Šokis ir judesio menas
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas yra skirtas išsamiai susipažinti su pagrindinėmis judesio meno formomis ir technikomis, istorine šokio raida bei svarbiausiais kūrėjais. Pristatomi svarbiausi judesio meno pavidalai nuo baleto, modernaus ir postmodernaus šokio iki šokio teatro, fizinio teatro, performanso. Analizuojamas judesys vaidybos mene bei judesio reikšmė šiuolaikiniuose tarpdisciplininiuose scenos menuose. Siekiama išmokyti studentus atpažinti svarbiausias šokio ir judesio meno formas bei technikas, analizuoti šokio meno kūrinius, judesio panaudojimą dramos teatre bei netradicinėse scenos meno formose, įvertinti šokio ir judesio meno kūrinius ir pristatyti juos visuomenei.
Dalyko anotacija užsienio kalba
This course is aimed at analysing basic forms and techniques of theatrical movement and dance. It explores theatre and dance, including such topics as classical ballet, modern and postmodern dance, dance theatre, movement in traditional drama theatre, physical theatre and performance art. Learning strategies include lectures, video viewing and discussions. After successful completion of the course students should be able to give important facts, definitions and characteristics of different dance forms; and analyze the role of movement in different theatre practices.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Teatrologija ir teatro mediacija
Dalyko studijų rezultatai
1. Apibūdinti svarbiausias šokio bei judesio meno formas.
2. Aptarti esmines šokio bei sceninio judesio technikas.
3. Analizuoti šokio bei judesio meno kūrinius.
4. Apibūdinti svarbiausių įvairių laikotarpių choreografų kūrybinius principus.
5. Analizuoti judesio panaudojimą įvairiose šiuolaikinių atlikėjų menų formose.
6. Įvertinti įvairių laikotarpių šokio bei judesio meno kūrinius meniniu ir istoriniu požiūriu.
7. Pasisakyti apie įvairius šokio bei judesio meno kūrinius viešose diskusijose bei viešojoje erdvėje, pasitelkiant įvairius medijų kanalus.
Dalyko turinys
1. Judesio meno samprata: sceninis judesys, šokis, vaidyba. Judesio meno specifika, klasifikacija ir raida.
2. Baletas: šokis karališkųjų rūmų teatre.
3. Baleto profesionalėjimas ir ballet d‘action.
4. Romantinio baleto samprata (Silfidė, Žizel) ir svarbiausi kūrėjai.
5. Klasikinis rusų baletas ir S. Diagilevo trupė Ballet Russe.
6. Modernus Europos ir Amerikos baletas.
7. Sceninis šokis: Modernaus šokio pradininkai (I. Duncan, R. St. Denis, M. Wigman, M. Graham, D. Humprey).
8. Modernaus šokio reformatoriai (J. Limónas, M. Cunninghamas, P. Tayloras, A. Nikolais).
9. Postmodernus šokis ir Judson Dance Theater.
10. Šokio teatras (P. Bausch). Pagrindinės šokio teatro tendencijos ir praktikos.
11. Judesys vaidybos mene: nuo K. Stanislavskio fizinių veiksmų metodo iki J. Grotowskio psichofizinio veiksmo.
12. Fizinės vaidybos link: aktorius-viršmarionetė (E. G. Craigas), inžinierius-konstruktorius (V. Mejerholdas), plastinė figūra (O. Schlemmeris), futuristinis veikėjas (F. T. Marinetti), grynųjų formų kūrėjas (S. I. Witkiewiczius).
13. Fizinės vaidybos samprata. Fizinis teatras, gestų teatras, pantomima, mimas, cirkas.
14. Performanso menas: performerio (atlikėjo) samprata ir raiška.
15. Judesys ir tarpdisciplininiai scenos menai.
Dalyko studijos valandomis
Kontaktinis darbas:
Paskaitos – 45 val.
Seminarai - 15
Savarankiškas studento darbas:
Individualus darbas raštu: 30 val.
Savarankiškas studento darbas (tame tarpe – pasirengimas kolokviumui ir egzaminui) – 70 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 30%
Kiti tarpiniai atsiskaitymai (individualių ir komandinių užduočių atlikimas) – 20%
Egzaminas – 50 %
Literatūra
1. 2000 Au S. Baletas ir modernusis šokis R. Paknio leidykla
2. 1995 Adshead – Landsdale J.(ed.) Dance History: An Introduction Routledge
3. 2007 Keefe J. and Murray S.(ed.) Physical Theatres: a Critical Reader Routledge
4. 2009 Zinčiukienė T. Istorinis buitinis šokis XVII-XIX a. Klaipėdos universiteto leidykla
Papildoma literatūra
1. 1996 Zarrilli P. B. (ed.)Acting (Re)Considered. Theories and Practices Routledge
2. 2001 Watson I. (ed.) Performer Training: Development Across Cultures Routledge