Menų komunikacija ir medijos

  • Dalyko kodas: MEN 4020
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Art Communication and Media
  • Dalykas atestuotas: 2022-06-15
  • Atestacija galioja iki: 2025-06-17
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Linara Dovydaitytė, doc. dr. Rūta Mažeikienė, Ina Žurkuvienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas yra skirtas išmokyti studentus analizuoti ir vertinti meno komunikacijos tekstus, jų sukūrimo principus ir sklaidos ypatybes, kurti meną pristatančius, refelktuojančius ir reklamuojančius pranešimus skirtingoms medijoms. Studentai mokomi kurti kultūros ir meno renginių integruotos komunikacijos strategijas, komunikuoti meno projektus in situ, bendradarbiauti žiniasklaidoje, pasitelkti įvairias medijas ir adaptuoti kritinius tekstus skirtingiems medijų kanalais, bendradarbiauti Lietuvos ir užsienio žiniasklaidoje. Sėkmingai baigę dalyką studentai mokės komunikuoti įvairius meno ir kultūros reiškinius viešoje erdvėje, pasitelkiant medijų kanalus, informacinių ir komunikacinių technologijų (IKT) produktus bei platformas. Dalyką sudaro paskaitos, kūrybinės dirbtuvės ir susitikimai su menų komunikacijos ekspertais.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This course is designed to teach students to analyse and critically reflect upon texts about art, to understand how they are constructed and disseminated, to create pieces presenting, criticising and marketing art through different media. Students are taught to communicate about art in situ, to collaborate with mass media, to use various formats of media and to adapt art critical texts for different forms of media. After a successful completion of the course students should be able to communicate about various processes of art and culture in public sphere using various media channels, ICT products and platforms. Classes will combine lectures, creative writing workshops and meetings with practitioners of art communication.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Architektūrologija ir architektūros mediacija, Dailėtyra ir dailės mediacija, Teatrologija ir teatro mediacija, Menotyros kalba ir komunikacija, Kritinio teksto rašymas

Dalyko studijų rezultatai

1. Analizuoti įvairius meno komunikacijos tekstus, jų kūrimo principus ir sklaidos kanalus.
2. Vertinti skirtingus meno komunikacijos tekstus, jų kūrimo principus ir sklaidos kanalus.
3. Kurti įvairius meną pristatančius, reflektuojančius ir reklamuojančius pranešimus.
4. Adaptuoti meno komunikacijos tekstus skirtingoms medijoms.
5. Komunikuoti su skirtingomis meno vartotojų grupėmis pasitelkiant įvairius medijų kanalus, informacinių ir komunikacinių technologijų (IKT) produktus bei platformas.
6. Kūrybiškai taikyti įvairias medijas menų komunikacijos praktikoje.

Dalyko turinys

1. Menų komunikacija: meno / kultūros renginio komunikacijos strategijos parengimas; vizualinio identiteto sukūrimas; medijų plano parengimas bei jo realus vertinimas.
1-3. Menų komunikacija in situ: meno kūrinio / projekto pristatymas žodžiu, meno kūrinio / projekto etiketė; meno kūrinio / projekto anotacija; meno renginio programėlė; meno kūrinio / projekto pristatymas spaudos konferencijoje ir kt.
4-6. Menų komunikacija žiniasklaidoje: komunikacija su žiniasklaida / kanalų pasirinkimas; pranešimas spaudai, renginio / projekto anonsas; interviu radijui / televizijai; interviu su kūrybine grupe / menininku, komunikacija su užsienio kultūros / meno žiniasklaida ir kt.
7-9. Menų komunikacija skaitmeninėse medijose: įrašai internetinėje svetainėje; įrašai tinklaraštyje, socialinių tinklų paskyrose; naujienlaiškiai; videointerviu; podcastai ir kt.
10-12. Kritinio teksto adaptacija skirtingoms medijoms: recenzija profesinėje spaudoje, recenzija populiariojoje spaudoje, kritinis įrašas tinklaraštyje, videorecenzija ir kt.
13-15. Komunikacija su skirtingomis visuomenės grupėmis; menų komunikacija potencialiems rėmėjams; menų mediacija ir edukacija.

Dalyko studijos valandomis

Kontaktinis darbas:
Paskaitos – 45 val.
Seminarai – 15 val.
Savarankiškas studento darbas:
Individualus darbas raštu: 30
Savarankiškas studento darbas (tame tarpe – pasirengimas kolokviumui ir egzaminui) – 70 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzaminas – 50 %
Kolokviumas – 30%
Kiti tarpiniai atsiskaitymai (individualus darbas raštu ir/arba individualaus ir grupinio darbo atsiskaitymai seminarų metu) – 20 %

Literatūra

1. 2015 Milevska S., Gielen P., Lijster T., Sonderegger R. Spaces for Criticism: Shifts in Contemporary Art Discourses Valiz
2. 2014 Williams G. How to Write about Contemporary Art Thames & Hudson
3. 2013 Bergs S., van Vliet M. (eds) Art Criticism in the Networked Age Stichting Kunstlicht
4. 2001 Papadaki E. The Mediation of Art Through the Mass Media University of Kent at Canterbury
5. 2008 Couldry N., Mediatization or Mediation? Alternative Understandings of the Emergent Space of Digital Storytelling. New Media & Society, Vol 10.
6. 2014 Miller J. The Fourth Screen: Mediatization and the Smartphone. Mobile Media & Communication, Vol. 2
7. 2015 Cambell R., Martin Ch., Fabos B. Media & Culture: Mass Communication in a Digital Age Bedford/St. Martin's
Papildoma literatūra
1. 2015 Frey M., Sayad C. (eds.) Film Criticism in the Digital Age Rutgers University Press
2. 2013 Gompertz W., What are you looking at?
3. 2013 Hjarvard S., The Mediatization of Culture and Society
4. 2013 Conger J., HBR‘s 10 Must Reads on Communication.