Šiuolaikinė hebrajų kalba, A1.1 lygis
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Šis kursas – tai išsamus įvadas į šiuolaikinę hebrajų kalbą, skirtas studentams, neturintiems ankstesnių šios kalbos žinių. Šis kursas suteiks studentams pagrindinius įgūdžius, reikalingus praktiniam bendravimui šiuolaikine hebrajų kalba, leis suprasti ir dalyvauti pagrindiniuose pokalbiuose, skaityti ir rašyti paprastus tekstus bei įgyti pagrindines hebrajų gramatikos žinias. Dalykas grindžiamas daugiakalbe prieiga, taikomi įvairūs aktyvaus mokymosi metodai (darbas grupėse ir porose, diskusijos, tekstų analizė, garso įrašų klausymas, vaidmenų žaidimai ir t.t.). Taikoma mišri studijų forma (paskaitos, darbas Moodle virtualioje aplinkoje, savarankiškas darbas).
Dalyko anotacija užsienio kalba
This course is a comprehensive introduction to modern Hebrew, designed for students with no prior knowledge of the language. It will provide students with the basic skills necessary for practical communication in modern Hebrew, enabling them to understand and participate in basic conversations, read and write simple texts, and acquire fundamental knowledge of Modern Hebrew grammar. The course is based on the plurilingual approach. A blended learning format is applied (lectures, work in the Moodle virtual environment, independent work) along with various active study methods (group and pair work, discussions, text analysis, listening to audio recordings, role-plays etc.).
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Minimalios šiuolaikinės hebrajų kalbos žinios (A1.1 lygio žodynas, gebėjimas rašyti ir skaityti hebrajiškus rašmenis).
Dalyko studijų rezultatai
1. Skaityti ir rašyti hebrajų abėcėle (aleph-bet) (tiek spausdintinėmis, tiek rašytinėmis raidėmis). Atpažinti dažniausiai pasitaikančius hebrajų šriftus.
2. Vartoti A1.1 lygį atitinkančias gramatines struktūras ir tarimo bei intonacijos modelius.
3. Skaityti nesudėtingus, trumpus tekstus su pažįstamais žodžiais: žinutes, pranešimus, el. laiškus, pasakojimus.
4. Suprasti trumpus adaptuotus garso ir/ar vaizdo įrašus, nesudėtingas instrukcijas, frazes ir dažniausiai vartojamus žodžius, susijusius su būtiniausiomis reikmėmis žinomomis temomis.
5. Kalbėti žinomomis temomis, reaguoti į pašnekovo teiginius. Palaikyti pokalbį kasdieniuose pokalbiuose.
6. Rašyti paprastas žinutes, laiškus, el. laiškus.
Dalyko turinys
Komunikacinės kalbos kompetencijos tobulinimo temos:
Prisistatymas ir kitų pristatymas;
Nesudėtingi vietų ir žmonių apibūdinimai;
Pagrindiniai vietos prielinksniai;
Šeima;
Kasdienė veikla;
Namas / butas ir tai, kas jame yra;
Kalbėjimas apie amžių;
Hebrajų kalbos skaitvardžiai (kiekiniai ir kelintiniai) iki tam tikro skaičiaus.
Lingvistinės temos:
Pagrindinė Pa’al esamojo laiko veiksmažodžių asmenavimo struktūra, vartojama su vienaskaitos ir daugiskaitos, vyriškos ir moteriškos giminės subjektais;
Trys šaknies raidės (שורש) – veiksmažodžio reikšmės pagrindas;
Pažintis su dažniausiai vartojamais veiksmažodžiais savo asmenavimo struktūra panašiais į Pa’al veiksmažodžių asmenavimo struktūrą;
Pagrindinė žodžių tvarka hebrajų kalbos sakiniuose: vientisiniai tiesioginiai sakiniai;
Žymimasis artikelis (ה);
Klausimų sudarymas vartojant klausiamuosius įvardžius (מי [mi] – kas?, מה [ma] – ką?, איפה [eifo] – kur?) ir klausiamasiąs dalelytes (הֲ- [ha-]);
Vientisinių neigiamų sakinių sudarymas vartojant לא [lo] (ne);
Gramatinė giminė ir jos įtaka sakinio struktūrai (pvz., būdvardžių ir įvardžių derinimui);
Taisyklingų veiksmažodžių asmenavimas esamajame laike pagal Pa’al (קל) veiksmažodžių asmenavimo struktūrą;
Dažniausiai pasitaikantys netaisyklingi veiksmažodžiai A1.1 lygyje (pvz., להיות skirtinguose kontekstuose);
Dažniausiai vartojami jungtukai:
ו- ([ve-] – ir), vartojamas jungti žodžius, žodžių junginius ir vientisinius sakinius;
או ([o] – arba), vartojamas alternatyvai reikšti;
אבל ([aval] – bet), vartojamas priešpriešos santykiui reikšti.
Dalyko studijos valandomis
|
Šis dalykas gali būti dėstomas viena iš šių formų: |
|||
Studijų vykdymo forma: |
Val. auditorinėse studijose |
Val. nuotolinėse studijose |
Val. mišriose studijose |
|
Paskaitos |
30 val. |
30 val. |
Auditorinės: 15 val. |
Nuotolinės: 15 val. |
Pratybos (Moodle aplinkoje) |
7,5 val. |
7,5 val. |
7,5 val. |
|
Iš viso kontaktinio darbo val. |
37,5 val. |
37,5 val. |
37,5 val. |
|
Savarankiškas darbas |
42,5 val. |
42,5 val. |
42,5 val. |
|
Iš viso: |
80 val. |
80 val. |
80 val. |
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas - 20 %, baigiamasis egzaminas - 30%, kontroliniai darbai ir kiti atsiskaitymai semestro metu - 50 %.
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2018 First and Foremost Hebrew for Beginners and More, Textbook + Workbook
2. 2016 Reches, R. Mano pirmasis žodynėlis: Iliustruotas hebrajų-lietuvių, lietuvių-hebrajų kalbų žodynėlis pradedantiesiem
Papildoma literatūra
1. 2005 Coffin, E.A., Bolozky Sh. A Reference Grammar of Modern Hebrew
2005 Glinert, L. Modern Hebrew: An Essential Grammar (Third Edition)