Pažintinė praktika (Filosofijos pr.)

  • Dalyko kodas: FPK 3001
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 7
  • Pavadinimas anglų kalba: EDUCATIONAL PRACTICE
  • Dalykas atestuotas: 2021-06
  • Atestacija galioja iki: 2024-06
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Viktoras Bachmetjevas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šio dalyko tikslas – supažindinti studentus su akademinio filosofinio teksto rašymo bei skaitymo technikomis ir metodais. Kurso metu siekiama tobulinti studentų kritinius skaitymo bei rašymo įgūdžius, ypatingai akcentuojant samprotavimų, formulavimo, argumentacijos plėtojimo bei aiškinimo aspektus. Greta to, taip pat bus skiriamas dėmesys antrinių šaltinių paieškai bei naudojimui. Semestro eigoje studentai turės galimybę praktikuotis kritiškai skaityti vienas kito darbus ir tuo pačiu tobulinti savo pačių filosofinių tekstų suvokimo įgūdžius. Viso semestro akcentas – tiksliai artikuliuotas kūrybiškas mąstymas.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The aim of the course - to introduce students to the main techniques and methods of writing and reading academic philosophical texts. During the course it is aimed to improve students’ skills of critical reading and writing, with the special focus on deliberation, formulation, argument development and explanation. In addition attention will be devoted to the search and use of secondary sources. During the semester students will have an opportunity to practice by critically reading each other’s works and at the same time to improve their skills of understanding philosophical texts. The emphasis of the whole semester – creative thinking, articulated precisely.

Dalyko studijų rezultatai

1. Gebėjimas akademiniuose tekstuose identifikuoti pagrindinius autoriaus teiginius, juos remiančius argumentus, kritiškai juos analizuoti.
2. Gebėjimas atskirti skirtingas pozicijas bei požiūrius.
3. Gebėjimas skirti pavyzdžius/iliustracijas nuo pagrindinių teiginių, tezes nuo jas remiančių argumentų.
4. Gebėjimas reziumuoti tekstą, autoriaus tezes ir jas paremiančius argumentus perfrazuoti savais žodžiais.
5. Mokėjimas sudaryti teksto analitinį planą;
6. Gebėjimas paruošti nedidelės apimties akademinį rašto darbą, atitinkantį citavimo, struktūrinius reikalavimus.
7. Gebėjimas paruošti akademinį darbą, atitinkantį formos bei turinio reikalavimus.
8. Gebėjimas raštu argumentuotai interpretuoti šiuolaikinės kultūros reiškinius.
9. Gebėjimas kritiškai ir kūrybiškai dėstyti savo nuomonę.
10. Gebėjimas tinkamai reaguoti į kontrargumentus.
11. Gebėjimas lanskčiai ir kūrybiškai pritaikyti naujai įsisavintą medžiagą.
12. Gebėjimas akademinio darbo rašymo metu laikytis numatyto darbų kalendoriaus.

Dalyko turinys

1. Pamatiniai akademinio raštingumo bruožai. Skirtumai nuo kitų rašto tipų.
2. Formalūs reikalavimai akademiniam raštingumui: citavimo taisyklės bei etiketas.
3. Formalūs reikalavimai akademiniam raštingumui: tinkamų šaltinių identifikavimas.
4. Turinio reikalavimai akademiniam raštingumui: tezės identifikavimas
5. Turinio reikalavimai akademiniam raštingumui: argumentavimo struktūros.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos ir praktiniai užsiėmimai – 45 ak. val.
Individualus savarankiškas darbas – 80 ak. val.

Studijų rezultatų vertinimas

Darbas grupėje seminarų metu – 15%; rašto darbas – 35%; egzaminas – 50%

Literatūra

Pagrindinė literatūra
Ross, V. (2015). A Brief Guide to Critical Writing. Philadelphia, PA: Critical Writing Program.
Graff, G., & Birkenstein, C. (2006). "As He Himself Puts It": The Art of Quoting "They say/I say": the moves that matter in academic writing (pp. 39-47). New York: W.W. Norton
Eco, U. (2015). How to Write a Thesis. Cambridge, MA: MIT Press.
Papildoma literatūra
Jorgensen, Peter Stray & Rienecker, Lotte Kaip rašyti mokslinį darbą. Vilnius: Aidai, 2003.