Džiazo solfedžio ir harmonija (3)

  • Dalyko kodas: JAZ 2011
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 3
  • Pavadinimas anglų kalba: Jazz Solfeggio and Harmony (3)
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Asist. Pranas Kentra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Tai Atlikimo meno (specializacija – džiazas) bakalauro studijų programos dalykas, skirtas muzikinio rašto žinių, santykinės klausos bei ritmo pojūčio lavinimui. Jo tikslas – suteikti muzikinio rašto įgūdžių, intervalų, akordų ir dermių atpažinimo ir ritmo jutimo gebėjimų. Tai trečiasis lygis dalyko, trunkančio keturis semestrus, kuriame mokoma pritaikyti dermes diatoniniams akordams, studijuojamas dominantės funkcijos akordų vartojimas harmonijos junginiuose, sumažintas ir pusiau sumažintas akordai bei moduliacijos sudarymo principai ir rūšys.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The is the performing art (specialization – jazz) bachelor program course that is designed to develop musical writing, hearing and the sense of rhythm. The aim of the course is to provide musical writing skills, interval, chord and scale recognition abilities. This is the third level of a course that takes up four semesters, during which scale adaptation for diatonic chords is taught, dominant function chord usage in harmonic compounds, diminished and half-diminished chord and modulation principles and kinds are studied.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Studentas turi būti išklausęs Džiazo solfedžio ir harmonija (2) studijų dalyką ir išlaikęs jo egzaminą

Dalyko studijų rezultatai

1. Sudaryti, atpažinti, užrašyti ir dainuoti dermes, pritaikytas diatoniniams akordams, pusiau sumažintus ir sumažintus akordus pateiktose klausos lavinimo ir muzikos rašto užduotyse.
2. Atpažinti dominantės funkcijos akordus harmonijos junginiuose, žinoti dermių darybą, atpažinti moduliacijų rūšis pateiktose užduotyse.

Dalyko turinys

1. Diatoniniai akordai
2. Sumažinti akordai
3. Sumažintiems akordams taikomos dermės
4. Kiti mažorinės tonacijos akordai
5. Kiti minorinės tonacijos akordai
6. #IV-7(b5) akordo naudojimas
7. Šalutinės dominantės
8. Dominantės funkcijos akordai
9. Vylingosios kadencijos
10. II laipsnio septakordų junginiai su dominantės funkcijos akordais
11. Dominantės laipsnio akordų pakaitos
12. Dominantės funkcijos akordų pakaitos
13. Dominantės funkcijos akordų pakaitoms taikomos dermės
14. Moduliacijos ir jų rūšys
15. Moduliacijos dominantės funkcijos akordais

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 30 val.
Savarankiškas darbas 30 val. klausos lavinimas – 15 val.,
harmonijos užduočių analizavimas ir atlikimas – 15 val.
Iš viso 80 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Namų darbai (ruošimasis tonų – akordų ir dermių – darinių, tonų skyrimo diktantams, harmonijos užduočių pratybos) – 40 proc.
Koliokviumas (tonų – akordų ir dermių – darinių bei tonų skyrimas diktantų metu, harmonijos užduočių raštu kūrimas) – 20 proc.
Egzaminas (tonų – akordų ir dermių – darinių bei tonų skyrimas diktantų metu, harmonijos užduočių raštu kūrimas) – 40 proc.

Literatūra

1. 1995 Mark Levine The Jazz Theory Book. Sher Music Co.
2. 2006 Paul Schmeling Berklee Music Theory: Book 2. Berklee Press
3. 2009 Ron Gorow Hearing and Writing Music. September Publishing
4. 2012 David Lucas Burge. Ear training library. www.perfectpitch.com
5. 2000 Steve Prosser Essental Ear Training for Today’s Musician. Berklee Press
Papildoma literatūra
1. 2000 L. Rimša Džiazo improvizacijos pagrindai. Vilnius, Vaga
2. 2009 Vaclovas Augustinas Ritminės ir intonacinės pratybos. Vilnius, LMTA
3. 1997 Bill Boyd Jazz Chord Progressions. Hal Leonard
4. 1994 Phil DeGreg Jazz Keyboard Harmony. Jamey Aebersold Jazz, Inc.