Darbas su grupėmis ugdymo įstaigose

  • Dalyko kodas: PSM 5015
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Work with Group in Educational Settings
  • Dalykas atestuotas: 2022-03-20
  • Atestacija galioja iki: 2025-03-20
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. A. Kepalaitė, dr. U. Paluckaitė, VDU Socialinių mokslų fakultetas, Psichologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Kurso metu studentai įsisavina praktinius darbo su grupėmis įgūdžius, atsižvelgiant į ugdymo įstaigos poreikius. Studentai įgyja patyrimą, vadovaujant grupinio konsultavimo, psichologinių/edukacinių ir į tikslą orientuotoms grupėms, kurių dalyviai galėtų būti vaikai, paaugliai, ugdytojai, tėvai. Dalyvaudami literatūros studijose, diskusijose, grupinės veiklos analizėje, grupinės veiklos projektų kūrime, grupinės veiklos efekyvumo analizėje, studentai mokosi organizuoti grupinę veiklą ugdymo įstaigos kontekste.

Dalyko anotacija užsienio kalba

During the course, students learn the practical skills of working with groups, taking into account the needs of the educational institution. Students gain experience under the guidance of group counseling, psychological / educational and goal-oriented groups of children, adolescents, educators, parents. Participating in literature studies, discussions, group activity analysis, group activity project development, group activity efficiency analysis, students learn to organize group activities in the context of educational institution.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Psichologo darbas ir etika ugdymo įstaigose; Psichologinis vaikų ir paauglių konsultavimas ir psichoterapijos metodai ugdymo įstaigose.

Dalyko studijų rezultatai

1. Analizuoti darbo su grupėmis specifiką ugdymo įstaigose, atsižvelgiant į specifiką ir multikultūrinį faktorių.
2. Planuoti į tikslą orientuotas, psichoedukacines grupes ir grupinį konsultavimą ugdymo įstaigos kontekste.
3. Demonstruoti vadovavimo į tikslą orientuotų, psychoedukacinių grupių ir grupinio konsultavimo mokėjimus ugdymo įstaigos kontekste.
4. Numatyti ekspresyvios raiškos elementų naudojimą darbe su grupėmis.
5. Įvertinti poreikį grupiniam aktyvumui ugdymo įstaigos kontekste.
6. Įsisavinti darbo su grupėmis efektyvumo įvertinimo principus ir būdus ugdymo įstaigos kontekste.

Dalyko turinys

1. Darbo su vaikų ir paauglių grupėmis ugdymo įstaigose ypatumai, lyginant su suaugusiųjų grupėmis.
2. Funkciniai darbo su vaikų ir paauglių grupėmis modeliai: į tikslą orientuotos, psychoedukacinės grupės, grupinio konsultavimo ir psichoterapinės grupės. 3. Etiniai ir teisiniai darbo su grupėmis principai. Multikultūrinis faktorius darbe su grupėmis.
4. Darbo su grupėmis planavimas, numatant iki grupinį interviu, tikslus, galimus intervencijos metodus pagal grupinio darbo modelį ir grupinio proceso stadiją.
5. Į tikslą orientuotų, psichoedukacinių grupių, grupinio konsultavimo įvairovė ugdymo įstaigose.
6. Grupinio konsultavimo ir psichoterapijos teoriniai modeliai ugdymo įstaigos kontekste.
7. Efektyvaus vadovavimo į tikslą orientuotoms, psichoedukacinėms, grupinio konsultavimo grupėms vadovavimo principai, pagrindiniai iššūkiai. Atvejų analizė.
8. Ekspresyvios raiškos elementų naudojimas darbe su grupėmis.
9. Poreikio darbui su grupėmis ugdymo įstaigos kontekste įvertinimo būdai: apklausa, stebėjimu, interviu grįstas poreikių įvertinimas
10. Darbo su grupėmis rezultatų tyrimas, atsižvelgiant į planavimo pobūdį, grupės struktūrą, dydį, dalyvių amžių.
11. Žalos grupės dalyviams prevencija, grupės vadovo savirefleksija.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 15 val.
Seminarai 30 val.
Konsultacijos 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 20 %, namų darbas Nr. 1 -20%, namų darbas Nr. 2 – 10 %, egzaminas – 50 %.

Literatūra

1. 2013 Frisby, C. L. Meeting the Psychoeducational Needs of Minority Students.
2. 2015 Mary Nord Cook. Transforming Teen Behavior.
3. 2018 Wood, S. M.,Peterson, J. Se. Counseling of gifted children.
4. 2013 Čiuladienė, G. Paauglių konfliktai ir jų sprendimas ugdymo realybėje.
5. 2009 Račelytė, D. Konfliktų studijų pagrindai.
6. 2021 McCaughan, N. (Ed.). Group work: Learning and practice. Routledge. https://books.google.lt/books?hl=en&lr=&id=-hBDEAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PT9&dq=a+book+of+work+with+groups+in+educational+settings+&ots=bwJS_7qu40&sig=U4Xoh6hWI7Lyes2p2A9mvKKQ3Hs&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
Papildoma literatūra
1. 2013 DeLucia-Waack, J. L., Kalodner, C. R., & Riva, M. (Eds.). Handbook of group counseling and psychotherapy. https://books.google.lt/books?hl=en&lr=&id=rkIXBAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PP1&dq=groups+in+educational+settings+book&ots=_OXBy2wFD3&sig=tFOqjs91wMmibDnFwULvJ9wHtyA&redir_esc=y#v=onepage&q=groups%20in%20educational%20settings%20book&f=false
2. 2010 Ho-Won Jeong. Conflict management and resolution: an introduction.