadas per juslių prizmę Mintis
2. 2012 A Companion to Literature, Film and Adaptation Wiley-Blackwell
3. 2010 Baltic cinemas after the 90s: shifting (hi)stories and (id)entities
Vilniaus Dailės akademojos leidykla
4. 1996 Moran Albert, Film Policy: International, national and Regional Perspectives Routledge
Papildoma literatūra
5. 2008 Rossana Moule, Beyond Auteurism: New Directions in Authorial Film Practices Intellect
6. 2008 Peter Greenaway‘s Postmodern / Poststructuralist Cinema Scarecrow Press
7. 2002 Geoff King, New Hollywood Cinema: an Introduction I.B. Tauris