Ekspertavimas ir meno rinka
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas yra skirtas dailės eksperto veiklos pažinimui ir ekspertavimo įgūdžių formavimui. Dalykas apima dvi artimai susijusias sritis – dailės eksperto tiriamąjį darbą ir meno rinkos funkcionavimą. Ekspertavimo gebėjimai formuojami teorinėse paskaitose, bet daugiausia dėmesio skiriama praktinėms ekspertavimo pratyboms. Mokomasi nustatyti dailės kūrinio autentiškumą ir autorystę. Supažindinama su menotyrinės analizės būdais ir techniniais meno kūrinio tyrimo metodais. Meno rinkos specifika analizuojama remiantis bendrosiomis ekonomikos žiniomis, specifiniais meno rinkos dėsniais ir atvejų studijomis. Susipažįstama su dailės kolekcionavimu, investavimu, aukcionų veikla. Studijų formos – paskaitos, seminarai, pratybos galerijose ir aukcionuose.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course is designed to introduce students to the practice of an art expert and form their art expert skills. The subject includes two closely related areas – the research involved in an art expert‘s work and the functioning of the art market. Expertise skills are formed during theoretical lectures, however the main focus is on practical exercises. Students will learn to identify the authenticity and the authorship of works of art. The course introduces students to art criticism techniques and methods for analysing works of art. The specifity of the art market is analysed based on economics, art market principles and case studies. Students will be introduced to art collecting, investing in art and auction practices. Forms of study include lectures, seminars, workshops in galleries and auctions.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Šiuolaikinis menas. Šiuolaikinio meno teorija ir praktika
Dalyko studijų rezultatai
1.Suprasti meno žinovo (eksperto, vadybininko, aukcionatoriaus) veiklos ypatybes ir principus.
2. Apibūdinti meno kaip rinkos objekto vertes (kultūrinę, socialinę, ekonominę), suprasti verčių sąsajas tarpusavyje ir priklausomybę nuo ekonomikos dėsnių.
3. Apibūdinti atribucijos mokslo objektą, problematiką, svarbą meno rinkoje.
4. Analizuoti vizualiojo meno kūrinius praktiškai taikant atributavimo metodus (išskyrus techninius).
5. Apibūdinti autentifikacijos procesą ir jį dokumentuoti atvejo studijoje.
6. Suprasti globalios ir lokalios meno rinkų dėsnius ir veikimo mechanizmus.
7. Apibūdinti meno žinovų ir įvairių institucijų veiklas ir atsakomybes meno rinkoje.
Dalyko turinys
1.Įvadas. Meno rinkos globalumas ir lokalumas. Meno žinovo vaidmuo meno kūrinių rinkoje.
2. Meno rinkos objekto vertės (kultūrinė, socialinė, ekonominė). Kaip jos susiję ir nuo ko jos priklauso?
3.Teoriniai ir praktiniai menotyrinės analizės aspektai. Archyviniai duomenys. Fizikiniai ir cheminiai tyrimai.
4. Dokumentų ir šaltinių vaidmuo atributavime (archyviniai kūrinio istorijos ir menininko biografijos tyrimai). Praktinė užduotis
5. Meno kūrinio pirminė apžiūra ir vertinimas (tema, stilistika, medžiagos, fizinė būklė). Praktinė užduotis.
6. Eksponato atributavimo patirtys Lietuvos muziejuose.
7. Autentiškumo sertifikato sudarymas. Praktinė užduotis.
8. Globali vizualiųjų menų rinka XXI amžiuje. Veikimo principai, reikšmingiausi pardavimai.
9. Lokali vizualiųjų menų rinka Lietuvoje. Istorija ir šiandiena.
10. Meno rinkos verslo strategijos: kolekcionavimas, aukcionų prekyba, investavimas.
11. Bendrieji ekonominiai dėsniai ir meno kūrinių piniginės vertės nustatymas. Pasaulinės praktikos aptarimas.
12. Kainos nustatymo metodikos ir jų praktinis taikymas meno pardavimuose.
13. Meno eksperto (menotyrininko) veikla muziejuje, galerijoje, aukciono namuose. Informacijos rinkimas, apdorojimas, archyvavimas, kainų informacijos šaltinių paieška.
14. Meno eksperto, vadybininko ir aukcionatoriaus veiklos ir atsakomybės metu. Meno kūrinių pardavimo ir pirkimo sandoriuose.
15. Aukciono praktinis stebėjimas (video medžiaga arba apsilankymas) ir analizė.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Komandinis darbas el. priemonėmis 13 val.
Konsultacijos 2 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 20 %
Kiti atsiskaitymai (Individualaus ir grupinio darbo atsiskaitymai seminarų metu) – 35 %
Egzaminas - 45%
Literatūra
1. 2012 Findlay Michael. The Value of Art: Money, Power, Beauty.
2. 2011 Boll Dirk. Art for Sale: A Candid View of the Art Market.
3. 2007 Bamberger Alan . The Art of Buying Art: An Insider's Guide to Collecting Contemporary Art.
4. 2012 Robertson I. (ed.). Understanding International Art Markets an Management
5. 2002 Kunze C. Kunst als Kapitalanlage
6. 2011 Goetzmann W., Rennenboog L., Spaenjerrs C. Art and Money https://www-jstor-org.ezproxy.vdu.lt:2443/stable/29783743?seq=1#metadata_info_tab_contents
7. 2016 Jurevičienė D., Savičenko J. Trends of investments in Art. https://etalpykla.lituanistikadb.lt/fedora/objects/LT-LDB-0001:J.04~2011~1367177865682/datastreams/DS.002.1.01.ARTIC/content
Papildoma literatūra
2. 1996 Thompson Don. The 12 Million Stuffed Shark. The Corious Economics of Contempotaty Art
3. 2015 Makselienė S. ir kt. (sud.). Menas ir pinigai
4. 2013 Wagner E., Westreich T. Collecting art for love, money and more.