Entreprenerystė ir inovacijos

  • Dalyko kodas: VEP 5002
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Entrepreneurship and Innovation
  • Dalykas atestuotas: 2022-04-15
  • Atestacija galioja iki: 2025-02-01
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. G. Jucevičius

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko paskirtis – suteikti entreprenerystės kognityvinius ir elgsenos gebėjimus, leidžiančius sukurti naujus augimo šaltinius, įgalinančius kūrybišką verslo ir socialinių problemų sprendimą, novatoriškų produktų ir verslo modelių vystymą. Baigę šį modulį studentai suvoks entreprenerio elgsenos modelius šiuolaikinėse inovacijų ekosistemoje, gebės taikyti kūrybinius problemų sprendimų metodus, identifikuoti galimybes verslo aplinkoje, formuoti novatoriškus verslo modelius, veikti atviroje partnerysčių ir tinklų aplinkoje, vystant naujus verslus ir socialines iniciatyvas.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The aim of the course is to provide students with knowledge and skills in entrepreneurship, enabling new sources of growth, creative approach to solving complex business and social problems, as well as development of innovative products and business models. Upon completion of the course, students will know and be capable of applying entrepreneurial approach in modern innovation ecosystems, methods of creativity, identifying new growth opportunities, rethinking the existing and designing new business models, building open innovation networks, developing new ventures and start-ups in business and social sphere.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Vadybos pagrindai/Vadyba

Dalyko studijų rezultatai

1) Pasiūlyti novatoriškus kompleksinių verslo vystymo ir socialinių problemų sprendimus taikant entrepreneriškos elgsenos paradigmą.
2) Identifikuoti sistemines verslo aplinkos tendencijas, ir galimybes, parengiant novatoriškus verslo modelius.
3) Taikyti entrepreneriškos elgsenos ir sprendimų priėmimo metodus verslo įmonėse ir viešojo sektoriaus organizacijose.
4) Projektuoti nusistovėjusias rinkos ribas išplečiančius vertės pasiūlymus ir verslo modelių prototipus, numatant jų komercializavimo galimybes.

Dalyko turinys

1. Entreprenerystė ir inovacijos: sąvokų ir kontekstų įvairovė
2. Entreprenerio mąstymo ir elgsenos principai
3. Novatoriški požiūriai į nusistovėjusį verslą
4. Vertės inovacijos koncepcija ir atvejai.
5. Rinkos ribų peržiūrėjimo principai.
6. Nevartotojų grupių identifikavimas
7. Praktinio vertės inovacijos įgyvendinimo etapai
8. Verslo modelio projektavimas.
9. Verslo modelio inovacijos.
10. Novatoriškų verslo modelių šablonai / dėsningumai.
11. Pelno dinamika šiuolaikinėse industrijose ir verslo modeliuose.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Konsultacijos 15 val.
Komandinis darbas 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Savarankiškas darbas – 50 %
Egzaminas - 50 %

Literatūra

1. 2011 J. Bessant, J. Tidd. Innovation and entrepreneurship
2. 2017 Ch. Kim, R. Mauborgne. Blue Ocean Shift.
3. 2005 Ch. Kim, R. Mauborgne. Blue Ocean Strategy
4. 1990 Drucker, P. Innovation and entrepreneurship : practice and principles
5. 2011 A. Osterwalder, Y. Pigneur. Business Model Generation
Papildoma literatūra
1. 2010-2018 Specializuotų straipsnių rinkinys
2. 2014 A. Osterwalder, Y. Pigneur et al. Value Proposition Design. John Wiley Press.