Specialybės praktika Nr.2

  • Dalyko kodas: PSM 5006
  • Apimtis ECTS kreditais: 12
  • Pavadinimas anglų kalba: Speciality Practice No.2
  • Dalykas atestuotas: 2022-03-20
  • Atestacija galioja iki: 2025-03-20
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    dr. Jurga Misiūnienė, VDU Socialinių mokslų fakultetas, Psichologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Specialybės praktika skirta padėti studentams įgyti psichologo darbui su ugdymo proceso dalyviais, kurie turi poreikį pagalbai ir pokyčiams, reikalingus psichologinio įvertinimo, konsultavimo bei kitų intervencinių priemonių taikymo mokėjimus bei įgūdžius, veiklą maksimaliai priartinant prie psichologo darbo konkrečioje ugdymo įstaigoje. Tai pasiekiama studentams dirbant konkrečioje ugdymo įstaigoje ten dirbančio psichologo, praktikos vadovo (mentoriaus), priežiūroje bei konsultuojantis su praktikos vadovu (tutoriumi) universitete. Praktikos metu studentai veda dienoraštį ir atlikę praktiką parengia ataskaitą.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course of Specialty practice designed for students to gain skills related to the psychologist’s work in the field of the psychological assessment, counselling, use of other intervention methods with participants of the educational process who need a help and organised as much as possible close to psychologist work in a particular institution. This is achieved by organizing students’ work in particular institution under the psychologist, practice supervisor (mentor) care and by consultations with the practice supervisor (tutor) at university. During the specialty practice students fill a diary and prepare a report after their practice.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Specialybės praktika Nr. 1, Psichologinis vaiko įvertinimas I, Psichologinis vaiko įvertinimas II, Vaiko ir paauglio psichologija, Specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų ir paauglių psichologija, Prevencinio darbo kryptys ugdymo įstaigose, Psichologinis konsultavimas ir psichoterapijos metodai ugdymo įstaigose.

Dalyko studijų rezultatai

1. Įgyvendinti konkrečiam praktiniam atvejui pritaikytą psichologinio įvertinimo planą.
2. Įgyvendinti psichologinio įvertinimo rezultatais pagrįstą intervencijos planą.
3. Praktiškai panaudoti konsultavimo metodus institucijoje kylančioms psichologinėms problemoms spręsti.
4. Įgyvendinti prevencijos programą, skirtą ugdytinių mokymosi mokėjimų plėtotei ir/ar psichologinės gerovės ir psichikos sveikatos gerinimui, laikantis etinių ir teisinių normų.
5. Suinteresuotiems asmenims pateikti psichologinio įvertinimo rezultatais pagrįstas rekomendacijas psichologinėms vieno ugdytinio ugdymo/si problemoms spręsti.

Dalyko turinys

1. Psichologinio įvertinimo baterijos sudarymas, įtraukiant metodikas, leidžiančias įvertinti visas ugdytinio vystymosi sritis. Psichologinio įvertinimo atlikimas. Psichologinio įvertinimo duomenų analizė, interpretavimas, išvados formulavimas. Ataskaitos ruošimas ir pateikimas suinteresuotiems asmenims (ugdytiniui ir/ar ugdytojams).
2. Intervencijos plano parengimas, pristatymas ugdymo įstaigos specialistų komandai ir numatytos poveikio priemonės įgyvendinimas.
3. Susipažinimas su konkrečioje ugdymo įstaigoje pildomais konsultavimo dokumentais bei vykstančiais konsultavimo atvejais. Konsultavimo krypčių numatymas. Konsultavimo įgūdžių lavinimas.
4. Susipažinimas su prevencijos programų vykdymo ugdymo įstaigoje patirtimi bei poreikio prevencijos programoms aptarimas. Prevencijos programos rengimas ir įgyvendinimas. Prevencijos programos efektyvumo įvertinimas.
5. Rekomendacijų psichologinėms ugdymo/si problemoms spręsti rengimas ir pateikimas suinteresuotiems asmenims (ugdytiniui bei ugdytojams). Pasiruošimas antrinei sesijai ir rekomendacijų koregavimas antrinės sesijos su rekomendacijas gavusiais asmenimis metu.

Dalyko studijos valandomis

Konsultacijos 30 val.
Savarankiškas darbas 290 val.
Iš viso 320 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Veikla konsultacijų metu – 20%, mentoriaus vertinimas – 20%, praktikos ataskaita – 60%

Literatūra

1. 2020 Čepukienė, V. Psichologo profesinė etika: mokomoji knyga. https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/100700
2. 2018 The Elements of Counseling Children and Adolescents / Catherine P. Cook-Cottone, Linda S. Kane, Laura M. Anderson.
3. 2016 Fawcett, M.; Watson, D. Learning Through Child Observation, 3rd ed. http://web.a.ebscohost.com.ezproxy.vdu.lt/ehost/detail/detail?vid=0&sid=cae2c046-064c-48de-9dfb-ad64804d21e6%40sdc-v-sessmgr01&bdata=JkF1dGhUeXBlPWlwLHVybCx1aWQmc2l0ZT1laG9zdC1saXZl#db=nlebk&AN=1197150
4. 2013 Sandoval., J. Crisis Counseling, Intervention and Prevention at Schools, 3 ed. https://ebookcentral-proquest-com.ezproxy.vdu.lt:2443/lib/vmulib-ebooks/reader.action?docID=1143690&ppg=1&query=school%20psychology
5. 2012 Mennuti, R. B., Christner, R. W., Freeman, A. Cognitive-Behavioral Interventions in Educational Settings: A Handbook for Practice, 2 ed. https://ebookcentral-proquest-com.ezproxy.vdu.lt:2443/lib/vmulib-ebooks/detail.action?docID=956901&query=school+psychology
Papildoma literatūra
1. 2018 Juknienė, R. ir kt. Psichologas ugdymo įstaigoje: praktiko užrašai.
2. 2013 Groth-Marnat, G.; Davis, A. Psychological Report Writing Assistant. https://ebookcentral-proquest-com.ezproxy.vdu.lt:2443/lib/vmulib-ebooks/reader.action?docID=894214&ppg=5
3. 2010 Krizių valdymas mokykloje: Metodinė medžiaga mokyklų krizių valdymo komandoms. Reng. Kristina Ona Polukordienė, Paulius Skruibis, Marija Bagdonienė, Virginija Rekuč, Irma Skruibienė https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwibxuz7283gAhU0w8QBHSRsDIIQFjAAegQIChAC&url=https%3A%2F%2Fwww.klrppt.lt%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2FKriziu-valdymas-mokykloje1.pdf&usg=AOvVaw1QdRhBr76m9FdyB55Ami7o