Leidybos procesai
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Šis modulis suteikia galimybę veiksmingai įsitraukti į įvairius leidybos proceso etapus, atsižvelgiant į gamybos būdą, paskirstymą, turinį, struktūrą, tikslinę auditoriją ir paklausą produktų tinkamumo, kokybės ir pelningumo požiūriu. Supažindinama su leidybos pagrindais: nuo maketo ar leidinio projekto idėjos iki realaus spaudinio paruošimo, atsižvelgiama į skaitmeninių platformų bei spaudos technologijas. Supažindinama su grafinio dizaino ir vizualinės komunikacijos pagrindinėmis taisyklėmis ir teorijomis. Paaiškinami tipografikos, spalvų bei komponavimo pagrindai. Mokoma maketuoti leidinius: nuo pirminės medžiagos (teksto ir vizualo santykio) parengimo iki galutinio maketo skirtingoms platformoms. Pateikiami pagrindiniai principai, kaip suplanuoti leidybinius projektus.
Dalyko anotacija užsienio kalba
This module enables effective involvement in the various stages of the publishing process, depending on the method of production, distribution, content, structure, target audience and demand in terms of product suitability, quality and profitability. Introduction to the basics of publishing: from the idea of a layout or project design to the preparation of a real print, taking into account digital platforms and printing technologies. The basic rules and theories of graphic design and visual communication are introduced. The basics of typography, colors and composition are explained. Layouts of publications are taught: from the preparation of the primary material (text and visual relation) to the final layout for different platforms. The basic principles of planning publishing projects are presented.
Dalyko studijų rezultatai
1. Suprasti pirminių tyrimų svarbą, pateikimo būdus įvairioms auditorijoms. Audiovizualinės komunikacijos pagrindai. Semiotikos ir procesų mokyklos palyginimas.
2. Atrinkti ir suklasifikuoti medžiagą (iliustracinę bei tekstinę) pritaikant įvairiems projektams.
3. Susipažinti ir tinkamai parinkti leidinio publikavimo terpes bei formatus, išmokti sudaryti maketo tinklelį.
4. Parinkti šriftus bei spalvas, išmanyti jų poveikį ir derinimą.
5. Įsisavinti pagrindines maketavimo taisykles ir pagal jas sukomponuoti leidinio tekstą bei iliustracijas.
6. Išsiaiškinti spaudos technologijas bei elektroninio publikavimo pagrindines nuostatas
7. Suplanuoti leidybinių darbų (medžiagos parinkimas, redagavimas, maketavimas, korektūra, parengimas publikavimui) grafiką.
Dalyko turinys
Pirminiai tyrimai ir koncepcijos.
Projekto tikslai, auditorijos tyrimai.
Iliustracijų svarba, rūšys. Dizaino pagrindai. Šriftas. Spalva. Kompozicija.
Maketavimo principai ir taisyklės. Perskaitomumas, komponavimas, dėmesio atkreipimas, fiksacija.
Spaudos procesas ir saityno dizaino pradmenys parenkami pagal pasirinktą publikavimo mediją.
Leidybinio darbo planavimas ir organizavimas. Leidybos proceso sudedamosios dalys ir žingsniai. Planavimas, maketavimas, paruošimas spaudai.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Laboratoriniai darbai 30 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 30 %, namų darbas arba kontrolinis darbas – 20 %, egzaminas – 50 % galutinio pažymio.
Literatūra
1. 2010 D. Dabner, Sh. Calvert, A. Casey. Grafinio dizaino mokykla.
2. 2010 D. Dabner. Dizainas ir maketavimas: kompiuterinės leidybos pradmenys.
Papildoma literatūra
1. 2012 P. Barry Advertising Concept Book (Second Edition)
2. 2007 Sonja Commentz.Tactile: High Touch Visuals