Švietimo kokybės laidavimas

  • Dalyko kodas: EDU 4014
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Quality Assurance of Education
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc., dr. Toma Lileikienė, prof. K. Pukelis, Socialinių mokslų fakultetas, Edukologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijų dalykas apima švietimo kokybės laidavimo sistemas, funkcijas, nuostatas, principus bei švietimo kokybės laidavimo institucinį įtvirtinimą visuose švietimo valdymo lygmenyse.Su studijuojančiais bus aptariami klausimai susiję su švietimo kokybės vertinimo būkle, švietimo kokybės užtikrinimo ir valdymo sistema, pristatomi galimi vertinimo tikslai, uždaviniai, objektai ir subjektai , kokybės vertinimo kriterijai, modeliai bei vertinimo objektyvumo problemos.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This study course involves systems, functions, provisions, principles of education quality management as well as institutional basis of education quality management in all educational management levels. The questions that will be discussed with the students include such as situation of evaluation of education quality, system of assuring and managing education quality. During the lectures possible aims, objectives, objects and subjects, criteria and models of education quality assessment and the problems of assessment impartiality will be presented.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Švietimo vadybos pagrindai; ugdymas ir socializacija; besimokanti organizacija; švietimo sistemos ir karjera.

Dalyko studijų rezultatai

1.    Analizuoti susitarimus dėl švietimo kokybės, tenkinant asmens poreikius,  visuomenės, valstybės, kultūros dabarties poreikius ir Europos, pasaulio švietimo raidos tendencijas.
2.    Apibūdinti švietimo kokybės rodiklių sistemos kūrimą , modeliuojant jų paskirtį ir klasifikavimą pagal principą: sąlygos – veikla, procesai – rezultatas.
3.    Įvertinti priemones, kurios padėtų išlaikyti siektiną ugdymo kokybės lygį švietimo įstaigose nepriklausomai nuo jų įvairovės, remiantis kokybės laidavimo sistemomis, nuostatomis, funkcijomis principais.
4.    Padėti priimti sprendimus , susijusius su atitinkamomis švietimo sritimis pagal nacionalinę švietimo kokybės rodiklių sistemą bei nustatytus rodiklius lyginti su Europos sąjungos šalių švietimo būkle.
5.    Nustatyti švietimo įstaigos vertinimo subjektus ir kiek vertinami objektai atitinka kokybės sampratą.

Dalyko turinys

1.    Švietimo kokybės paslaugų samprata;
2.    Efektyvumo, rezultatyvumo kokybės sąsajos;
3.    Švietimo kokybės sistema, jos ypatumai;
4.    Švietimo įstatymas.
5.    Švietimo kokybės rodiklių sistemos kūrimo teisinio pagrindimo analizė;
6.    Švietimo kokybės sampratos analizė;
7.    Rodiklio sampratos ir rodiklių paskirties analizė;
8.    Švietimo kokybės rodiklių klasifikavimas ir rodiklių sistemos struktūra.
9.    Švietimo kokybės laidavimas ir kintanti kokybės samprata;
10.    Švietimo kokybės laidavimas kaip kokybės valdymo elementas;
11.    Švietimo kokybės ir ugdymo kokybės santykis;
12.    Švietimo organizacijos vidaus kokybės veiklos vertinimas;
13.    Išorės kokybės veiklos vertinimo metodika;
14.    Vidinio ir išorinio kokybės veiklos vertinimo sąsajos;
15.    Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros tikslai, uždaviniai, principai; Akreditacijos tikslai ir uždaviniai;
16.    Institucijų, vykdančių mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimą (mokymąsi visą gyvenimą kontekste), veiklos vertinimo ir akreditacijos taisyklių praktinis taikymas.
17.    Švietimo stebėsenos tvarkos aprašas;
18.    Valstybės švietimo stebėsenos rodiklių aprašai;
19.    Nacionalinės monitoringo sistemos švietimo kokybės rodiklių poreikio tyrimas;
20.    Vertinimas. Švietimo įstaigų vertinimo samprata, vertinimo tikslai ir uždaviniai, subjektai, principai, duomenų panaudojimas.
21.    Bendroji kokybės užtikrinimo samprata;
22.    Aukštojo ir profesinio mokslo įstatymai;
23.    Formaliojo švietimo kokybės užtikrinimo sistemos koncepcija;
24.    Švietimo kokybės sistemos laidavimo sistemos kūrimas ir jos funkcionavimo analizavimas bei tobulinimas;
25.    Karjeros ir profesijos konsultanto svarba ir raiška švietimo kokybės laidavimo procese..

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P)    30 val.
Darbas grupėse    15 val.
Savarankiškas darbas    60 val.
Iš viso    105 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzamino užduotis (50 %), savarankiškas darbas (10 %), komandinis darbas ( 25 %), tarpinis atsiskaitymas (15 %).

Literatūra

1.    2000    Dzieggorska,Wlazlo,Mokyklos darbo kokybės matavimas. Europos sąjungos PHARE programa, LRŠMM   
2.    2000    Eurropen report on Quality of School Education. Sixteen guality indicators.    http//Europa.en.int./comm/education/indic/backen html   
3.    2009    Bendrojo lavinimo mokyklos veiklos kokybės įsivertinimo rekomendacijos.    LR švietimo ir moks ministro 2009m. kovo 30d. Nr. ISAK-607.   
4    2003    Želvys, Švietimo politika ir monitoringas. Vilnius, VU   
5    2010    Bendrasis vertinimo modelis. http://www.vrm.lt; http://www.eipa.eu   
Papildoma literatūra
1.    2003    Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas. www.smm.lt
2.    2000    aktuali redakcija 2010    Lietuvos Respublikos aukštojo mokslo įstatymas. www.smm.lt
3.    2009    Lietuvos Profesinio mokslo įstatymas. www.smm.lt
4.    2005    Matkevičienė, Ryšiai su visuomene. Vilnius
5.    2007    How good is our school.    www.hmie.gov.uk
6.    http://www.smm.lt/veikla/docs/lrv/svietimas_mokslas.htm