Į sprendimus sutelktos trumpalaikės terapijos pritaikymas ugdymo įstaigose
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studentai supažindinami su į sprendimus sutelktos trumpalaikės terapijos teorine baze, principais bei intervencinėmis priemonėmis, analizuojamas jos pritaikymas mokyklos psichologo darbe, gerinant ugdymo sistemos dalyvių psichologinį-socialinį funkcionavimą bei užtikrinant efektyvų mokymo ir mokymosi procesą. Į sprendimus susitelktos trumpalaikės terapijos taikymas analizuojamas asmens, grupės, visos organizacijos lygmenyse.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Students will be provided with understanding of the theoretical background, principles and practical techniques of the Solution-Focused Brief Therapy and its’ application in school psychologist’s practice improving educational process participants’ psychosocial adjustment and providing basis for effective teaching, training and learning. Application of SFBT is analyzed from individual, group and organizational perspectives.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Psichologo darbas ir etika ugdymo sistemoje
Dalyko studijų rezultatai
1. Analizuoti asmens ir socialinės sistemos išteklius bei stiprybes ugdymo kontekste
2. Pagrįsti į sprendimus sutelktos trumpalaikės terapijos tinkamumą ir naudingumą ugdymo sistemos uždaviniams spręsti
3. Vertinti savo darbo, taikant į sprendimus sutelktos trumpalaikės terapijos modelį ugdymo sistemoje, efektyvumą
4. Pademonstruoti mokėjimą panaudoti pokalbio sutelkimo į sprendimus įgūdžius ir technikas
5. Pademonstruoti mokėjimą pravesti į sprendimus sutelktą konsultaciją: formuluoti terapinius tikslus, teikti grįžtamąjį ryšį klientui, sekti terapinį progresą
6. Pritaikyti į sprendimus sutelktos trumpalaikės terapijos principus bei intervencines priemones mokyklos psichologo darbe asmens (ugdytinis, mokytojas / auklėtojas, tėvai), grupės (klasė, šeima), visos organizacijos lygmenyse
Dalyko turinys
1. Į sprendimus sutelkta trumpalaikė terapija (SSTT): istorija, teorinės ištakos
2. SSTT teoriniai principai, intervencinės priemonės (įgūdžiai ir terapinės technikos)
3. SSTT procesas: pirmosios ir tolesnių konsultacijų eiga; terapinių tikslų formulavimas; terapinio grįžtamojo ryšio suteikimo ir užduočių klientui formulavimo principai; terapijos užbaigimo kriterijai ir procedūros
4. SSTT principų ir intervencinių priemonių pritaikymas mokyklos psichologo darbe, gerinant ugdymo sistemos dalyvių psichologinį-socialinį funkcionavimą bei užtikrinant efektyvų mokymo ir mokymosi procesą
5. SSTT efektyvumo vertinimo metodologiniai aspektai ir tyrimų rezultatai
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Seminarai 30 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 15 %, veikla seminarų metu – 25 %, grupinis namų darbas – 25 %, egzaminas – 35 %
Literatūra
1. 2008 De Jong, P., Berg, I.K. Interviewing for solutions. 4th ed. 1
2. 2014 Murphy. J. J. Solution-Focused Counseling in Schools. https://ebookcentral.proquest.com/lib/vmulib-ebooks/detail.action?docID=1895270&query=solution-focused+therapy
3. 2015 Prout, H. T., Fedewa, A. L. Counseling and Psychotherapy with Children and Adolescents: Theory and Practice for School and Clinical Settings https://ebookcentral.proquest.com/lib/vmulib-ebooks/detail.action?docID=1889212&query=solution+focused
4. 2017 Henden, J. Preventing Suicide: The Solution Focused Approach https://ebookcentral.proquest.com/lib/vmulib-ebooks/detail.action?docID=4799586&query=solution+focused
Papildoma literatūra
1. 2009 Young, S. Solution-Focused schools: Anti-bullying and Beyond
2. 2008 Fiske, H. Hope in action: Solution-focused conversations about suicide
3. 2008 Kelly, M.S., Kim, J.S., Franklin, C. Solution-Focused Brief Therapy in Schools: A 360-degree view of research and practice
4. 2004 Mahlberg, K., Sjoblom, M. Solution-focused education