Kompiuterinė grafika (NMM3023)

  • Dalyko kodas: NMM 3023
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Computer Graphics
  • Dalykas atestuotas: 2020 06 30
  • Atestacija galioja iki: 2023 06 30
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Rimantas Plungė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas supažindina su kompleksiniai kompiuterinės grafikos, sudėtingais audiovizualiniais sprendimais ir konceptuliais kūrybinių uždavinių sprendimo būdais. Kurso metu analizuojamos geriausio sprendimo paieškos, taikant grafinio, medijų dizaino, iliustravimo ir kitas raiškos priemones kompiuterinėje grafikoje. Studentai kuria kompiuterinės grafikos projektus, mokosi juos valdyti - nuo idėjos iškėlimo iki jos realizavimo bei sklaidos. Pagrindinis dėmesys yra skiriamas praktiniam kūrybinių projektų įgyvendinimui. Pagrindinė atsiskaitymo forma - kūrybinių projektų peržiūros.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The subject introduces to complex computer graphics, complex audio-visual solutions and conceptual ways of solving creative tasks. The course analyses the search for the best solution by applying graphic, media design, illustration and other means of expression in computer graphics. Students create computer graphics projects, learn to manage them - from raising an idea to its realization and dissemination. The main focus is on the practical implementation of creative projects. The main form of reporting is reviews of creative projects.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Išklausyti dalykai - Kompiuterinės grafikos pagrindai.

Dalyko studijų rezultatai

1. Suprasti, atskleisti, apibrėžti kompiuterinės grafikos raiškos priemones ir taikymo galimybes.
2. Valdyti ir taikyti techninius, programinius kompiuterinės grafikos įrankius ir raiškos priemones.
3. Planuoti, numatyti reikiamus resursus ir įgyvendinti kompiuterinės grafikos projektus.
5. Nuosekliai įgyvendinti kompiuterinės grafikos projektus derinant efektyvią audiovizualinę raišką ir technologinius sprendimus.
6. Analizuoti ir kritiškai vertinti kompiuterinės grafikos produktus. Parengti kompiuterinės grafikos kūrinius demonstravimui ir / ar eksponavimui.

Dalyko turinys

1. Įvadinė paskaita. Supažindinimas su kurso struktūra ir turiniu lankomumo ir atsiskaitymo reikalavimais. Kompleksinės kompiuterinės grafikos samprata.
2. Kompiuterinės grafikos formos ir įvairovė.
3. Kūrybinių idėjų formavimas. Kompiuterinės grafikos projektų planavimas ir įgyvendinimas.
4. Kūrybinių idėjų formavimas. Kompiuterinės grafikoss projektų planavimas ir įgyvendinimas.
5. Kompleksinių kompiuterinės grafikos produktų planavimas.
6. Kompleksinių kompiuterinės grafikos produktų eskizavimas.
7. Kompleksinių kompiuterinės grafikos produktų įgyvendinimas.
8. Kompleksinių kompiuterinės grafikos produktų savybių derinimas.
9. Kompleksinių kompiuterinės grafikos produktų pritaikymas daugialypėms terpėms.
10. Asmeninių kūrybinių kompleksinės kompiuterinės grafikos projektų realizavimas.
12. Daugiasluoksnių, daugialypių terpių valdymas kompiuterinėje grafikoje.
13. Kompiuterinės grafikos projektų vystymas.
14. Kompiuterinės grafikos projektų užbaigimas.
15. Kūrybinių kompiuterinės grafikos produktų pristatymas ir analizė.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 6 val.
Seminarai -
Laboratoriniai darbai -
Pratybos 48 val.
Konsultacijos 6 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Praktiniai užsiėmimai, individualus darbas (praktinių užduočių bei kūrybinių projektų įgyvendinimas bei pristatymai) – 50%
Egzaminas (peržiūra) – 50 %

Literatūra

1. 2010 Dabner D., Sheena Calvert, Anoki Casey. Grafinio dizaino mokykla : grafinio dizaino teorija ir elektroninė leidyba Vilnius: Žara.
2017 Bereznickas I. Animacija: nuo idėjos iki ekrano.
Vilniaus dailės akademijos leidykla.
2011 Wyatt A. Skaitmeninės animacijos pagrindai: pagrindai, metodai, ir jų taikymas: praktiškas vadovas trokštantiems tapti animatoriais. Žara, Vilnius.
2004 Krasner J. S. Motion graphic design, fine art animation: principles and practice. Focal Press.
2006 Encyclopedia of multimedia / editor-in-chief Borko Furht. Springer.
Papildoma literatūra
1. https://www.animationmagazine.net