Edukacija meno muziejuose ir galerijose
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas yra skirtas analizuoti ir vertinti edukacijos muziejuose, galerijose, meno renginiuose teorinius bei praktinius klausimus. Aiškinamos meno edukacijos teorijos ir sampratos kaitos gairės pasaulyje, raida Lietuvoje. Analizuojamos paveldo ir šiuolaikinio meno sklaidos specifiniai skirtumai muziejuose, galerijose, meno renginiuose, edukacinių programų tipologija, tikslinės grupės, kūrimo ir vertinimo metodai. Ugdomas gebėjimas teorines žinias taikyti praktikoje.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course is designed to analyze and evaluate theoretical and practical issues in art museums and galleries education. The forms of art dissemination and communication, also art education theories, change of concepts in the world, the development in Lithuania are provided. The specific differences of heritage and contemporary art dissemination in museums, galleries, art events are discussed. The typology, target groups and assessment methods of educational programs are analyzed. The subject teaches how to apply the theoretical knowledge in practice as well.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Meno istorija; Šiuolaikinis menas
Dalyko studijų rezultatai
Analizuoti ir vertinti edukacijos teoriją ir praktiką, organizavimą meno sklaidos erdvėse, internetinėje erdvėje komunikacijos su auditorijomis požiūriu, teikti rekomendacijas.
Naudoti inovatyvius edukacinių programų, projektų, renginių organizavimo ir sklaidos modelius.
Kurti originalias meno edukacijos programas, projektus, renginius skirtingoms tikslinėms grupėms remiantis studijų metu įgytomis žiniomis ir gerosios praktikos pavyzdžiais.
Kūrybiškai bendradarbiauti tarpininkaujant tarp meno procesų, institucijų ir auditorijų edukacijos srityje.
Dirbti ir vadovauti tarpdalykinei komandai, inicijuojančiai ir vykdančiai aktualius edukacijos meno musiejuose ir galerijose projektus.
Dalyko turinys
1. Meno sklaidos ir komunikacijos su visuomene formos. Meno edukacijos teorijos bei sampratos kaitos gairės pasaulyje.
2. Meno edukacijos raida Lietuvoje ir šiandieninės aktualijos.
3. Edukacija meno muziejuose I: paveldo aktualizavimas.
4. Edukacija meno muziejuose II: šiuolaikinio meno sklaida.
5. Tarptautinių muziejų edukacijos organizacijų (GEM, CECA) veikla ir reikšmė.
6. Meno pristatymo specifika galerijose ir renginiuose.
7. Edukacinių programų ir užsiėmimų tipologija, kūrimo metodai, įvertinimas.
8. Motyvacijos teorijos, lankytojų poreikių tyrimo metodai.
9. Mokymo(si) stiliai ir metodai.
10. Tikslinės grupės I: edukacija suaugusiems ir specialiųjų poreikių žmonėms.
11. Tikslinės grupės II: vaikų ir jaunimo edukacija.
12. Tikslinės grupės III: edukacija šeimoms.
13. Informacinių technologijų reikšmė edukacijoje. Meno vertybių skaitmeninimas, duomenų bazės.
14. Edukacija internetinėje erdvėje: pasaulio ir Lietuvos atvejų studijos.
15. Meno edukacijos projektų rengimo principai ir finansuojamos programos Lietuvoje.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Komandinis darbas el. priemonėmis 13 val.
Konsultacijos 2 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzaminas – 50 %
Kolokviumas – 25 %
Kiti tarpiniai atsiskaitymai (individualus darbas raštu ir/arba individualaus ir grupinio darbo atsiskaitymai seminarų metu) – 25 %
Literatūra
1. 2004 The Educational Role of the Museum / ed. by Eilean Hooper-Greenhill
2. 2004 Museum and Gallery Education. A Manual of Good Practice / ed. by H. Moffat, V. Woollard
3. 2010 Muziejų edukacinės programos suaugusiems / sud. Arūnas Bėkšta http://www.lssa.smm.lt/lt/wp-content/uploads/2014/06/Muzieju_edukacines_programos_suaugusiems.pdf
Papildoma literatūra
1. 2013 Olga Systhe, Nana Bernhardt, Line EsbjØrn. Dialogue-Based Teaching. The Art Museum as a Learning Space
2. 2013 Muziejų edukacinės programos vaikams ir jaunimui. Pedagogika ir psichologija muziejininkams
3. 2015 (t. 4) 2014 (t. 3)
2013 (t. 2) Modernaus muziejaus veiklos gairės.Muziejininkystės studijos. T. II / sud. dr. Elvyra Pečeliūnaitė-Bazienė; T. III / sud. Arūnas Puškorius; T. IV / sud. Arūnas Puškorius
4. 2015 Muziejus-mokykla-moksleivis. Muziejų ir bednrojo ugdymo mokyklų nacionalinis partnerystės tinklas
5. 2015 2014, 2010 Muziejų edukacinės programos: teorija, praktika
6. 2008 Crooke. E. Museums and community : ideas, issues and challenges
7. 2003 Researching Visual Arts Education in Museums and Galleries / Ed. by M. Xanthoudaki, L. Tickle, V. Secules Kluwer