Anglų kalba humanitarams C1/C2
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas skirtas universiteto studentams, studijuojantiems ar besidomintiems humanitarinės pakraipos disciplinomis (filosofija, istorija, kalbotyra, literatūra, etnologija ir kt.), kurie nori tobulinti komunikacijos anglų kalba įgūdžius socialiniame ir profesiniame kontekste. Siekiama plėtoti studentų anglų kalbos komunikacinę kompetenciją pažengusiųjų lygmenyje per recepcijos (klausymo ir skaitymo supratimo), produkcijos ir sąveikos (kalbėjimo ir rašymo) bei tarpininkavimo (vertimo) kalbinės veiklos rūšis. Dalyko turinį sudaro gramatikos, žodyno, skaitymo, klausymo, kalbėjimo ir bendrųjų bei perkeliamųjų įgūdžių plėtojimo veiklos: informatyvių tekstų skaitymas ir klausymas, nuoseklus ir sisteminis gramatikos ir žodyno plėtojimas, diskusijos aktualiomis ir originaliomis temomis, pranešimų studentų pasirinktomis temomis rengimas, jų apibendrinimas ir vertinimas. Taikoma mišri studijų forma: darbas grupėse, porose, vaidmenų žaidimai, simuliacijos, diskusijos, tekstų analizė, darbas MOODLE virtualioje aplinkoje (sinchroninės/asinchroninės konsultacijos, diskusijų forumai, interaktyvios užduotys), savarankiškas darbas praktiškai taikant teorinę medžiagą.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course is especially designed for university students in Humanities (Philosophy, History, Linguistics, Literature, Ethnology, etc.) who intend to use their English for communication in social and professional contexts. It is aimed at developing students’ English communicative competence at an advanced level through the linguistic activities of reception (listening and reading), production and interaction (speaking and writing), and mediation (translation). The contents of the course is composed of grammar, lexical, reading, listening, speaking, and general and transferable skill activities: interesting and informative target subject related academic texts to improve listening and reading skills, consistent and systematic grammar and lexis development in both academic and subject related spoken and written discourse, stimulating discussions on relevant and original target subject related topics, student target subject related presentations, their assessment and self-evaluation. The form of studies includes lectures, seminars, projects (spoken and written), self-study tasks and work in virtual MOODLE environment (online work, synchronous and asynchronous conversations and discussion forums, interactive tests and exercises).
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Gera B2 lygmens arba C1 lygmens anglų kalbos kompetencija.
Dalyko studijų rezultatai
1. Taisyklingai vartoti C1/C2 lygmenį atitinkančias gramatines struktūras, leksinius vienetus ir rišlumo priemones.
2. Gebėti naudoti įvairius informacijos organizavimo metodus.
3. Suprasti ir vartoti tiriamuosius klausimus.
4. Žodžiu pateikti ataskaitą apie surinktą informaciją vartojant akademinį ir studijuojamai sričiai būdingą kalbą (žargoną).
5. Gebėti ieškoti, įvertinti, pasirinkti, palyginti ir analizuoti skirtingų žanrų tekstus atliekant mažos apimties tyrimą humanitarinių mokslų srityje.
6. Identifikuoti teksto žanrą, auditoriją, tikslą, stilių, formalumo lygį ir požiūrį.
7. Atpažinti skirtingus citavimo stilius; teisingai cituoti, perfrazuoti, paruošti santrauką ir naudotos literatūros sąrašą.
8. Paruošti pristatymą humanitarinių mokslų tematika ir jį pristatyti.
Dalyko turinys
Santykiniai sakiniai (du tipai) ir jų skyryba.
Sudėtiniai sakiniai ir jų skyryba.
Elipsė ir jos tipai.
Neutrali ir žymėta kalba.
Bendrosios anglų kalbos žodžiai, turintys kitą reikšmę kalbos studijų kontekste.
Naudojimasis anglų-anglų kalbos žodynu.
Lingvistinis medis.
Priešdėliai ir priesagos akademiniame žodyne.
Sutrumpinimai ir akronimai.
Akademinės anglų kalbos frazės.
Sinonimai akademiniame diskurse.
Kompiuterinis žargonas kalbų studijose.
Anglų kaip globali kalba.
Anglų kalbos įtaka čiabuvių kalboms.
Kalbų studijos istoriniame kontekste.
Kalbos mokymasis.
Daugialypis intelektas.
Paskaitų turinio numatymas, konspektavimas, kalbėjimas iš užrašų, informacijos organizavimo būdai.
Tiriamieji klausimai ir jų naudojimas perfrazuojant ir rašant santrauką.
Informacijos šaltinių naudojimas.
Informacijos ir tyrimo rezultatų pateikimas.
Plagiato vengimas.
Tyrimų skaitymas. Internetinės paieškos šaltinių analizė ir rezultatų perteikimas.
Pastraipos rašymas.
Rašymo stiliai (aprašomasis, analitinis, palyginamasis, vertinamasis, argumentinis).
Perfrazavimas.
Literatūros sąrašo sudarymas ir citatų vartojimas (APA stilius).
Tyrimo duomenų rinkimas.
Numanomos idėjos tekste.
Dalyko studijos valandomis
|
Šis dalykas gali būti dėstomas viena iš šių formų: |
|||
Studijų vykdymo forma: |
Val. auditorinėse studijose |
Val. nuotolinėse studijose |
Val. mišriose studijose |
|
Paskaitos |
60 val. |
60 val. |
Auditorinės: 30 val. |
Nuotolinės: 30 val. |
Pratybos (Moodle aplinkoje) |
15 val. |
15 val. |
15 val. |
|
Iš viso kontaktinio darbo val. |
75 val. |
75 val. |
75 val. |
|
Savarankiškas darbas |
85 val. |
85 val. |
85 val. |
|
Iš viso: |
160 val. |
160 val. |
160 val. |
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas - 20 %, baigiamasis egzaminas - 30%, kiti atsiskaitymai semestro metu - 50% galutinio pažymio.
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2011 Bailey, S. Academic Writing. A Handbook for International Students.
2. 2009 Foley, M., Hall, D. Advanced Learners’ Grammar. A self-study reference book.
3. 2008 Manning, A. English for Language and Linguistics in Higher Education Studies.
4. 2017 Paterson, K., Wedge, R. Oxford Grammar for EAP: English Grammar and Practice for Academic Purposes.
Papildoma literatūra
1. 2011 Cox, K., Hill, D. EAP Now! English for Academic Purposes. 2nd ed.
2. 2020 Fernandes Marques, R. Concise Functional Grammar 2020.
3. 2011 Gairns, R., Redman, S. Oxford Word Skills: Advanced.
4. 2021 Hewings, M. Advanced Grammar in Use (C1-C2). 4th ed.
5. 2010 Ruiz-Garrido, M.F. et al. English for Professional and Academic Purposes.