Naujųjų medijų žurnalistika
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Šio kurso kontekste bus išsamiai analizuojamas žiniasklaidos, technologijų bei inovacijų vaidmuo komunikacijos procesuose, dekonstruojami XXI a. visuomenės, ekonomikos, politikos ir demokratijos pokyčiai, lėmę komunikacijos bei žiniasklaidos sferos transformacijas. Remiantis teorinėmis įžvalgomis analizuojami fundamentalūs kaitos procesai įvairiais lygmenimis (individualiu, instituciniu, socialiniu, globaliu, kt.), keičiantys kūrybos procesus, auditorijų elgesį, kasdieninį naujienų kūrimą bei vartojimą, įsitraukimą į visuomenėje vykstančius procesus. Didelis dėmesys skiriamas kūrybiniam tekstų rašymui ir jų pritaikymui interneto terpei, taip pat daugiamodalinių interneto projektų kūrimui.
Dalyko anotacija užsienio kalba
This is both theoretical and practical course. Lectures are designed to analyze contemporary trends in development of new media and online journalism thus discussions focus on the impact of innovations and new technologies on individual, institutional, societal and global levels. The objective of online writing seminars is to introduce students to a wide spectrum of creative writing strategies applied online by combining training of traditional reporting and writing skills with the best of online journalism. Additionally, students learn the specifics of media convergence and test these ideas in practice.
Dalyko studijų rezultatai
Suvokti, kritiškai įvertinti technologines interneto galimybes bei tai kūrybingai panaudoti kuriant interaktyvius projektus internete.
Argumentuotai diskutuoti internetinės žiniasklaidos projektų vadybos klausimais; praktiškai taikyti efektyvios komunikacijos principus ir dėsnius internete.
Ieškoti įdomių temų internete, redaguoti naujienas, gebėti pasirinkti patikimus naujienų šaltinius internete, kritiškai analizuoti.
Rašyti internetui, realiai kuriant interaktyvius žurnalistinius pasakojimus (istorijas), video bei foto reportažus, juos talpinti naujienų portale ar tinklaraštyje.
Organizuoti ir vykdyti internetines viešųjų ryšių kampanijas, populiarinti internetinius projektus socialinėse medijose.
Sukurti koncepciją, išplėtoti bei koordinuoti realius (žurnalistinius) interneto projektus (pvz. www.m2data.wordpress.com, www.ViDUje.lt, www.KaunasKitaip.lt, www.StudyKaunas.eu, kt.).
Apjungti bei kūrybiškai taikyti įvairias daugiamodalinės komunikacijos galimybes realiuose projektuose.
Dalyko turinys
1. Technologijų transformacijos ir daugiamodalinės komunikacijos praktika. Integruojančios žurnalistikos (angl. cross-media reporting, convergent journalism) sąvokos bei šių idėjų pritaikomumas.
2. Naujovių skverbtis interneto žiniasklaidoje. Technologinės internetinės žurnalistikos ypatybės.
3. Koncentracija, komercialėjimas ir kiti informacinio verslo padariniai internete. Internetinės žiniasklaidos raida Baltijos šalyse.
4. Internetinės žurnalistikos ir daugiamodalinės komunikacijos kokybė.
5. Nauji politinio (pilietinio) dalyvavimo internete būdai. Kaip pasiekti (sudominti) jauno amžiaus auditorijas?
6. Kūrybinis rašymas interneto projektams I: nuo idėjos iki praktikos.
7. Kūrybinis rašymas interneto projektams II: originalių temų paieška ir šaltinių atranka.
8. Internetinės komunikacijos retorika: „apverstosios piramidės” principas ir hipertekstualioji žurnalistika.
9. Internetas ir (globali/lokali) viešoji erdvė: europinės ir lokalios naujienos internete.
10. Naujienų vadyba internete: konvergencijos praktikos (nuo žurnalistikos iki viešųjų ryšių internete).
11. Efektyvi komunikacija internete ir marketingas socialinėse medijose.
12. Interneto žiniasklaidos ekonomika ir verslo modeliai.
13. Elektroninės viešosios erdvės samprata, prielaidos ir perspektyvos. Tinklaraščiai, socialinės medijos ir alternatyvios viešosios erdvės internete.
14. Daugiamodalinė komunikacija ir verslas. Kūrėjai ir auditorijos.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos – 30 val., seminarai – 15 val., komandinis darbas (pasitelkiant el. bendravimo priemones) – 15 val., savarankiškas studento darbas – 100 val. Iš viso: 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Individualūs darbai (raštu) – 30%, grupinis darbas – 20%, egzaminas – 50% galutinio įvertinimo.
Literatūra
1. 2012 Olsson, T., Dahlgren, P. (eds.) Young People, ICTs, and Democracy. Nordicom
2. 2011 Trappel, J., Meier, W., D’Haenens, L., Steemers, J. and Thomass, B. (eds.). Media in Europe Today. Intellect
3. 2009 Coleman, S., Blumler, J. G. The Internet and Democratic Citizenship. Theory, Practice and Policy. Cambridge University Press
4. 2008 enkins H. Convergence Culture: Where Old and New Media Collide New York University Press
5. 2006 Engebretsen M. Writing for the Web: An Introduction to Online Journalism VMU Press
6. 2006 Howard, P. New Media Campaigns and the Managed Citizeness. Cambridge University Press
7. 2009 Papacharissi Z. (ed.) Journalism & Citizenship (New Agendas in Communication) Routledge
8. 2009 Fenton N. (ed.) New Media, Old News: Journalism and Democracy in the Digital Age Sage Publications
Papildoma literatūra
9. 2005 Quinn, S. Convergent Journalism: the Fundamentals of Multimedia Reporting Peter Lang Publishing
10. 2004 Boczkowski, P. Digitizing the News: Innovation in Online Newspapers. The MIT Press
11. 2005 Bruns A. Gatewatching: Collaborative News Production,. Peter Lang Publishing
12. 2009 Davies, T., Gangadharan, S. P. (eds.). Online Deliberation: Design, Research, and Practice. CSLI Publiations