Instaliacijų ir performansų menas
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalyko metu supažindinama su instaliacijų ir performanso meno specifika. Pristatomos ir išsamiai analizuojamos instaliacijų ir performanso meno rūšys. Analizuojama istorinė raida, saitai su plačiu sociokultūriniu kontekstu, tarpdisciplininis ryšys su kitomis meno šakomis, meno kūrinio turinio ir formos specifika. Pristatomos tendencijos, Lietuvos ir užsienio menininkų kūryba. Ugdomas studentų estetinis meno suvokimas. Dalyko metu naudojami dokumentiniai kūrinių įrašai, reprodukcijos; plėtojamas kūrinių komentavimas, kolektyvinė analizė ir diskusija.
Dalyko anotacija užsienio kalba
This course examines the specifics of installation and performance of art. This discipline will have parts of historical introduction, the social-cultural level of art, the connection between different types of art, the specifics between surface and content of artwork. In the analysis and discussion students will be introduced to the tendencies in the discourse of contemporary visual art, to the masterpiece of Lithuanian and foreign artists. Classes will combine video documentary and documentation, reproduction; analysis and discussions in the groups.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Bendrosios filosofijos, kultūros istorijos ir meno žinios
Dalyko studijų rezultatai
Suvokti performansų ir instaliacijos meno specifiką bei jų ryšius, ir galimybes elitinio bei populiaraus meno kontekste.
Valdyti ir kūrybiškai taikyti instaliacijų ir performansų meno teoriją, ją taikyti bendro menininio ir kultūrinio konteksto tyrimuose - analizėse.
Skirti ir suvokti instaliacijų ir performansų raiškos specifiką arba kūrinius Lietuviškame ir pasauliniame kontekste.
Dalyko turinys
1. Performanso meno tipai ir santykis su kitais vaizduojamaisiais ir vizualiniais menais.
2. Performanso meno braižas futurizmo, letrizmo, fluxus ir Vienos akzcionizmo mene.
3. Kūnas ir technologinės medijos performanso mene.
4. Naujų medijų technologijos ir transhumanizmo idėjos performansų mene
5. Stacionarios, technologinės ir kinetinės instaliacijos.
6. Instaliacijų ryšys su tradicine meno tipologizacija, bei meno raidos etapais.
7. XX a. meno ir kultūros raidos ypatybės lėmusios instaliacijų ir videomeno atsiradimą.
8. Klasikinio ir modernaus šokio, bei jų raidos ypatybės lėmusios performanso meno atsiradimą
9. Nuo videoperformanso, hepeningų, akcijų iki kūno meno.
10. Tinklo menas, dirbtinis intelektas ir robotai performansų mene
11. Instaliacijos kilmė ir tendenciniai ryšiai su kitais vaizduojamaisiais, vizualiniais ir taikomaisiais menai.
12. Judantis vaizdas ir kūnas instaliacijų mene
13. Vaizduojamosios dailės ir technikos progreso įtaka performansų raiškai
14. Naujosios medijų technologinės ir estetinės galimybės instaliacijų meno realizacijos projekte.
15. Robotai, dirbtinis intelektas ir tinklo menas instaliacijų projektе.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 5 val.
Seminarai - val.
Laboratoriniai darbai - val.
Pratybos 35 val.
Konsultacijos 5 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 45 val.
Savarankiškas darbas 60 val.
Iš viso 105 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Tarpiniai atsiskaitymai (individualaus ir grupinio darbo atsiskaitymai seminarų metu, diskusijos) – 50 %
Egzaminas – 50 %
Literatūra
1. 2001 Goldberg R. L. Performance Art: Form Futurism to the Present (World of Art).
2. 2007 Dixon S. Digital performance: a history of new media in theater, dance, performance art, and installation.
3. 2007 Kaye N.,Multi-media: video-installation-performance.
4. 2010 Bishop C. Installation Art.
5. 2013 Configuring the Art Object in the Age of Digital Computing: Meaning, Intentionality and Virtualization.
6. 2015 Media & culture: mass communication in a digital age. Richard Campbell, Christopher R. Martin, Bettina Fabos.
Papildoma literatūra
1. 2013 Preserving and Exhibiting Media Art: Challenges and Perspectives.
2. 2005 Installation art: a critical history / Claire Bishop.
3. 2004 Oxley N. Petry N. Installation Art in the New Milennium: The Empire of the Senses.
4. 2008 Carr. C. On Edge: Performance at the End of the Twentieth Century.